PDA

Vis full versjon : Problem med 855!



TekN
17/01/12, 03:27
Tiden var kommet for å vende nesen hjemover etter 2uker med ferie i hjembygda. En strekning på ca 60mil til Tromsø fra Lakselv. Mitt på fjellet ca 14mil fra Lakselv begynte bilen å kuke, dårlig pådrag, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare lyden. Den går bra også går den dårlig så går den bra igjen så går den dårlig igjen å sånn fortsetter det å har gjort det siden! Jeg tenkte først at det kunne være kondens siden bilen hadde stått med nesten tom tank overnatten før avreise. Jeg stoppe da i Alta å kjøpte kondensmiddel å helte nedi og dro videre ihåp om at alt skulle ordne seg som det ikke gjorde. Bilen brukte bra med bensin nesten 70liter, nesten 10liter mer enn vanlig. Kom hjem til Tromsø. Dagen etter skulle jeg ned på butikken for å handle, hoppet da i bilen å kjørte avgårde, bilen kuka fortsatt og da jeg stoppet utafor butikken kom det bensin lukt inne i bilen. Sånn at det vært i noen dager nå.

Er det noen som har hatt samme problem? Å kan fortelle meg hvordan jeg skal få gutten frisk igjen :)

Sollien
17/01/12, 05:41
feilkoder?? kan være lmm, lambda... men kan jo være mye annet også :/

TekN
17/01/12, 06:05
Jeg har ikke lest ut feilkoder siden jeg ikke har feilkodeleser. Mye kan det være, men ikke vet jeg hva :P

gswede
17/01/12, 11:13
tipper du har kondens og irr i fordelerlokket. Samsvarer med bensinlukta, dårlig forbrenning.

TekN
17/01/12, 12:11
Okei, hvordan skal jeg få helbrede den fra kodens? har brukt kodensmiddel, som ikke funka. Fordelerlokk, plugger, pluggkable osv skal byttes så fort jeg får det i posten. Hvordan får jeg bort bensin lukta? Blir jo koko av å inhalere den bensin lukta

gswede
17/01/12, 16:50
Man fjerner kondens fra fordelerlokket ved å sku det og gjøre det rent. Bensinlukta kan komme fra dårlig forbrenning men pakning til oljeåfyll lokket kan også være synderen. Koster en tier på volvo. Har du olje under ventildekselet?

TekN
19/01/12, 09:01
Tok ut fordelerlokket igår, så helt greit ut i mine øyne. Tok det med inn å vasket det. Men det hadde ingen virkning! Bilen er like jævli

kjetil850
19/01/12, 10:19
Lenge sia lambda e bytta?

TekN
20/01/12, 10:35
Det vet jeg ikke, siden jeg kjøpte bilen i mai ifjor.

kjetil850
22/01/12, 00:39
Kan vell være det? e litt usikker skjøl. hva mener dere mrstfu og resten av gjengen? :)

kjetil850
23/01/12, 18:59
Kan vell være det? e litt usikker skjøl. hva mener dere mrstfu og resten av gjengen? :)

Ingen som vet? :/

TekN
24/01/12, 17:37
Hadde bilen inn til på Volvo verksted igår å dem sa at det var kommet en brist i eksosmanifolden, som gjorde at lambda sonden tulla.

Dem sa også at eksosmanifolden var nesten ødelagt og at den burde repareres. Han mekanikeren ville prøve å redde den, men det ser jeg ikke helt vitsen i! Den er så og si ødelagt også skal han begynne å fiske den som sikkert lar seg gjøres, men etter et halvt år så er den fullstendig ødelagt. Er ikke det bedre å bare bytte til en ny en ?

kjetil850
24/01/12, 19:13
Hadde bilen inn til på Volvo verksted igår å dem sa at det var kommet en brist i eksosmanifolden, som gjorde at lambda sonden tulla.

Dem sa også at eksosmanifolden var nesten ødelagt og at den burde repareres. Han mekanikeren ville prøve å redde den, men det ser jeg ikke helt vitsen i! Den er så og si ødelagt også skal han begynne å fiske den som sikkert lar seg gjøres, men etter et halvt år så er den fullstendig ødelagt. Er ikke det bedre å bare bytte til en ny en ?

Daa var jeg ikke så helgærnt på jordet;P hehe:) liksågreit å kjøpe ny ja :)

TekN
24/01/12, 20:44
Nei du var ikke det :) Ja tror også det likegreit å kjøpe ny

kjetil850
24/01/12, 21:34
Nei du var ikke det :) Ja tror også det likegreit å kjøpe ny

Da gjør du det :)

TekN
26/01/12, 14:52
Da blir det ny. Noen som vet hva det koster for en ny eksosmanifold og så mange timer man bruker på å bytte den ? Hadde vært fint å vite : ))

Erlend
26/01/12, 17:25
Gå på mekonomen.no så finner du delen der:) tror du får opp snitt tid på skifte der, hvis ikke så
Kan jeg sjekke det på jobb imorra og sende på pm:)

TekN
26/01/12, 18:17
Gå på mekonomen.no så finner du delen der:) tror du får opp snitt tid på skifte der, hvis ikke så
Kan jeg sjekke det på jobb imorra og sende på pm:)

Av en merkelig grunn så funker ikke mekonomen sin nettside på pcen min. Hadde du orka å sjekka det opp så hadde det vært SUPERT! Send pm imorgen :)

kjetil850
26/01/12, 18:59
Da blir det ny. Noen som vet hva det koster for en ny eksosmanifold og så mange timer man bruker på å bytte den ? Hadde vært fint å vite : ))

Det e æ faktisk veldig usikker på. tror nokk de mer "erfarne" her på forumet kan hjelpe deg med det :)