PDA

Vis full versjon : Anbefalinger på senkesett/felger



EspenB1994
20/01/12, 19:39
Hei.

Skal snart senke 740`en og sette på nye felger, men jeg er litt ny på senke fronten og trenger litt hjelp med hva jeg skal velge. Har tenkt på MK18 (http://www.bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1566&Category2ID=1691&List=1&Level=2&ProductID=22436) felger på bilen.

Hvilke senkefjører passer i sammen med disse felgene? Er også opptatt av at hvertfall senkinga skal være godkjent i vognkort, så er helst på utkikk etter fjører med Tûv papirer.

Håper noen kommer med bilder og takker på forhånd for hjelp.

Popp
20/01/12, 20:10
Senkesett med TÜV-papirer som senker slik at bilen ser normal ut finnes desverre ikke til 700/900 serien til volvo, er vel kun Lesjöfors og KAW som finnes, og ingen av disse gjør bilen merkverdig lavere forran..

Selv kjører jeg på KL-Racing 60/40 som ser noen lunde ut, og har du litt flaks så får du disse godkjent med Lesjö-papirene da fjørene fra KL er kliss like Lesjöfors.

EspenB1994
20/01/12, 23:56
Har du bilde av din med KL 60/40?

Popp
21/01/12, 10:45
Den som søker finner, tror neppe det finnes noe mer diskutert her p forumet enn senkesett, kommer iallefall nye tråder om det annenhver dag :P

http://forum.vccn.no/showthread.php?36122-Lesjöfors-Senkesett-til-Volvo

Martin.S
21/01/12, 11:28
Senkesett med TÜV-papirer som senker slik at bilen ser normal ut finnes desverre ikke til 700/900 serien til volvo, er vel kun Lesjöfors og KAW som finnes, og ingen av disse gjør bilen merkverdig lavere forran..

Selv kjører jeg på KL-Racing 60/40 som ser noen lunde ut, og har du litt flaks så får du disse godkjent med Lesjö-papirene da fjørene fra KL er kliss like Lesjöfors.

Det går jo ikke, på kontrollen sjekker de jo opp nummrene på fjærene mot tuv dokumentet så hvordan du får til det er jeg spent på.

Men det går ann å gdkjenne bilen først med et vanlig 40/40 senkesett, for så å eventuelt kappe litt i det eller bytte til 60/40 sett senere. Og fortsatt få den EU-godkjent, fordi da står det den er lovlig godkjent med senkesett i vognkortet. Og verkstedene stort sett er for slappe til å sjekke dette når det førts er godkjent.

Popp
21/01/12, 17:24
Det går jo ikke, på kontrollen sjekker de jo opp nummrene på fjærene mot tuv dokumentet så hvordan du får til det er jeg spent på.

Men det går ann å gdkjenne bilen først med et vanlig 40/40 senkesett, for så å eventuelt kappe litt i det eller bytte til 60/40 sett senere. Og fortsatt få den EU-godkjent, fordi da står det den er lovlig godkjent med senkesett i vognkortet. Og verkstedene stort sett er for slappe til å sjekke dette når det førts er godkjent.

Fikk vognkort med innstempla KL-Racing fjørene på igår, så funker finfint det du gitt, fant noen TÜV-papirer på nettet med lesjö hvor nummra stemte, hvor ekte dette dokumentet var vet ikke jeg, men de på BT gikk gode for dette og stempla alt.
Og ettersom at fjørene var helt nye og sikkert ville sige litt så stempla de heller ikke avstand fra skjermkant til senter på navet :)

Martin.S
21/01/12, 20:41
Fikk vognkort med innstempla KL-Racing fjørene på igår, så funker finfint det du gitt, fant noen TÜV-papirer på nettet med lesjö hvor nummra stemte, hvor ekte dette dokumentet var vet ikke jeg, men de på BT gikk gode for dette og stempla alt.
Og ettersom at fjørene var helt nye og sikkert ville sige litt så stempla de heller ikke avstand fra skjermkant til senter på navet :)

Da har du vært meget heldig. Det hadde ikke gått i dette distriktet. Men da har du med andre ord juksa ned i mellom da?

Popp
21/01/12, 20:50
Da har du vært meget heldig. Det hadde ikke gått i dette distriktet. Men da har du med andre ord juksa ned i mellom da?

Kan vel si det slik at det er en runde med juksing, og jo det går i alle distrikt, BT har ikke noe register med papirer liggende, slik at BT må stole på at det du har med av papir stemmer over ens med fjørene, og har du papirer med riktige nummer i henhold til KL nummer så har du kommet langt, for målene på fjørene er prikk like, eneste avviket er lengden uspent..

EspenB1994
22/01/12, 01:25
http://www.bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1563&Category2ID=1665&List=1&Level=2&ProductID=21002

Er disse noe å satse på? Følger det med Tûv papirer på disse?

Martin.S
22/01/12, 07:37
Kan vel si det slik at det er en runde med juksing, og jo det går i alle distrikt, BT har ikke noe register med papirer liggende, slik at BT må stole på at det du har med av papir stemmer over ens med fjørene, og har du papirer med riktige nummer i henhold til KL nummer så har du kommet langt, for målene på fjørene er prikk like, eneste avviket er lengden uspent..

Så lesjofors dokumentene har blitt redigrt med nytt nummer som stemmer med fjærnummerne på kl-fjærene? Er det det du mener?

Popp
22/01/12, 10:51
Akkurat det har jeg ikke peiling på, men alt stemte hos meg, noe mannen på BT kunne bekrefte, og da gidder iallefall ikke jeg å sette noe mer spørsmålstegn ved ting.. :P

miokiil
22/01/12, 13:37
Sett på lesjö fjører å godkjenn de så kapper du de ca 2 - 2,5 runder forran, så passe mk18 hjula perfekt;) gjort det sjæl på min 740 tic

EspenB1994
26/01/12, 23:52
http://www.bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1563&Category2ID=1665&List=1&Level=2&ProductID=21002

Er disse noe å satse på? Følger det med Tûv papirer på disse?


??????

JørnM_940
31/01/12, 12:51
Senkesett med TÜV-papirer som senker slik at bilen ser normal ut finnes desverre ikke til 700/900 serien til volvo, er vel kun Lesjöfors og KAW som finnes, og ingen av disse gjør bilen merkverdig lavere forran..

Selv kjører jeg på KL-Racing 60/40 som ser noen lunde ut, og har du litt flaks så får du disse godkjent med Lesjö-papirene da fjørene fra KL er kliss like Lesjöfors.
Har KAW jeg, og de senker mer foran enn Lesjø. Nesten på grensen til at det er bra faktisk. Angrer ikke på at jeg spyttet inn en ekstra tusenlapp på de kontra Lesjø.