PDA

Vis full versjon : Lys "pulserer", spesielt på tomgang. 940.



JørnM_940
17/01/12, 20:31
Har lagt merke til at alt av lys driver å pulserer, spesielt når bilen går på tomgang. Nå er det lenge siden jeg har målt lading, men har aldrig vært noe problem å starte bilen. Noen som har vært borti noe lignende?

850GLTsilver
17/01/12, 20:34
Har lagt merke til at alt av lys driver å pulserer, spesielt når bilen går på tomgang. Nå er det lenge siden jeg har målt lading, men har aldrig vært noe problem å starte bilen. Noen som har vært borti noe lignende?

Slitne børster i dynamo.
Bytt regulator (inkludert børster) så vil det nok bedre seg.

JørnM_940
17/01/12, 21:32
Slitne børster i dynamo.
Bytt regulator (inkludert børster) så vil det nok bedre seg.
De var nye i fjor.. Men la merke til at sleperingen i dynamoen var ganske slitt. Skal prøve en annen dynamo jeg har liggende med ny slepering og nye børster.

850GLTsilver
17/01/12, 21:45
Slitne sleperinger er no dritt.
Så om du har en som i det minste ser bedre ut så prøv den.
Jeg dreier som regel ned "kantene" på sleperingene om sporet er blitt 1mm++
Bytter heller et børste ekstra for å si det slik, og løse børster er faktisk å oppdrive fortsatt.

JørnM_940
18/01/12, 16:51
Slitne sleperinger er no dritt.
Så om du har en som i det minste ser bedre ut så prøv den.
Jeg dreier som regel ned "kantene" på sleperingene om sporet er blitt 1mm++
Bytter heller et børste ekstra for å si det slik, og løse børster er faktisk å oppdrive fortsatt.
Var dype sport i sleperingen min hvertfall husker jeg.. Løse børster til Bosch-dynaomene er 0 problem ja, betalte vel 120kr for de på en random bensinstasjon.
Skal stjele meg en dynamo fra en kompis og prøve i første omgang, og blir det bra da så skal jeg få pappa til å overhale dynamoen min. Han har guddommelige krefter når det gjelds sånt, og et solid delelager:)