PDA

Vis full versjon : Defekte lyktespylere/viskere



E_S
16/01/12, 19:48
Merket i går etter en lengre tur i mørket at lyktevisker/spylerne på min '99 V70 ikke fungerer - ingen av dem. Hvor skal jeg begynne feilsøkingen? Og ja, jeg hadde lysbryteren på.. :P

brynna
16/01/12, 20:23
Starter med det elementære.. sikringer. Utover dette kan du sjekke/høre om spylermotoren går. Neste trinn, sjekke om det er strøm på viskermotorer og spylerpumpe.

E_S
16/01/12, 20:48
Sikringen er sjekket og i orden. Får gå videre, da er det klassisk feilsøking som gjelder altså. Tenkte om det var noen gjengangerfeil som sørger for dette, men tydeligvis ikke.. :)

850GLTsilver
16/01/12, 22:04
Merket i går etter en lengre tur i mørket at lyktevisker/spylerne på min '99 V70 ikke fungerer - ingen av dem. Hvor skal jeg begynne feilsøkingen? Og ja, jeg hadde lysbryteren på.. :P

Kan være defekt spyle/viskerrele.

Men starter vindusviskeren når du spyler?

E_S
16/01/12, 22:58
Jada, vindusviskeren fungerer som normalt, altså at den pusser noen ganger når man spyler. Lyktespyler/pussere er helt døde.

850GLTsilver
17/01/12, 17:33
Jada, vindusviskeren fungerer som normalt, altså at den pusser noen ganger når man spyler. Lyktespyler/pussere er helt døde.

Spyler den?

Legger ved skjemaet her.
665


Høyreklikk bildet og lagre det på maskina di.
Åpne det så i Windows bilde og faks programmet så kan du zoome det opp.

Sagen
18/01/12, 10:26
Hadde tilvarende problem en gang. Åpnet pussermotor, gjorde rent og smurte opp. Om du ikke har spyling, så kan det ofte være de små tilbakeslagsventilene.