PDA

Vis full versjon : XC90: Hvor gå gjennom torpedovegg med kupevarmerkabel?



Tore
19/01/12, 22:18
2005 modell XC90: skal installere Defa elektrisk motor/kupevarmer siden lufta i garasjen blir så ufyselig når jeg kjører dieselvarmeren der...

Noen som har tips/erfaring med hvor jeg kan gå fra motorrommet til kupe med kabelen? (Øvrig motorromsinstallasjon blir på førersiden så det kan være praktisk å gå inn i kupen her og heller trekke kabelen over til passasjersiden på innsiden.

Har selv tenkt på om det kan være greit å gå gjennom den plata som står ved siden av bremsekraftforsterkeren på førersiden; hvordan er det å borre/ta hull i denne plata? (Ønsker helst ikke å borre i selve torpedoveggen)
http://forumbilder.se/images/939201210125002da.jpg

immortal92
20/01/12, 00:16
Om det er samme som på 01-04 s60 og v70 så er det hull gjennom gulvet på passasjersiden. ta vekk alt av gulvmatter så ser du en gummipropp, ganske langt opp på gulvet (mot dash). ligger andre tråder om dette her på forumet.

Tore
20/01/12, 08:37
Tror ikke det er likt på SV70n og XC90. Fant i alle fall ingen enkel inngang når jeg så i går ettermiddag, annet en gjennom den platen jeg viser til over.

angerman
20/01/12, 11:53
er hull på høyre siden, kjører alltid kupekontakten inn der. er stiplet hull i varmeskjoldet fra undersiden. bak den finner du gummiproppen.

Tore
20/01/12, 12:32
er hull på høyre siden, kjører alltid kupekontakten inn der. er stiplet hull i varmeskjoldet fra undersiden. bak den finner du gummiproppen.

Takker. Må jeg opp med mye teppe i bilen for å finne det igjen på innsiden? Eller holder det å ta av plata under hanskerommet og bare bøye frem?

khovde
23/01/12, 21:29
på Min 06 XC70 D5 så var denne pluggen lett tilgengelig fra undersiden av bilen. Tok ut den stiplede proppen i varmeskjoldet rett bak eksosanlegget og stakk en ståltråd gjennom gummiproppen, gummimatten og tekstilmatten. Var dermed lett å se hvor mye teppe som måtte brettes til side. Hos meg kom kablen ut ca 5 cm nedenfor teppekanten.

mao en smal sak da jeg først hadde funnet hullet fra utsiden.

k

Tore
24/01/12, 08:53
på Min 06 XC70 D5 så var denne pluggen lett tilgengelig fra undersiden av bilen. Tok ut den stiplede proppen i varmeskjoldet rett bak eksosanlegget og stakk en ståltråd gjennom gummiproppen, gummimatten og tekstilmatten. Var dermed lett å se hvor mye teppe som måtte brettes til side. Hos meg kom kablen ut ca 5 cm nedenfor teppekanten.

mao en smal sak da jeg først hadde funnet hullet fra utsiden.

k
Får håpe det er likt på XC90... Får se en dag jeg har gidden, tiden og det ikke er så kaldt... (3 ting på en gang... kommer til å ta tid før det skal klaffe... :P )

GLTOslo
26/01/12, 22:13
I denne tråden er det bilder frå V70: http://forum.vccn.no/showthread.php?27226-DEFA-pakke-V70N-2-0T