PDA

Vis full versjon : er biltema turbo bra?



Folkvord
18/01/12, 07:59
som sakt er turboen som biltema selger bra?? er det di samme turboen som du får på billia for eks?? eller er det noe kopi av noe slag?

PyrionZ
18/01/12, 08:27
Veit om en i området her med Cosworth som har kjørt med Biltema turbo i 3år nå, uten problemer. Jeg ble dog fraråda å kjøpe det, da en jeg snakka med hadde bytta 3 ganger iløpet av en måned.
Kjøp heller en brukt originalturbo du, får de for samme prisen, om ikke mindre.

Nilsebu
18/01/12, 15:51
Biltema`s Volvo turbo er fra Mitsubishi, så denne skal være grei hvis jeg husker rett. Var litt diskusjon om dette for noen år siden, og tror det kom fram til at det var mye av de samme delene på biltema`s som på den originale.

Refinement!
19/01/12, 01:35
Biltema-turbo er så bra at dem fraråder folk å kjøpe dem:rolleyes:

Svirre
19/01/12, 11:17
Syns det er rart at de fraråder folk å kjøpe det. Biltema kjøper inn fra leverantører som er billigst i budrundene dems. MAO: enkelte turboer er Misthubishi turboer, og dette er av god kvalitet! De har hatt garret en gang, men det er noen år siden. Det er ikke alt som er på biltema som er helt r** :p Men forstår skepsisen til noen.

Folkvord
19/01/12, 18:40
ja eg har fått høre og trude det var orginal mitsu turbo som blei levert til biltema, men altid litt skeptisk til biltema så lenge det ikke er verktøy:P

940pearl
19/01/12, 23:30
Original oljerør inn på turbo passer iallefall ikke..

Originalt er det M14 eller M12. Mens på biltema sin er det M10 eller M12 gjenger.

Dette fant jeg ut når jeg kun hadde igjen å sette på oljetilførselen på Biltema turboen :rolleyes:

The Sven
19/01/12, 23:35
Syns det er rart at de fraråder folk å kjøpe det. Biltema kjøper inn fra leverantører som er billigst i budrundene dems. MAO: enkelte turboer er Misthubishi turboer, og dette er av god kvalitet! De har hatt garret en gang, men det er noen år siden. Det er ikke alt som er på biltema som er helt r** :p Men forstår skepsisen til noen.

De har hatt garrett en gang? :p Så garrett lagde mitsubishi turboer og nå lager mitsubishi garrett turboer osv ? Har mine tvil om at de bytter leverandør spes ofte på varer som dette.

Sebbe
19/01/12, 23:40
tror ikke det var garrett som lagde turboene, tror det var snakk om at de som leverte til biltema, brukte samme fabrikk som garrett for å produsere hele eller deler av turboen.

Folkvord
20/01/12, 03:02
Original oljerør inn på turbo passer iallefall ikke..

Originalt er det M14 eller M12. Mens på biltema sin er det M10 eller M12 gjenger.

Dette fant jeg ut når jeg kun hadde igjen å sette på oljetilførselen på Biltema turboen :rolleyes:

oljerøret er det en slik t plate flens som di kaller det, så den er jo bare festet med 2 bolter, som igjen er M10 mener eg på og huske, så er ikke vere en og ta oljerøret og bore støre hul og sette i 2 stk nye M12 bolter da visst den er M12 som du sier, eller vist det er M10 så passer det jo rett i;-):p er hvertfall slik på alle 850 turboene eg har sett som er orginale:P og har selv hatt 13g og 15g

Svirre
20/01/12, 16:32
De har hatt garrett en gang? :p Så garrett lagde mitsubishi turboer og nå lager mitsubishi garrett turboer osv ? Har mine tvil om at de bytter leverandør spes ofte på varer som dette.

Var ikke det som var ment, men at Biltema har hatt Garret og MistuBITCH som LEVERANDØR. De produserer jo aldri noe selv :p

Steelseries850
22/01/12, 10:42
siste jeg slutta å handle på biltema var når jeg kjøte en pippe ! haha knakk på midten XD !

Svirre
22/01/12, 13:50
Bare å bytte innat igjen da. 10års garanti på det meste av verktøyet! Stort sett aldri hatt problem med verktøyet til biletema. DET er kvalitet...!!

850GLTsilver
22/01/12, 21:24
siste jeg slutta å handle på biltema var når jeg kjøte en pippe ! haha knakk på midten XD !

Har skjedd meg også. Men da sto det "KAMASA" på den.
10-årsverktøyet til Biltema er rett og slett knall.
Men kjøper du det aller billigste, så får du møkk, det er riktig.

Daniel V
24/01/12, 19:43
Men kjøper du det aller billigste, så får du møkk, det er riktig.

Det gjelder jo det meste her i verden. Firstprice melkesjokolade smaker jo drit i forhold til den fra Freia :p

Angående Biltematurboen så var jeg inne på tanken, men kom aldri så langt at jeg fikk sjekket opp hvor de kommer fra. Sendte heller inn min originale til overhaling og oppgradering. :)

Svirre
24/01/12, 21:59
Hvis billigst er møkk, hvordan kan Biltema verktøyet være så bra da? Ikke alltid billig er bra, men dyrt er langt i fra best det heller...

850GLTsilver
24/01/12, 22:28
Hvis billigst er møkk, hvordan kan Biltema verktøyet være så bra da? Ikke alltid billig er bra, men dyrt er langt i fra best det heller...

Hvordan det kan være bra?

De kjøper vel inn fra Snap-on eller lignende da? ;)

Neida, dette har kun å gjøre med hva slags spesifikasjoner som legges på bordet når de bestiller slikt verktøy.
Er eneste viktige kriterium lav pris, så får de tak i verktøy til lav pris.
Når de legger til at de vil ha det til å kunne brukes i minst ti år, så får de noe helt annet enn der de bare gikk på pris.

Har hatt verktøy fra flere kvelitetsleverandører som har sviktet, uten at jeg vil kalle verktøyet møkk av den grunn.
Imidlertid har jeg til gode å fått noe av mine 10-års biltema-verktøy ødelagt.

Svirre
24/01/12, 22:34
Vel vel. Kan bla. ta min onkel som referanse til det, og han er hobbymekaniker og kjøper så og si bare biltema verktøy. Ene skralla han har er 7år gammel, og det er vel den han bruker mest. MAO; verktøyet brukes! og litt uttafor arbeidsområdet sitt. Men hver sin erfaring :) Jeg har 99,9% positive opplevelser med biltemaverktøyet.

Daniel V
26/01/12, 14:49
Jeg har 99,9% positive opplevelser med biltemaverktøyet.

Det er supert Svirre, men denne tråden handler om Biltema turboer. :) :p Så Biltemaverktøydiskusjonen kan vi ta et annet sted :)

mrstfu
27/01/12, 19:12
Har skjedd meg også. Men da sto det "KAMASA" på den.
10-årsverktøyet til Biltema er rett og slett knall.
Har sammenlignet 3/8" temaskralla med samme størrelse på et mer kjent merke (mener det har tengtools), klin likt. Eneste forskjell var logo. Er nok produsert på samme fabrikk, men solgt til en.langt lavere pris.

Det gjelder jo det meste her i verden. Firstprice melkesjokolade smaker jo drit i forhold til den fra Freia :p

Angående Biltematurboen så var jeg inne på tanken, men kom aldri så langt at jeg fikk sjekket opp hvor de kommer fra. Sendte heller inn min originale til overhaling og oppgradering. :)


TULL OG TØYS!


First price er det da ingenting galt med. Blir som med en varm øl, du vil heller har en kald øl, men det er bedre men ingen øl.

E_S
28/01/12, 11:58
Jeg bestilte turbo fra Ebay til min. Enda 30-40% billigere enn Biltema. Sendes fra Hong Kong, spent på å se hvordan den er.. :)