PDA

Vis full versjon : 740 med rar oppførsel!



V0lv0
22/01/12, 23:06
Har en 740 med b230K motor... Bare det er trist i seg selv, men nå har den faktisk blitt enda tristere..

Når jeg kjører, merker jeg noen ganger at bilen begynner og dra dårlig, og turtallet synker.. Men med engang jeg vrir av tenninga og starter motoren på nytt, virker den som normalt? har tenkt på at det kanskje kan være noe elektrisk siden det kommer bort, etter en re-start :P men har ikke orket og konkludere eller feilsøke noe enda.. Kanskje på tide og bytte tenningsdeler? Noen med ett fornuftig svar? :)

Takker for svar på forhånd :)

kayboy
23/01/12, 08:12
sliten gasser kansje? bygge om til a gasser hjalp for en kompis ;) han hadde samme problem :P

Turboplystring
23/01/12, 14:59
Har vært borti at det danner seg et lag med rim i forgasseren, og når man stopper og starter bilen så vil det fordampe med en gang. Dette bygger seg opp tidvis under kjøring og bilen går merkbart dårligere.

V0lv0
23/01/12, 20:08
Har tenkt å gå over forgasseren endag, og sjekke :) så får vi se hva jeg kommer frem til... er det noe og gjøre med den rim'en i forgasseren da?

Thobbus
24/01/12, 22:50
halvgiveren kansje?, står på blokka mellom blokk og girkasse :)

Geitung
25/01/12, 16:55
halvgiveren kansje?, står på blokka mellom blokk og girkasse :)

Da skulle den nok vært fullstendig umulig.
Tenningsdelene kan det jo være men det virker litt rart det sånn du forklarer det.
Kanskje en justering av gasseren kan hjelpe

Ola Moen
25/01/12, 17:37
Den går for magert. Tenningssystemet på disse K-motorene her er utstyrt med bankesensor. Når blandingen blir for mager, får du tenningsbank (Pre-ignition). Da senker styrenheten tenningstidspunktet for å prøve å kompensere. Forgasserene på disse motorene har for vane å gå magrere over tid. justering av blanding kan hjelpe deg til å løse problemet.