PDA

Vis full versjon : Hvor skadelig er oljedamp for LMM?



Øyvind G
14/01/12, 17:49
Har lyst til å ha oljedampen på innsugs siden av turbo, men sliter litt med å få plass til den etter LMM (Mellom LMM og turbo).

Dette er for at oljedampen trenger litt vakum for å fungere opptimalt.

Kan jeg montere slangen før LMM (mellom luftfilter og LMM)? Eller er dette skadelig for varmetrådene i LMM?

Catch tank og andre lignende løsninger er uaktuelt da dette er like "bra" som å ha slangen rett ut i friluft (Som den er nå).



Kom gjerne med innspill.

850GLTsilver
14/01/12, 18:35
Oljedamp inn før LMM må for alt unngåes.
Klogger igjen sensoren, og vips, så er all info om luftmengde borte.

Øyvind G
14/01/12, 18:48
Tips til andre måter å løse problemet på?

kermitt
14/01/12, 20:12
Jeg satte veivhusluftinga på catchtank også ut i friluft :p

Øyvind G
14/01/12, 20:32
Jeg satte veivhusluftinga på catchtank også ut i friluft :p

Det har akkurat samme funksjon som å bare ha slanen i friluft. Oljedamp systemet trenger et lite vakum for å fungere som det skal. Motoren min svetter litt olje her og der og jeg lurer på om løsningen på problemet er å ha oljedampen som den skal være.

Catch tank ser jeg på som negativt da den sammler opp oljen i dampen og fører til gris. Synes heller ikke at det ser bra ut å ha denne tanken i motor rommet, men det har vel de fleste et eget syn på :)


Noen som vet om en vakumpumpe som kan brukes til dette?

kermitt
14/01/12, 21:44
såklart er det ikke noe særlig med catchtank, liker det ikke jeg heller. Men for å slippe å dryppe olje etter meg så er det en enkel løsning.

Martin.S
14/01/12, 21:48
såklart er det ikke noe særlig med catchtank, liker det ikke jeg heller. Men for å slippe å dryppe olje etter meg så er det en enkel løsning.

Motoren skal ikke ånde så mye at det drypper ut av slangen når du kjører.

Øyvind G
14/01/12, 22:11
Drypper ikke av slangen nei. Det er jo oljedamp.

Tyngere kjøretøy har oljedampen rett ut i friluft, men der er det sånn orginalt så den motoren har ikke noe behov for hjelp via vakum.