Oddwar
21/01/12, 17:01
Får f**n ikke denne 242en til og ladde orntlig.
Når bilen går på tomgang og begge batteripolene er koblet til måler jeg ca 11.80V uten noe belastning annet enn tenningen.
Setter jeg på lysene synker spenningen gradvis nedover, jeg stoppa og måle når den var nede i 7V
Kobler jeg av minuspolen på batteriet og måler laddespenningen da, måler jeg bortimot 14V, altså den har bra laddespenning.
Setter jeg da på lysene, uten batteriet tilkoblet - dauer bilen ut tvert.
Har bytta både batteri, dynamo og kabler mellom dynamo og batteri. Men lurer nå på om jeg kansje har koblet feil eller noe på den nye dynamoen?
så her legger jeg ved et bilde, og merker av hva jeg har koblet hvor.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/1564.jpg
1) Hva er egentlig dette? Den sto på den gamle dynamoen, men fugte ikke med på den nye, så her har jeg bare skruvd den på uten å koble den til.
2) Hva er dette, hva skal kobles til her? jeg har ikke koblet til noe her.
3) Her har jeg koblet til signalet til dynamoen, den ledningen som går via laddelampa.
4) her har jeg koblet til + på batteriet.
5) her, på chasiet til dynamoen har jeg koblet til jord.
Når bilen går på tomgang og begge batteripolene er koblet til måler jeg ca 11.80V uten noe belastning annet enn tenningen.
Setter jeg på lysene synker spenningen gradvis nedover, jeg stoppa og måle når den var nede i 7V
Kobler jeg av minuspolen på batteriet og måler laddespenningen da, måler jeg bortimot 14V, altså den har bra laddespenning.
Setter jeg da på lysene, uten batteriet tilkoblet - dauer bilen ut tvert.
Har bytta både batteri, dynamo og kabler mellom dynamo og batteri. Men lurer nå på om jeg kansje har koblet feil eller noe på den nye dynamoen?
så her legger jeg ved et bilde, og merker av hva jeg har koblet hvor.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/1564.jpg
1) Hva er egentlig dette? Den sto på den gamle dynamoen, men fugte ikke med på den nye, så her har jeg bare skruvd den på uten å koble den til.
2) Hva er dette, hva skal kobles til her? jeg har ikke koblet til noe her.
3) Her har jeg koblet til signalet til dynamoen, den ledningen som går via laddelampa.
4) her har jeg koblet til + på batteriet.
5) her, på chasiet til dynamoen har jeg koblet til jord.