PDA

Vis full versjon : Varmeapperat lekker, bytte



sannness
20/01/12, 09:08
Varmeapperat på 940 93mod bynte å lekke, tror det er radiatoren som er årsaken,
Tenkte å rive ut alt å hive inn et nytt et bare, men er AC på min så vet ikke helt hvordan...
Vil bytte til et vanlig varmeapperat så slepper jeg den dritten som er der nå...
Noen som har gjort noe lignende før?

Espen Hveding Nordgård
20/01/12, 12:33
Lekker det på venstresia? Det kan være den varmekrana som mange andre har hatt problemer med, og den skal være forholdsvis lett å bytte.

Wahl
20/01/12, 14:17
Har bytta på 760 88-, masse jobb, var AC på den å, men var ikke noe problem å bytte radiatoren, tok litt lenger tid på den en jeg vill tro det gjør på 940 med tanke på at på 940 kan man ta av nedre panel av dasjbord, på 760 måtte jeg ut med hele.

sannness
20/01/12, 16:17
aah, nei tenkte å få tak i et vanlig varmeapperat bare, men hadde du ikke gidda å forklart hvordan å får AC'n å varmeapperatet ut, er noen skruer jeg ikke finner x]
det med vakumpumper er jeg også usikker på hva jeg kan røske vekk å hva som er lurt på beholde :))

Wahl
20/01/12, 22:13
Riv ut alt, de er lettere en å blande alt mulig rart.

sannness
23/01/12, 09:29
Begynte igår å rive ut alt, så nå er dashbord ute å skruan i torpedoveggen... Vet du om det må ut flere enn 3 skruer i torperdoveggen? for sitter bom fast ennå...
Klarer ikke helt å finne de andre skruan...

Wahl
23/01/12, 15:40
Usikker på det ja, bruk speil å lommelykt å prøv å se :P

R.G
23/01/12, 20:41
du må ta av frontplata. den som er over vindushvisker motor. (mellom panser og frontrute).

der på høyre side under svart plastikk er det to skruer. pga varme app blir holdt fast på sida der. der den suger inn frisk lufta

sannness
24/01/12, 18:28
thx ;) fikk røska det hele ut nå, klippe bare over vakumslangan der å en grønn å svartstripa ledning, håper ikke æ har gjort noe galt : p
noen som skal selge et komplet varmeapperat? ikke noe ac søppel : ))

RogerK
12/02/12, 21:52
Hei,jeg trodde mitt varmeapp lakk også, men det var bare den krana med wiretrekk gjennom torpedovegg som lakk .
Litt plunder å skifte men går helt greit 350 kr hos BCB, ble helt tett og fint.
Skal egentlig ganske mye til før den radiatoren begynner å lekke tror jeg.
Mitt problem nå er å få glycolen vekk fra matta...

Fant du ut hvor lekasjen kom fra?

sannness
14/02/12, 21:49
ja det var radiatoren, så fikk bytta da, å fjerne liksågodt hele AC'n så nå funker det som bare det heldigvis. Tok mattan ut jeg å høytrykkspylte de jeg så forsvant alt drittet :)