PDA

Vis full versjon : Bmw ZF med rettskårende drev?



Bjørnstad
04/04/10, 17:47
har ei bmw kasse(ZF) i min volvo 240. men lagrene på ingående aksling uler litt. så skal overhale gir kasse men lurer da på om noen vet hvor jeg kan få kjøpt rett skårende drev til den kassa?

jonass
04/04/10, 18:02
Tror faktisk ikke det finnes.

Bjørnstad
04/04/10, 20:00
Tror faktisk ikke det finnes.

var det jeg tenkte meg. me vis noen vet om så skrikk ut.
hadde vært kult og hat rettskårende drev fra 1 til 4gir og 5 gir som vanlig
den lyden i rettskårnde drev er jo kul:)

Bjørnstad
04/04/10, 20:00
tips til andre gir kasser som har rettskårende drev? som holder til banekjøring med 350hk?

jonass
04/04/10, 21:41
Får man ikke rette drev til borg warner t5 kasser da?
Tko kassene får man også til.

ChrML
04/04/10, 22:22
Hvis du skal kjøre med 350 hk så holder jo strengt tatt en standard ZF med skråskårne drev i massevis. Med mindre du syns lyden av rettskårne drev er så tøft at du skal ha det for lydens skyld da. :rolleyes: :p

jonass
04/04/10, 22:25
Lyden er jo pen den, men har jo sine fordeler og da.

kermitt
04/04/10, 22:32
det er veldig lite kult å bytte gir med ei girkasse som ikke lagd for rettskårne drev som har rettskårne drev. bare så du er klar over det. kjøp deg heller ei ferdig kasse med rettskårne drev om det er noe du vil ha. selger du heller ZF`en din til en som trenger ei delekasse eller noe sånt ;)

Shaiko
04/04/10, 22:36
Hvis du skal kjøre med 350 hk så holder jo strengt tatt en standard ZF med skråskårne drev i massevis. Med mindre du syns lyden av rettskårne drev er så tøft at du skal ha det for lydens skyld da. :rolleyes: :p

Om du setter en girkasse med rettskårende drev på bilia så begynner du og undre om du har kjørt med ønskekvisten på i all evighet. er veldig forskjell =)

Bjørnstad
04/04/10, 22:36
Hvis du skal kjøre med 350 hk så holder jo strengt tatt en standard ZF med skråskårne drev i massevis. Med mindre du syns lyden av rettskårne drev er så tøft at du skal ha det for lydens skyld da. :rolleyes: :p

er lyden jeg er ute etter ja:)

Bjørnstad
04/04/10, 22:42
det er veldig lite kult å bytte gir med ei girkasse som ikke lagd for rettskårne drev som har rettskårne drev. bare så du er klar over det. kjøp deg heller ei ferdig kasse med rettskårne drev om det er noe du vil ha. selger du heller ZF`en din til en som trenger ei delekasse eller noe sånt ;)

å? er det vanskelig og bytte drevene eller hva mener du?
oki hvilke girkasser har rettskårende drev`? jeg tenker da helst og ha rettskårende drev fra 1 til 4 og ha vanlig 5 gir er det noen girkasser som har det? evt priser for noe sånt?

ser for meg at orginalegirkasser med rettskårnde drev er dyrere en og bygge om den jeg har. var derfor jeg lurte på og bygge om.
hva kan jeg ta igjen for mi girkasse?

kermitt
04/04/10, 22:49
er ikke noe om å montere det, men å kjøre med det. om du ikke syns du kjører traktor sånn som volvoen din er nå, så bli den det.

Sebbe
04/04/10, 23:03
man får jo tak i kasser med rettskårne drev og synkronisering, tror du får tak i dette til T5 kassa. tror ikke det er allverdens jobb å sette den inn i en 240, spakestellet passer hvertfall perfekt.

Bjørnstad
04/04/10, 23:03
er ikke noe om å montere det, men å kjøre med det. om du ikke syns du kjører traktor sånn som volvoen din er nå, så bli den det.

hehe
alt for lyden vettu;) hehe
men jeg tenker sån at vis man ar rettskårende drev fra 1gir til 3 eller 4 gir så har an jo 4 oh 5gir eller bare 5 gir med vanlig drev da er det jo som og kjøre med vanlig girkasse

Bjørnstad
04/04/10, 23:04
man får jo tak i kasser med rettskårne drev og synkronisering, tror du får tak i dette til T5 kassa. tror ikke det er allverdens jobb å sette den inn i en 240, spakestellet passer hvertfall perfekt.

oki noen som har nen anelse hva ei sån girkasse koster? evt mer info om hvor den kan kjøpes?

Sebbe
04/04/10, 23:08
T5 kasser står orginalt i mange amerikanere, for eksempel nyere mustanger med V8, men det greieste er vel å få tak i ei nyoverhalt med rettskårne drev, er bare å søke litt så finner du mange firmaer i usa som selger de