PDA

Vis full versjon : Lysbryter S80



torpedopimp
18/01/12, 17:20
Hei :)
Er det noen som vet om en en plass der jeg kan få billige lysbryter, brukt/ny, til volvo S80, 2000.
Fekk problem me den i forrige uke da den over natta slutta å fungere, rørte litt i boksen bak, og den funka til jeg slo av tenningen. Men nå er det helt dødt.. Andre som har hatt samme problemet? :)

Foe
18/01/12, 20:16
Hei.

Har vært borti at hovedlysa har ramla ut på s80
Mistenkte lenge brytern, men viste seg å være brent stikk på en bro i relebrettet over clutchpedalen.
Fiksa dette, og problemet var borte.
Ta en titt der før du bytter brytern.

MVH Frode

torpedopimp
20/01/12, 20:04
Kjørelys fungerer!
Det som har skjedd er at uansett om lysbrytern står på 0, parklys eller lang/kjørelys, så er det bare kjørelysa som står på.. Også lyset i cdspiller er borte! Er heller ingen respons om jeg setter på tåkelys..
Eg var bort ledningen/lysboksen på baksiden(måtte inn i rommet der sikringene er) og dunka litt på den og rørte på ledninga. da funket det som normalt og eg kunne ha på parklys osv. men med en gang jeg stoppa bilen, og satte på tenninga igjen, måtte eg bak å dunke litt igjen.. mistenker kanskje dårlig kontakt en plass inni lysbrytermodulen?

René Fredriksen
12/11/15, 21:54
Kjørelys fungerer!
Det som har skjedd er at uansett om lysbrytern står på 0, parklys eller lang/kjørelys, så er det bare kjørelysa som står på.. Også lyset i cdspiller er borte! Er heller ingen respons om jeg setter på tåkelys..
Eg var bort ledningen/lysboksen på baksiden(måtte inn i rommet der sikringene er) og dunka litt på den og rørte på ledninga. da funket det som normalt og eg kunne ha på parklys osv. men med en gang jeg stoppa bilen, og satte på tenninga igjen, måtte eg bak å dunke litt igjen.. mistenker kanskje dårlig kontakt en plass inni lysbrytermodulen?


For og vekke liv i gammel tråd, noen som har fikset dette problemet= har akkurat samme problem, har nettopp loddet over alt inne i Lysbryteren men ingen forskjell, det som er merkelig er om jeg presser på bryteren (boksen) så kommer den til live, så misstenkte dårlige loddinger, men alt har gode kontakter så blir litt forvirret.. :/

Denne kommuniserer jo over can-bus, så om jeg får fatt i en brukt en må denne da eventuelt kodes eller er det samme can code på de?

MVH
René

FroBe
12/11/15, 23:31
Disse bryterne er plug and play, ingen programmering er nødvendig.

Jeg byttet min da parklyset av og til hengte seg opp, men det viste seg at problemet i virkeligheten var et lite rele i CEM der kontaktsettet var delvis ødelagt.
Etter jeg byttet dette releet har jeg ikke hatt problemer med parklysene står og lyser når jeg går fra bilen.

acer
13/11/15, 12:50
prøv å ring til bildesign i skien han har mye greie på volvo

René Fredriksen
13/11/15, 14:23
Disse bryterne er plug and play, ingen programmering er nødvendig.

Har nå fått fatt i en brukt bryter og alt er i skjønneste orden =) nå videre til neste feil på bilen, feil på signal fra vifte på diesel brenner, får se hva jeg orker og skru på i løpete av helgen :P

MVH
René