Vis full versjon : Hvor skadelig er oljedamp for LMM?
Har lyst til å ha oljedampen på innsugs siden av turbo, men sliter litt med å få plass til den etter LMM (Mellom LMM og turbo).
Dette er for at oljedampen trenger litt vakum for å fungere opptimalt.
Kan jeg montere slangen før LMM (mellom luftfilter og LMM)? Eller er dette skadelig for varmetrådene i LMM?
Catch tank og andre lignende løsninger er uaktuelt da dette er like "bra" som å ha slangen rett ut i friluft (Som den er nå).
Kom gjerne med innspill.
850GLTsilver
14/01/12, 18:35
Oljedamp inn før LMM må for alt unngåes.
Klogger igjen sensoren, og vips, så er all info om luftmengde borte.
Tips til andre måter å løse problemet på?
Jeg satte veivhusluftinga på catchtank også ut i friluft :p
Jeg satte veivhusluftinga på catchtank også ut i friluft :p
Det har akkurat samme funksjon som å bare ha slanen i friluft. Oljedamp systemet trenger et lite vakum for å fungere som det skal. Motoren min svetter litt olje her og der og jeg lurer på om løsningen på problemet er å ha oljedampen som den skal være.
Catch tank ser jeg på som negativt da den sammler opp oljen i dampen og fører til gris. Synes heller ikke at det ser bra ut å ha denne tanken i motor rommet, men det har vel de fleste et eget syn på :)
Noen som vet om en vakumpumpe som kan brukes til dette?
såklart er det ikke noe særlig med catchtank, liker det ikke jeg heller. Men for å slippe å dryppe olje etter meg så er det en enkel løsning.
såklart er det ikke noe særlig med catchtank, liker det ikke jeg heller. Men for å slippe å dryppe olje etter meg så er det en enkel løsning.
Motoren skal ikke ånde så mye at det drypper ut av slangen når du kjører.
Drypper ikke av slangen nei. Det er jo oljedamp.
Tyngere kjøretøy har oljedampen rett ut i friluft, men der er det sånn orginalt så den motoren har ikke noe behov for hjelp via vakum.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.