PDA

Vis full versjon : Problemer med 02 V70 2.0 Turbo



Heffalompen
23/01/12, 16:56
Kjøpte en Volvo V70 2002 modell i forrige uke, og det er et par småting jeg trenger hjelp til å finne ut av.

Bilen er kjøpt brukt, men jeg har 3 mnd garanti på denne bilen og lurer på om følgende problemer bør dekkes av dette:

Bilen nøkker i rattet når jeg starter den, ruser bilen på tomgang eller setter bilen i drive. Samme nøkkefølelsen kommer også noen ganger etter at jeg har latt bilen trille og skal begynne å trekke igjen. Leste at det var vanlig med problemer med motorfester eller en momentarm som sitter mellom girkassa og traversen? Kan det være det som gjør disse rykkene her også? Automaten girer ellers helt strøkent uten rykninger når den først er " i gir "

Samtidig er det også en knirkelyd fra ventre forhjul når jeg kjører over fartsdumper eller legger over full sving. Høres ut som en pakning eller foring som ikke er helt frisk. (støtdempertårnet)?

Bilen er forøvrig veldig tight og fin å kjøre. Nylig EU-godkjent uten mangler og alle servicer er fulgt regelmessig. Både regreim og girkasseolje er nettopp byttet.

Er dette ting som jeg bør klage på og få utbedret på bruktbilgarantien? Dette er vel å regne som slitedeler, men de var jo trossalt der når jeg kjøpte bilen...

Mvh Ole.

Vatnehol
23/01/12, 19:46
er som du sier, momentstag som sitter under motoren som er festet til subframe og girkasse. kjøp gjerne denne i poly fra www.ipdusa.com , da den originale er for svak.
og så er det øvre motorforingen, den som sitter i tverrstaget, koster 300-400kr ? hos volvo, spørr etter den oppgraderte modellen(gamle er rund og nye er firkantet) da den er mye bedre.

knirking ved sving og humper er ofte fjærskålene, se her for å se hvordan de ser ut, og hvordan enkelt identifisere om de er gåen. http://forum.vccn.no/showthread.php?36546-Ulyd-fra-forstilling

bilen skulle ikke kommet gjennom eu godkjenning om det er feil på de her, ihvertfall ikke uten merknad. jeg ville ha klaget, men dette er slitedeler, og akkurat disse er svakheter på volvo.

Ditch
23/01/12, 20:34
og så er det øvre motorforingen, den som sitter i tverrstaget, koster 300-400kr ? hos volvo, spørr etter den oppgraderte modellen(gamle er rund og nye er firkantet) da den er mye bedre.

Hvis vi tenker på samme, http://www.ipdusa.com/products/5909/113178-upper-engine-stabilizer-mount-p2-s60-v70-xc70-s80-xc90-with-5-cylinder , koster den 878 på Bilia :eek:...

Tom K
23/01/12, 20:50
Gjør som jeg gjorde med min XC70, jeg tok en garantiutløpstest hos NAF, fant feil på en del foringer og et rør til oljekjøleren pluss noe annet småtteri , reperasjoner for over 15 000,- som nå blir fikset på garantien ;)

Tom K
23/01/12, 20:53
Hvis vi tenker på samme, http://www.ipdusa.com/products/5909/113178-upper-engine-stabilizer-mount-p2-s60-v70-xc70-s80-xc90-with-5-cylinder , koster den 878 på Bilia :eek:...

Jeg ga rundt 600,- på Jensen&Scheele her i Halden.

Ditch
23/01/12, 21:10
Får titte mer rundt neste gang, blir bare så utålmodig noen ganger... :mad:

Tom K
23/01/12, 21:21
lider av det samme syndrom jeg også "driterihvadetkosterforjegmåhadetnå" syndromet hehe

Heffalompen
24/01/12, 07:38
Er det vanskelig på bytte denne momentstanga selv? Noe man bør passe på?

Steen
24/01/12, 08:32
Nei, det skal være en ganske grei jobb :)

Vatnehol
24/01/12, 11:59
ligger guide på www.ipdusa.com under poly momentstaget deira. er rimlig enkel jobb, men du ikke har plastikk skjold under motoren så er det fire bolter. to 18mm og 14 om jeg ikke husker alt for feil, men se på ipd sin side for detaljert guide med bilder