PDA

Vis full versjon : Veltebur i gateregistrert bil



Jone_SK
20/01/12, 23:36
Hei
Er det noen som vet hva reglene for bur i gate registrerte biler er?

VolvoR-Sport
21/01/12, 10:37
halvbur uten dørstrevere skal gå bra.
jeg sendte inn søknad engang med bilde av et bur som hadde dørstrevere, men presiserte at dørstrevere ikke skulle bli brukt.

den gikk ikke igjennom, men vet folk har fått det godkjent før..

Jone_SK
21/01/12, 23:52
ok

vet du hvor man finner regler på slikt eventuelt hvem man bør kontakte?

VolvoR-Sport
23/01/12, 22:01
kontakt ditt lokale biltilsyn?

ang regler kan det vell lønne seg å se i NBF sitt reglement :)

Tor24
27/01/12, 20:47
Generelt så godkjenner ikke biltilsynet noe form for bur lenger i biler som skal registreres på gate, men som det alltid har vært i det systemet der så kan det gå om man støter på rette person.

fotonet
27/01/12, 21:56
Har du tænkt å velt da? Aldri velta i min bil.....enda

Christian
27/01/12, 22:00
Bur er en ekstra trygghet uansett hvis man skal kjøre på bane, i tillegg så stiver det opp bilen ganske mye og gjør den bedre på banen.
Og på de aller fleste islagte sjøer hvor det er arrangert kjøring er det krav på bur for å kjøre med ispigg.

Batland
27/01/12, 22:16
Har selv vært gjennom en heller omfattende prosess med biltilsyn, vegdirektoratet og de som behandler ankesakene til vegdirektoratet. Samferdselsdepartementet har jeg også snakket med.
For å sikre seg mot at noen får godkjent bur i "bil registrert for bruk langs vanlig landevei", så har de ansatt arrogante bil-ukyndige hunndyr som saksbehandlere. Disse responderer ikke på, eller fungerer ut fra, eller har evner til å forstå vanlig logikk og sunn fornuft. Dette er derfor en tapt sak og jeg må skjære ut det hel-proff-tig-sveiste buret mitt pga idioti.