PDA

Vis full versjon : 94 850 starter første forsøk så starter den ikke igjen, hva kan være problem ?



Hemmelig
15/01/12, 13:08
som topic, motoren stoppet på motorveien uten at den ville starte igjen, seinere på kvelden starten den igjen, men slår man av og prøver å starte igjen så er det ikke sjanse, hva kan så være gale ?

850GLTsilver
15/01/12, 18:38
Lambda.

Bruker litt mye bensin for tiden?

VolvoT
18/01/12, 11:07
Har du sjekka fordeler og tenningsdeler? Dersom det er mye dritt og fuktighet inni fordeleren kan du få slike problem som du beskriver. Biltema har fordeler og rotor for en billig penge. Dersom tenningsdelene ser ok ut ville jeg prøvd å lese ut feilkoder. 850 har en kamakselgiver som er berykta for å gi ustabil bil. Kan også være denne. Koster ca 1000,- hos torshov. Bensinpumperele er og så en gjenganger. Du kan lese om alle disse problemene ved litt søkevirksomhet her på forumet.

kjetil850
18/01/12, 16:56
Hvordan får du start neste gang da?:p det kan være som de sier over. er den "helt" død. ingenting skjer når du skrur på tenninga? kan vell være innslaget også eller? ( veldig usikker ) Hadde samme problem på min 850. måtte "kakke" litt på innslaget for at den skulle starte igjen. og da startet den med 1 gang. men ikke vet jeg.

Hemmelig
29/01/12, 22:03
Hei igjen
Motoren starter alltid første forsøk kald motor, men når den har gått på tomgang litt og en slår av og prøver igjen, så er det ikke tegn til tenning, skal sjekke ut tilstanden på fordeler, men har sjekket feilkoder:
Får feilkode 1-2-2, fant på en side noe tabell : CODE
Fenix 5.2 System
PROBABLE CAUSE for Volvo vehicles

1-2-2
Air Temperature sensor signal absent or faulty

hva menes med denne ?

850GLTsilver
30/01/12, 05:37
At signalet fra temperatursensoren er feilaktig eller borte.

Bytt tempsensor.