PDA

Vis full versjon : startproblemer



Tønder
23/01/12, 21:57
Hei

Har en 96mod volvo 850 (2,4 aut.). Fikk problemer med å få den til å gå i dag. den starter, og går noen sekunder og så stopper den igjen. det samme skjer hver gang jeg prøver, så den får jo både bensin og gnist. Noen tips? :confused:

850GLTsilver
23/01/12, 22:22
Er så mangt det kan være.
Lambda, LMM, slitne dyser etc.

Reppen
28/01/12, 01:21
Hei
Henger meg på tråden. Har samme problemet med min V70 2.0 98. Men om jeg gir litt gass med en gang den starter så går den. Og det er ikke ved hver start.:confused:

kjetil850
28/01/12, 12:30
Ville prøvd å bytte lamda, er det samme problem når bilen er varm?

Reppen
29/01/12, 00:48
Ja med min er det samme når den er varm.

kjetil850
29/01/12, 12:31
Ja med min er det samme når den er varm.

Lamda :)

Tønder
29/01/12, 21:41
var releet til bensinpumpa som var gått

LN-LVT
24/03/12, 17:50
Samme problem her. 1999 V70 2.4 10V. Har vært sånn i over 1 år nå, men frem til nå har det bare vært en skjelden gang. Nå i det siste har det bare blitt mye verre!

Den tenner også dør den med en gang igjen. Den starter som regel etter en god del forsøk. Går helt fint på tomgang og ikke noe trøbbel så lenge den går. Enkelte ganger starter den helt fint på første forsøk også.
Spiller inge rolle om motoren er varm eller kald heller.

I dag bytta jeg plugger og bensinfilter, for å ha gjort det, lenge siden sist. Og bensinpumpa kan jeg høre hver gang jeg vrir om tenninga.

Bør jeg prøve å bytte pumpe relee?

LN-LVT
15/04/12, 18:50
Noen?

Den har vært skikkelig vrang noen ganger nå. En dag kan den starte helt fint, så kjøre 10-15 min for et ærend, så for å slite med å få start.. Den rekker akkurat å tenne før den dør igjen..

Har leita litt på noen US forums og funnet fler med samme problem. Noen løste det med en rens av luftmengdemåleren(MAF). Men i min sitter det ikke noe MAF, men har Fenix 5.2 MAP. Har gått litt løs med WD-40 på tilkoblingene nå, men hjelper vel ikke stort.

Tenkte å bytte antenneringen til immobilizer, da det ser ut som at det har løst noen av disse problemene..

850GLTsilver
15/04/12, 22:15
Kan virke som at Dere bør sjekke TPS = Gasspjeldgiver.

MacGyver
16/04/12, 06:01
jeg hadde ett slikt problem da jeg var nede i danmark på min 740 GL og det viste seg å være luftmengdemåleren , prøv å koble denne ut så skal du kunne kjøre men med noe ujevn gange.

LN-LVT
16/04/12, 12:35
Kan virke som at Dere bør sjekke TPS = Gasspjeldgiver.

Noen walkaround på det?

Har testet litt mer nå. Og tror jeg kan utelukke antenneringen. Begynte med samme problem i dag, den tennte, og døde med en gang, gikk nesten ikke et sekund engang. så startet den og gikk fint på andre forsøk. Så koblet jeg bort hele antenneringen og prøvde å starte. Da startet den og gikk i ca 2 sek før den døde. Så ved problemene jeg har, har bilen aldri gått så lenge som 2 sek før den dør.

V70wangen
16/04/12, 13:01
Noen walkaround på det?

Har testet litt mer nå. Og tror jeg kan utelukke antenneringen. Begynte med samme problem i dag, den tennte, og døde med en gang, gikk nesten ikke et sekund engang. så startet den og gikk fint på andre forsøk. Så koblet jeg bort hele antenneringen og prøvde å starte. Da startet den og gikk i ca 2 sek før den døde. Så ved problemene jeg har, har bilen aldri gått så lenge som 2 sek før den dør.

Jeg hadde samme problem på en 98 V70 2,5T. Da endte det med at jeg måtte bytte bakstykke på tendingslåsen. Etter det ble den helt strøken igjen :D

850GLTsilver
16/04/12, 16:56
Jeg hadde samme problem på en 98 V70 2,5T. Da endte det med at jeg måtte bytte bakstykke på tendingslåsen. Etter det ble den helt strøken igjen :D

Også en ikke helt uvanlig feil ja.

LN-LVT
16/04/12, 18:22
Setter den bare til en enkel feilsøking hos Volvo. Finner de ikke noe, bytter jeg antenneringen til å begynne med..