PDA

Vis full versjon : Høyeffekt coil - Har det noe for seg?



Mr.Amazon
18/01/12, 12:03
Har en noe trimmet B-20. Kjører med orginal coil og elektronisk tenning fra 123ignition. Vi en høy effekts coil ha noen merkbar innvirkning?

Batland
18/01/12, 12:49
Har en noe trimmet B-20. Kjører med orginal coil og elektronisk tenning fra 123ignition. Vi en høy effekts coil ha noen merkbar innvirkning?
Volvo sine originale coiler som er beregnet til fordeler med stift er noe veike greier som kjører 0,7 mm pluggåpning. Hvis du monterer oppgradert tenningsanlegg så kan du åpne pluggene betydelig (1,1 - 1,4 mm) uten å få problemer og en større og sterkere gnist er noe "alle" gamle 2V motorer responderer positivt på.

gleid
20/01/12, 21:16
Er i samme båt som trådstarter her. Noen som kan anbefale en god coil til 123 ignition? Tviler på at Biltema sine er noe tess?

Batland
21/01/12, 01:02
Den innebygde tenningsmodulen i 123 tenningen har ikke kapasitet til å drive en "lavohm" coil designet til normale elektroniske tenningssystemer.
Den kraftigste "stiftecoilen" jeg vet om er den jeg kjøpte selv og denne kan også brukes på 123 tenningen; http://www.summitracing.com/parts/ACC-140001/

Blåmann
03/03/12, 14:45
Er i samme båt som trådstarter her. Noen som kan anbefale en god coil til 123 ignition? Tviler på at Biltema sine er noe tess?

Kjører B21A med 123ignition. Fikk anbefalt Biltemas lille, sorte høyeffektcoil som et rimelig og greit alternativ der jeg kjøpte 123ignition. Fungerer helt fint. Men nå er min motor helt original (ikke trimmet).