PDA

Vis full versjon : Automatkasse fjusker 850



Volvonikko
15/01/12, 11:56
Var på hyttetur inatt. Skulle prøve å komme meg opp en litt veldig isete bakke med piggfriedekk, spolte litt men kom meg greit opp.
Dagen etterpå når vi skulle dra, startet jeg bilen og skulle kjøre fremover. Da begynte turtelleren å skrike før det skjedde noe med bilen.. Jeg tenkte at jeg muligens hadde kommet borti Winterknapp moduset på kassa. Men nei den vekslet mellom: Echo,sport og Winter.. I tillegg til at den orange pilen blinket i dashbordet..

Bilen måtte ha veldig turtall for å begynne å trekke. Men når det kom seg i gang merket jeg ingenting.. Men den vekslet femdeles mellom modusene..

Hva kan ha skjedd ? Det slo meg først at det kanskje kunne være lite olje på automatkassa.. Har ikke vært å sjekket det enda. Må inn i dusjen nå.

Need some help!

Takker for svar og ideer :)

hammerpaal
15/01/12, 17:39
Har du diagnoseverktøy? Les ut feilkoder og skriv de opp. Blir lettere for deg å få hjelp av folk som har peiling på automatkasse. :)

850GLTsilver
15/01/12, 18:35
Tipper pnp-switch.

Men som alt anbefalt: Les ut feilkoder.

Volvonikko
15/01/12, 18:47
Bare glem det folkens.. Den begynte plutselig å virke igjen :S Jaja får vel være glad for det :)

850GLTsilver
15/01/12, 18:57
Bare glem det folkens.. Den begynte plutselig å virke igjen :S Jaja får vel være glad for det :)

Er en viss sjanse for at det er pnp-switchen din uansett.
Feilen vil sannsynligvis komme tilbake, særlig i kaldt vær.

Fiksen er i grunnen enkel, men jobben må jo gjøres.
Enten rett og slett skifte ut pnp-switchen med en ny, eller få den renovert.

Etter hvert så regner jeg med å få samlet sammen en del slike pnp-er, og har til hensikt å tilby disse renovert til en pris på Ca Kr. 6-800,- + porto. Alt kommer an på hvor stor interessen er og hvor bra emner jeg får tak i.

Volvonikko
16/01/12, 14:00
Hmm.. Får satse på at feilen ikke oppstår så ofte.. Men om det skulle skje fler ganger. Så kan jeg muligens kjøpe en switch av deg ;)

Nilsebu
18/01/12, 15:53
Feilkoden er vel registrert og lagret uansett. Ville kjørt innom et verksted og fått sjekket. Greit å vite hva det er hvis det skulle skje igjen.

Volvonikko
18/01/12, 17:26
Har slettet alle feilkoder på bilen her om dagen.. Men skal få sjekket det

bortstun
30/01/12, 23:13
Scstyling har ny PNP til 795kr.. På lager..

Volvonikko
31/01/12, 20:49
Scstyling har ny PNP til 795kr.. På lager..

Tror ikke jeg trenger ny pnp.. Har hatt bilen på hytta i 22 minus.. Fungerte mye bedre denne gangen enn forrige gang med bare 7 minus :)
Var vel bare en bagatell :)

- Men ellers tusen hjertelig takk :D Setter pris på å få info og hjelp :)