PDA

Vis full versjon : Hva hører denne kontakten til? (Bilde)



Turboplystring
22/01/12, 20:10
Under motorbytte har jeg glemt av en "vakuummåler" eller noe sånt. Den skulle stå på førersiden i motorrommet ved dempertårnet, med en slange og en tre-pols kontakt som skulle kobles på. Lurer på om dette er absoluttrykkmåleren til manifolden (såkalt map-sensor), men kan ikke finne noe informasjon om dette. Trodde det bare var biler uten lmm som brukte disse, men da tok jeg kanskje feil?
For om denne er med på å bestemme bensinblanding så vil vel bilen gå rikt uten informasjon fra den? Noe som kan forklare mine høye forbruksproblemer.
Er en b230ft med lh 2.2 jetronic system.

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/1709.jpg

GeTReibeAktienGesellschaf
22/01/12, 20:35
240 med b230k har en sånn map sensor typen stempla GM, med en slange kobbla til luftfilter boksen.
På den så er den der for å styre tenninga ved å fortelle tennings hjernen hvordan belastningen er.

Er Bendix (REX?) tennings hjerne på den og forgasser så ingen bensin hjerne så vil tro at vis Bendix Regina har den også er den for tenninga der også.

Bolten91
22/01/12, 21:16
du har ikke map sensor på biler med muftmengdemåler (jetronic motorstyring) MEN jeg kunne godt tenkt meg denne kontakten og den boksen du snakker om kan være en bit av cruise controll?

Turboplystring
22/01/12, 23:44
Ja d kan nok stemme, for det var cruisekontroll og automat før, så da er det nok den da. Takk for svar, men det betyr dessverre at jeg må lete videre etter feilen som gjør at den bruker så mye bensin, 2 liter på mila ved blanda kjøring :(

Bolten91
23/01/12, 06:41
Om du har diverse cc deler å selge må du ta kontakt:)

Turboplystring
23/01/12, 14:53
Har nok ikke det dessverre, alt sånt gikk med den forrige bilen :/