PDA

Vis full versjon : Oppgraderte spylermunnstykker for XC70 2010-2011



SagaPer
23/01/12, 21:17
Jeg var misfornøyd med spylingen på frontruten på min XC70 2009 og ba Frydenbø på Sandane om forslag til oppgradering av munnstykker.

De solgte meg følgende munnstykker: VO 31301519 og VO 31301520. Jeg monterte disse uten å tenke på at det var forskjell på høyre og venstre. Minnes at det ene munnstykket hadde en gul prikk på plasten og det andre munnstykket en blå prikk på plasten. Disse munnstykkene er oppgraderte spylerdyser for 2010 og 2011 modellene.

Nå kan det godt hende at jeg har montert munnstykkene riktig på bilen (50% sjanse for korrekt montering). Munnstykket på førersiden spyler lavt på ruten fra dyse helt til venstre og høyt på ruten fra dyse som ligger til høyre. Dette virker logisk i forhold til visker. Munnstykket på høyre side har litt lavere spyling på ruten.

Kan noen av dere som jobber hos Volvo eller som har en nyere XC70 bekrefte at spyling på frontruten ligner det jeg beskriver?

PS: Er det vanskelig å montere oppvarming av spylerdysene? Hva trenger jeg av deler (varenummer) og tilkopling?

THolandsli
24/01/12, 15:40
Du gikk fra dusjdyser til dyser med stråler? Ganske sikker på at mine dyser spyler slik som du beskriver, så vil tro du har truffet med plasseringen. :)

Jeg har kjøpt delene for å montere oppvarmede dyser. Kom seg på ca 450kr for 2 dyser + ledningsmatte. I tillegg trengs vel ei sikring. Du ser det ene delenumret, de andre har jeg ikke tilgjengelig for øyeblikket. Har ikke montert de enda da jeg venter på ny bil.
728