PDA

Vis full versjon : Alarm kommer på med en gang batteriet kobles.



bernt
21/01/12, 19:27
Litt videre ut i problemene mine, drev og feilsøkte i LH 2,4 nettet på min fk 95 mod. det som skjedde var at jeg skulle ta en diagnose pga har lamdalampe som lyser i dash.
Tok diagnose men når jeg slapp opp knappen så er den helt dau, ikke noe lyskoder kommer opp. ikke en gang 1-1-1 som vel skal komme opp hvis ikke det er registrert noe.
så skulle jeg starte bilen men den drar bare på starteren uten og tenne. pluggene gir ikke strøm, samt coilen får ikke strøm inn til seg.

ok så når jeg i dag skulle prøve igjenn, så skjer følgende kobler batteriet, og med en gang det er koblet går alarmen for full musikk, prøvde og ta den av og på igjenn (batteripolen) uten effekt alarmen går på uansett.

Her er min teori. Bilen tror den er stjålet, og kutter strømmen til coil så den ikke skal kunne starte.

Noen som vet hvordan man opphever startsperra på disse bilene.

trenger sårt hjelp.

tommiepa
22/01/12, 02:45
har du prøvd og ta en ledning rett fra + på batteriet til blå ledning på coil?

bernt
22/01/12, 18:11
Jepp første jeg gjorde alt er dødt. har og prøvd med ny coil, som jeg fikk låne av bilexstra. ikke en pøkk skjedde. bilen gir ikke strømm ut til coilen en gang.

Espen-K
22/01/12, 22:18
Normalt pleier defa å vere koblet slik at den kutter strømmen til starteren, men vet ikke hvilken alarm det er på din.

bernt
23/01/12, 20:03
Hmm starteren drar rundt. men coil tenning er helt dødt. har prøvd med ny coil og

bernt
24/01/12, 19:03
Er det noen her på forumet som kan ledningsnettet til 940 fk så er jeg veldig taknemmelig om noen kan tipse meg. kommer ikke videre

bernt
24/01/12, 19:05
har koblet strømm rett på coil fra pluss på batteriet samt jordet coilen eksternt og prøver og bypasse den på den måten, men den kinner bare uten og ville starte.

Espen-K
24/01/12, 22:22
Den kutter ikke bensin pumpene også?

Er det ettermontert alarm eller original?

kayboy
26/01/12, 10:14
ere sentrallås på bilen? isåfall lås bilen med fjernkontrollen og lås oppigjen med den... ikke bruk nøkkelen da du ikke får deaktivert startsperra ;)ver borti dette før.. (defa alarm) den kutter bensinpumpe osv...

bernt
26/01/12, 19:27
Akkurat ja, ser ut som at det er god tanke, men har prøvd dette og alarmen har holdt seg av, men bilen kinner fortsatt uten og starte, samt pluggene gnister ikke. men skal bytte tenningsdeler og så håper jeg inderlig at beistet starter.

bernt
28/01/12, 12:31
IT'S ALIVE. off flaut og si dette men hele feilen lå i at sikring nr1 var brent, står engine controll/fuel pump på den, derfor kom ikke strøm til koil.