PDA

Vis full versjon : V70 2005 modell 2,4 Diesel



nordan27
21/01/12, 20:15
Min kommende svigersønn og min datter har kjøpt en 2005 modell som er brukt imp fra Belgia , den har ikke varme seter og lykte pussere ,eller ikke Dieselvarmer er Diesel varmer standard her hjemme? var ute å kjørte i går og merket ikke at det var noe problemer med varme inne i bilen det var ca -10 grader ute,pleier dette å være et problem med varmen når det blir kaldere?
det at den er brukt imp er det noen bakdeler ? savner ikke varme i seter så det er ok , bilen er kjøpt av en seriøs volvo forhandler på østlandet
Er det partikkel filter her? det sitter en større klump rett ned etter motoren underbilen fra der avgassrøret går bakover??
fint vis det er noen som kan komme med + eller - sider på en slik import bil :-)

jan.eide
21/01/12, 20:28
Sikker på det ikke er dieselvarmer? Jeg har en importert 2004, den hadde varmeren men mangler muligheten for programering/direktestart. Det er en programvareoppdatering til ca 2500 kroner så er den saken løst.

nordan27
21/01/12, 21:46
Hmm . hvordan kan jeg sjekke om det er varmer?? ser jeg det inne i cupeen? og hvor sitter evnt varmeren?

volvoRsport
21/01/12, 21:51
Hmm . hvordan kan jeg sjekke om det er varmer?? ser jeg det inne i cupeen? og hvor sitter evnt varmeren?

Den sitter i fronten rett bak fremfangeren på venstresiden.

Johannes
21/01/12, 21:55
Varmeren sitter foran venstre fram hjul, ser sikkert om det stikker ned en liten stubb av eksos røret som tilhører varmeren.
Eller du må enten av med fronten, eller plokke løs innerskjermen på venstre side.

Sjakalen
21/01/12, 22:23
Mistenker at du har den der ja, men mangler software til programmeringen.

Hovlaand
22/01/12, 22:24
Har samma bilen jeg, min er importert i fra italia.
Min er det ikke dieselvarmer i men den blir da varm om jeg lar den stå på litt på tomgang før jeg kjører, sjøl om det er 15-20 minus ute.

nordan27
23/01/12, 19:19
har sjekka nå , det var ikke Dieselvarmer på denne , fint å høre at en ikke må ha det for at det skal bli varmt inne i bilen , sikkert pga volumet på motoren , ser en på PSA motorene som sitter i peugeot 1,6 liter Diesel ,har disse problemer med overskuddsvarme til varmeapperatet inne i bilen vis den ikke har Dieselvarmer (tilleggsvarmer)

Sjakalen
25/01/12, 10:53
Trodde det var helt håpløst uten varmer :)

Torgeirs
25/01/12, 15:39
Ikkje dieselvarmer på min heller. 2005 mod, importert fra Frankrike

Tom K
26/01/12, 22:13
min 04 brukt imp fra Tyskland har varmer :)