Vis full versjon : Jacobsen 945 LT - SELGES
er litt tøfft med rusta deler, knallgule lys, 2 mm mellom skjermbie og dekk, voldsom dekkstrekk, skiltet på skeiva og stickers i hytt å pine da :D
Marius Skau
26/12/12, 18:08
er litt tøfft med rusta deler, knallgule lys, 2 mm mellom skjermbie og dekk, voldsom dekkstrekk, skiltet på skeiva og stickers i hytt å pine da :D
FIkk en følelse av at jeg nesten gikk inn i del katogorien xD
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/357.jpg
Å dæven!!:D
Mangla bare gule lys der!
Rustpanser er kult, kjør på. :)
Ja, et skikkelig rustpanser burde ikke være vanskelig å lage seg. Men vil helst ødelegge et som er 'ødelagt' fra før :)
Tja, stickers og skamlav foran er tøft, uten tvil. Men blir ikke særlig til bruksbil da :p
Blir vel å montere originale rullegardiner til bakdørene i morgen. fikk de med bilen da jeg kjøpte den, og de har ligget siden
Får se på det en dag :)
Sitter og tenker på et skikkelig rustpanser. så hvis noen vet av et stygt panser til 940 i Trondheimsområdet, er det bare å si fra :)
Huff, nei... Enten helt gjennomført rat-look (Rusty Slammington) eller ingenting:)
da høres ingenting best ut :) meeen, er jo opptil de som har bilene og da :p
Rustpanser planene ble lagt litt på hylla :p har nok med en vannlekkasje akkurat nå. Et rødt rør som går fra vannpumpe til kupe har lekkasje i "skjøten". O-ring som må byttes?
Så på en 144 1969 i går, ferdig ratlook. Sliten i lakken, mangler listverk. Men grei for rust og grei teknisk :) frister! Men så var det den plassmangelen da
Litt bilder for å fylle opp..
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/1006.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/1304.jpg
Og en video av vannlekkasjen:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/1580.jpg (http://i17.photobucket.com/albums/b91/volvo_yes/20130126_141926_zps4615a868.mp4)
Volvoniføør
17/02/13, 17:36
Kan se ut som om det er o-ringen ja :)
Mye jobb å bytte? :) jeg er jo i Bodø 4-5 dager i uken samt ingen plass å skru, så hadde egentlig tenkt å sette det bort. Er også myyye annet som må gjøres med denne..
Løsne 1 skrue på pumpa og 1 skrue på blokka som holder røret. Så er det bare å bruke litt makt for å dra det ut i fra pumpa. Så er det bare å bytte den o-ringen og ta det motsatt tilbake igjen.
Okei, får se om jeg har energi til å se på i hælga. Takk for innspill!
Prøvde å fylle 30% E85 i går. Tviler det gir effektøkning på en bil uten datasprut (?), eller chip for den saks skyld. Men greit å prøve det likevel. skal måle forbruk også.
Bytta klosser bak i dag. type Mekonomen. sparte ikke på kobberpastaen, så de burde ikke skrike med det første :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1810.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1811.jpg
og ja, jeg bruker 940 jekk. siste gangen. jævla selvmordsinnretning...
Kjøp den svære blåe tunge saken på biltema til 999kr, da har du jekk livet ut!
Kjøp den svære blåe tunge saken på biltema til 999kr, da har du jekk livet ut!
Skader nok ikke å kjøpe en slik nei :p saksejekk er bare så vidt holdbart til et hjulskift i nøden, og thats it.
Kjøpte meg viskerblad til bakruta, og o-ring til vannpumpa en dag her. Kosta vel en liten 50-lapp tror jeg. Ble fortalt at jeg var langt ifra førstemann som skulle ha en slik. Viskeren tror jeg kostet 150,-. Tro hva en slik koster til Passat hos Møller? :rolleyes: får vel sikkert ikke lov til å bytte selv heller på nye VAG-produkter ser jeg for meg..anyways, bilde må det være.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/2090.jpg
også vasket jeg nylig 144n
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1884.jpg
hahahaha, nei da. skinnstolene dine får stå trygt i ro ;)
blæææ, Lambda lampa lyste idag. nullstilte, og lampa ble borte. får se hvor lenge det varer.
Tok litt bilder av min kjære idag :D
typ nyvasket
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/1476.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/1477.jpg
Sånn bakspoiler vil jeg og ha! *misunnelig*:P
Ja, den kler bilen godt. Men syntes den sto for høyt så jeg tok den av, men da jeg skulle lime den på igjen ville ikke limet hefte pga kulden. Denne blir nok til salgs om jeg klarer å skaffe en original 945-vinge. syns selv den er finere :)
Savner at bilen er så blank og fin som på bildene, blir nok en shining av bilen snart nå. Begynte på sommerfelgene i dag :)
Vasket dem ikke før jeg satte dem inn for vinteren, så da ble det en kattvask i dag.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/680.jpg
Nyvasket
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/681.jpg
På innsiden på alle 4 var det limrester fra gamle lodd, tok fram sitrusrens, plastskrape og føner og fjerna disse (Rakk bare å ta 2 felger)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/682.jpg
Tok også en kjapp polering med det samme.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/683.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/684.jpg
Resultat
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/685.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/686.jpg
Er fortsatt gamle asfaltrester som ikke asfaltrensen ikke tok, men disse syns ikke så godt :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/687.jpg
Dekkene går på overtid. De framme er bedre enn disse, men blir absolutt siste sesongen for disse.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/688.jpg
Har også fått avklart litt angående div pakninger som skulle vært bytta. Blir nok neste måned fikk jeg beskjed om :)
Sitrusrens tar asfaltflekkene :)
Men hvorfor har de satt loddene utenpå felgen? :( neineinei
Prickbort er god på asfalt.
Jeg fikk ikke vekk skikkelig harde asfaltflekker på felgene mine mine med Ironx. Sitrusrens tok det på under 1 min :)
Prickbort har jeg faktisk ikke prøvd på felgene, kun karosseri. Bra? :)
Jeg brukte Turtle sin Karrosserirens på sprayflaske på felgene. Går ut i fra det er veldig likt Prickbort?
Hadde nok tatt meste av asfaltflekkene med sitrusrens og skrape ja, men kommer til å ta timesvis. Har lyst til å lakkere dem, men bil blir lite prioritert framover da jeg har planer om å kjøpe leilighet iløpet av sommeren :)
Jeg brukte Turtle sin Karrosserirens på sprayflaske på felgene. Går ut i fra det er veldig likt Prickbort?
Hadde nok tatt meste av asfaltflekkene med sitrusrens og skrape ja, men kommer til å ta timesvis. Har lyst til å lakkere dem, men bil blir lite prioritert framover da jeg har planer om å kjøpe leilighet iløpet av sommeren :)
Typen hadde også sånne felger, og han kjøpte felglakk på biltema (hvit), og resultatet ble faktisk veldig bra, så trenger ikke koste noe særlig :)
Volvoniføør
10/04/13, 16:02
Loddene på utsiden av felgene :( Synes jeg kjenner angsten klemme til i brystkassa :S
ang lodd på utsiden av felg, er jo slåpålodd-kant på di felga, ikk det på dem jeg hadde
ang lodd på utsiden av felg, er jo slåpålodd-kant på di felga, ikk det på dem jeg hadde
Enkleste måten å se forskjell på eiker og polaris, er den kanten. Kun ekte polaris som har den.
Bredden er kanskje ikke så lett å se i forbifarten.
Så da vil det si at Jackobsen sitter med Polaris-felger? Er i hvertfall det jeg kan se ved første øyekast.
Typen hadde også sånne felger, og han kjøpte felglakk på biltema (hvit), og resultatet ble faktisk veldig bra, så trenger ikke koste noe særlig :)
Er ikke så spesielt glad i hvite felger. blir nok original farge, hvis jeg skulle hive meg rundt å gjøre det :)
Loddene på utsiden av felgene :( Synes jeg kjenner angsten klemme til i brystkassa :S
Det forstår jeg :p La ikke merke til det før noen nevnte det til meg faktisk. Uansett så blir nok felgene sendt inn til ny runde avbalansering i sommer, da skal jeg få dem til å feste loddene på innsiden
ang lodd på utsiden av felg, er jo slåpålodd-kant på di felga, ikk det på dem jeg hadde
Så disse felgene er lagd for å ha stygge lodd på utsiden? merkelig.
Så da vil det si at Jackobsen sitter med Polaris-felger? Er i hvertfall det jeg kan se ved første øyekast.
das ist richtig :)
Ble dekkskifte så sent som i dag. Brukte mutre med 60graders kon, som jeg tror ble litt feil.
uansett deilig med sommerhjul igjen. nesten så jeg begynte å savne sporingen.
Polaris er årleit :) Men sporing er bedre! <3
Ikke bare at du har lodd på utsida. Men har også to lodd på forskjellige steder!!! IKKE bra :/
Sikkert en utplasseringselev eller noe som fikk jobben med disse felga hos dekkforhandleren :p
Har lenge hatt en kraftig skranglelyd fra sparkeplate/hanskerom området når bilen står på tomgang i P (rødt lys o.l.) Så demonterte litt i dag, og gikk over det meste med gaffateip og silikon. Blir nok å testkjøre i kveld, for å se om det hjalp
Mistenker det var dette lufterøret
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1499.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/20130420_163745_zpsfcfba639.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1500.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/20130420_163755_zps881016ba.jpg.html)
...og det hjalp ikke nei. Sjekket en gang til bak hanskerommet før jeg jekket opp bilen og sjekket undersiden. Fikk stabilisert og 'stramma opp' varmeskjoldet både på eksos og det som er festet i gulvet, men det gir seg ikke !!!
Tips noen?
Dette ser ut til å bli en tomannsjobb på bukk!
Var mye oljesøl rundt turbo, så tørket vekk og det ble betraktelig bedre
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1986.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_1774_zpsbb4f4e1a.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1987.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_1775_zpse5b6aaba.jpg.html)
Tydelig at turboen begynner å bli sliten
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1988.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_1778_zps2f1f9073.jpg.html)
Sjekket også membran, så helt grei ut
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1989.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_1782_zps02f18998.jpg.html)
Shimsa ut med to femkroninger med det samme, bare for å prøve :)
Skitten bil :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1990.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_1780_zpsb943630b.jpg.html)
og et bilde fra en måned eller 2 siden
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1991.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_1760_zps5cd2e253.jpg.html)
Bestilte plastidip nå. blir vel sort panser i nærmeste framtid :)
Jepp. Fant egentlig ikke svart, kun "gun metal grey" men virker som den var svartest :)
Tøft :)
Når legges første strøk?
Tøft :)
Når legges første strøk?
Får se når jeg får rett farge i posten :p
Tok en liten shine i går. Vasket først med Meguiars shampo og Meguiars vaskehanske. Deretter en runde Autoglym Super Resin Polish påført med roterende maskin. Og til slutt Poorboys Natty's Paste Wax (type blå), etter tips fra ovlov86 og Øyvind.G
Ang maskinpåføring, så er det helt sikkert vanesak, for jeg må si jeg likte å polere for hånd bedre. Men maskin er utrolig greit til store flater slik som panser og tak. En DA-maskin sies vel være lettere å håndtere?
Før bilder serveres, vil jeg informere om at denne bilen er sliten i lakk. En del sår og swirls. Men det ble hvertfall ikke verre :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/862.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_1849_zpse1dcbc7e.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/863.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_1845_zps4de269da.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/864.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_1854_zpsc9f028c9.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/865.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_1851_zpsed065040.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/866.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_1852_zpsdffa486b.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/867.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_1855_zps93272472.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/868.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_1858_zps09996656.jpg.html)
Begynte å dukke opp sterk sol, så taket gjenstår. Skal prøve å få tatt noen mer bilder etterhvert.
Angående girkassen, så har jeg fått pris på flushing på 4000-5000,-. Girkassen er kjørbar pr idag, men lurer på om jeg skal flushe eller vente til den dagen den havarerer, og sette inn M90.
AW71 kassa mi har trolig ikke blitt flushet noen sinne, evnt mange år siden.
Autoglym Super Resin Polish er ikke laget for å brukes med maskin. Du kan bruke den med DA maskin, men det gir deg ikke noe bedre resultat.
Skal du polere med maskin så må du kjøpe f.eks 3M, Scholl, Menzerna (mm) som har slipemidler i seg og er laget for å brukes sammen med maskin.
oisann det tror jeg så gjerne, syns den var rar å jobbe med. paden ble fort tørr
Men ble blank hvertfall :)
oisann det tror jeg så gjerne, syns den var rar å jobbe med. paden ble fort tørr
Men ble blank hvertfall :)
SRP og lignende produkter tåler ikke varme, så det er ikke rart du opplever at den var rar å jobbe med på roterende maskin.
Hvordan oppfører kassa seg?
Blei blank allikevel da... :)
Var minimalt med lading ja. kickdown et par ganger bare, ellers silkefot ja :)
0,75 er da ikke så gærnt :p mye yter Hiacen din forresten? motor?
Neh er fornøyd jeg. er jo trossalt en sløv automatkasse, drakk jo 1,6 i byen da jeg nettopp hadde kjøpt den :p Brukte 0,73 på nøyaktig samme kjørerute med min gamle 740 med F-motor og M47,
og faren min klarte det samme med sin B230FT og M90 :) var jo i topp stand den gamle 740n min. savn...
Med M90 og FK, 225/40 17" 4stk + sveiseapparat med gassflaske(stor) og div verktøy går min på 0,73-0,76l.pr mil.på langkjøring.
Vikingchip,stor cooler 1,2bar trykk 3"JT,blenda dump og lambdalampa lyser som ei midnattssol.
Kjører uten tanke på forbruk.
Målt forbruket sikkert 100 ganger, like glad hver gang :-)
2 liter på mila på bykjøring, men jeg er supereffektiv i bytrafikk :-)
B230fb'n med automat og 17" går på 0,81 på bykjøring...den er fantastisk rimelig i drift!
Og det alle snakker om at volvo bruker så mye fuel, er bare bambus..hadde en b23a i ei 79 245 med firetrinnskasse.
0,67 på langkjøring og 0,83 på blandet.
Fyller alltid full tank og regner alltid ut forbruk...grei indikasjon på at noe har gått til hellvete hvis det endrer seg vesentlig.
Men uansett, fin vogn :-) hvor finner man sånn gul film til lyktene? Me like..!
Ja, B230 har fått et "ufortjent" rykte for å være tørst. Fatters fikk 0,75 med sin B230FT på langkjøring. Men at du fikk din B23A på 0,67 var imponerende!
Takk for det - bilen blir ikke så verst etter en poleringsrunde og felger :) gulfilmen kjøpte jeg på ebay. Syns selv den var for gul, kunne vært litt lysere.
På vår grunnlovsdag den 17. fikk jeg trøbbel med at automatkassa begynte å skrike høyt. I går/dag tappa jeg av 0,5l olje (forrige eier hadde overfylt mye), men dette hjalp ikke. Med det samme panseret var oppe fylte jeg på mer kjølevann fordi ekspansjonstanken var tom - og gjett hva? Jo - lyden forsvant. Tenke da at lyden kom fra en vannpumpe eller noe som hatt gått tørr. Blir og fornøyd, så tenkte jeg ikke noe mer på det.
I den anledning kjørte jeg meg en tur idag. Kom noen km for kassa begynte å skrike igjen. HØYT. Samt at motoren dødde når jeg satte den i gir. Endte med dette:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/1480.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/20130519_151351_zps9fb5d5df.jpg.html)
Regna over forbruket på b23'n noen ganger for å si det sånn.
Trodde ikke helt det var mulig.
Var optimale forhold og meget pen langkjøring.
Har igjen for godt vedlikehold i form av forbruk og driftsikkerhet.
Bytter olje hver 10k uansett hva det står i boka og er nøye med filtre og tenningsanlegg.
Renhold i motorrom og drivverk hjelper godt på for å opdage evt.lekkasjer fort.
Synd med den kassa di da.
Har ikke vurdert å plukke den ned og evt.få tak i en ny egentlig?
Kan jo virke som det er noen lager som kanskje ikke er direkte kjempebra.(?)
Får vel spore opp sånn film og prøve...tror det kan ta seg godt ut på en rimelig lav bil.
Må opdatere oss med plastdipen da.
Vurderer å prøve det selv serru...vært kult å stilt på Lånkebanen med kamuflasjefarga bil ;-)
Regna over forbruket på b23'n noen ganger for å si det sånn.
Trodde ikke helt det var mulig.
Var optimale forhold og meget pen langkjøring.
Har igjen for godt vedlikehold i form av forbruk og driftsikkerhet.
Bytter olje hver 10k uansett hva det står i boka og er nøye med filtre og tenningsanlegg.
Renhold i motorrom og drivverk hjelper godt på for å opdage evt.lekkasjer fort.
Synd med den kassa di da.
Har ikke vurdert å plukke den ned og evt.få tak i en ny egentlig?
Kan jo virke som det er noen lager som kanskje ikke er direkte kjempebra.(?)
Får vel spore opp sånn film og prøve...tror det kan ta seg godt ut på en rimelig lav bil.
Må opdatere oss med plastdipen da.
Vurderer å prøve det selv serru...vært kult å stilt på Lånkebanen med kamuflasjefarga bil ;-)
Vedlikehold er nøkkelen til et langvarig og økonomisk bilhold. Tenningsanlegget på bilen her burde vært oppgradert. fordeler, pluggkabler osv begynner å bli gammelt.
Ang ulyden..fikk hjelp og etter å ha gått over kam, turbo, ventiler osv. viste seg å være en plugg som nesten ikke tente + at den var LØS slik at ventiler/kam ikke fungerte optimalt. dette hadde visstnok resultert i sinnsvake høye metall-mot-metall lyder, av en eller annen grunn. Byttet til nye NGK plugger i den anledning.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/2212.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/njadfsowbk%20l/20130525_142628_zpsb37b9654.jpg.html)
Kamuflasjebil er aldri feil :D var vel ingen volvoer som var spesielt forseggjort i lakken sist jeg var på Lånkebanen nå
Tillatter meg å legge ut bilder av min nye perle. En E220 95 modell, med alt av utstyr 940n ikke hadde.
El vinduer x4
El speil
El takluke 2-veis
El justerbart teleskopratt
AC/2soners klima
og sikkert mer..
Dette blir i hovedsak bruksbil, så lakkskader osv er langt fra øverst på lista. Seterens derimot..samt felger :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/2213.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/W124/200_1899_zpsd851d164.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/2214.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/W124/200_1901_zps5f59692f.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/2215.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/njadfsowbk%20l/20130525_202605_zpsb31a4bbe.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/2216.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/W124/200_1903_zps0f41cc6a.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/2217.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/W124/200_1904_zps93428bc1.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/2218.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/W124/200_1907_zpseb9cf6d4.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/2219.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/W124/200_1906_zps38ebe67c.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/2220.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/W124/200_1908_zps93bbdf30.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/2221.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/W124/200_1911_zpsa54331c9.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/2222.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/W124/200_1912_zpsaba03c37.jpg.html)
Komforten på denne er det ingenting å utsette på.. :)
Kutt uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut. Du kommer til å angre.
Selvsagt vil han angre. Mercedes er ikke volvo, mercedes er problemer, dyre problemer. Spør en som har erfart det!
Uff den så sliten ut igrunn. vær obs på att mange som selger disse W124 som stiller tilbake km ;)
Er vel desverre blitt vanlig på mange tyske importbiler etter det jeg har forstått. Import dette også :)
Christian og kermitt: dere har halvveis rett. oppdaget at bilen ikke klarte å holde seg på tomgang i morgest. Døde like fort som den startet, men etter litt tvangskjøring på området rundt 2000rpm klarte den såvidt å holde seg selv på 500rpm.
Mistenker tomgangsrele eller LMM (billig? nei.), evnt kaldstart dyse har jeg fått høre. Tips tas imot med takk, en av dere er vel tidl. eier av 124? :P
Så nå må jeg finne fram 940 igjen :D
Vanlig at de går rart på tomgang, ja. Eller at de trenger 5-10 sek kjinning før de starter og går ruskete ei stund. Hva som er feil avhenger mye av hva for motor du har, men om du har 2.3 firerbensinern så er det nesten helt sikkert kaldstartdyse eller noe krøll med det teite spjeldsystemet de har. Christian har hatt merce, jeg har selvrespekt! :p
Selg den mens det enda er håp :p
Jeg er vanligvis åpen for andre merker, og prøver i det minste å ha litt erfaring når jeg uttaler meg om sånne ting, og akkurat det har jeg når jeg sier ikke kjøp merce. Jeg har hatt merce flere ganger, og det går aldri bra.
Har ikke mye erfaring med merce men har hatt en 91 230E og det var ett engangstilfelle. Så som sagt fiks Volvoen og selg Mercen;)
Har s124 selv 230te, ikke hatt no problem med min enda, utenom hjullager, simring på pinjong, plugger, pluggledninger osv... Det er jo sånn som hører til!
Så ikke så ille ut den din da, utenom det kvalme interiøret :P Største problemet med Merce er vel rust, ta gjerne av panela på dørane og sjekk, garantert rust der, sikkert noe rundt batteri, under spylertank, nedi reservehjulsbrønn, bakre støtfangerfester osv Hvor mye måtte du gi?
Blir nok en nærmere sjekk av bilen når jeg får den igang igjen, hehe interiøret er da fint det :P ga 17 for den. Var med spell nye sommer- og vinterdekk, og div annet.
Har forresten tatt i bruk 940n de siste dagene, men idag begynte den å kødde igjen. Samme metall-mot-metall skrikelyden, bare svakere denne gangen. Dro meg rett ut til siden på E6n og slukka den. Fyrte opp igjen og da var lyden borte. Kjørte roligt hjemover. har heldigvis 144n jeg kan stole på, som blir brukt frem til jeg får liv i merca igjen. Kjører på piggdekk, så håper ikke jeg blir stoppa..
Skal nedover nå og se på den..skulle hatt ei haynes bok nå :)
Begynner å tro at ulyden kommer fra vannpumpa som har "skjært" seg pga mye luft i kjølesystemet i flere måneder..hva tror dere?
kjorum overtok felgene mine i helga. fikk sommerdekk med bra mønster på stålfelg for å sende med bilen ved salg.
mellomlegg selvsagt :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/96.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/20130601_171611_zps78547a0b.jpg.html)
Ble litt hektisk da originaljekken begynte å skli...lagde merke i kanalen min og
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/97.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/20130601_165621_zps96880b0e.jpg.html)
Hehe nødjekken jeg har brukt altfor mye!
Ble en etterlengtet vask av bilen idag, har også montert skiltplatene jeg fikk for lenge siden. Går og venter på en kjenning som skal kjøre QMI innvendig motorvask-behandling, samt olje/filterskift i samme slengen. Han mener det er avleiring på ventiler som forårsaker ulyden, vært greit å blitt kvitt dette ved salg, da etter min flaks vil den nye eieren komme 2km før det kuker seg elns :p
Har kjørt bilen minimalt de siste 3-4 ukene, kun til og fra jobb av og til som er en kort strekning.
Blir ikke bilen bedre etter motorrensen selges den billig billig :)
vil bruke tiden på 144n fremover nå..
Pluggledninger har også blitt byttet nylig.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/2068.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_2238_zpse377c9d6.jpg.html)
Kutt uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut. Du kommer til å angre.
Selvsagt vil han angre. Mercedes er ikke volvo, mercedes er problemer, dyre problemer. Spør en som har erfart det!
Kunne ikke hatt mer rett enn dere to..fikk som kjent tomgangstrøbbel med den. Byttet først LMM, hjalp lite. Siden tomgangstrøbbel visstnok var vanlig på disse, tok jeg en sjangs og leverte den inn. Skulle ALDRI ha gjort det.. fikk den tilbake etter 3 UKER, og det første som skjedde da jeg startet den var at den DØDE. Dette for en femsifret sum selvsagt... Klagde der og da, og fikk ta den inn dagen etter for en sjekk. De plugget inn diagnosemaskin som oppdaget en NY feil, som tydeligvis hadde kommet mens bilen sto "feilfri" og ventet på å bli hentet av meg. hmm oki....
Denne gangen var det innsugspjeld som ikke klarte å kalibrere seg. En som jobbet der hadde en maken bil som skulle vrakes pga kollapset hydraulikk bak, så jeg fikk kjøpe hans spjeld for noen hundrelapper som ble montert av dem samme dag (ørlite pluss i boka for verkstedet for fleksibilitet og et hint av service), MEN dette hjalp heller ikke.
Blir å hente den på mandag og krangle om prisen.
Igjen, føler meg temmelig dum og den bilen har vært et kølsvart kapittel i livet mitt. Blir mentalt uvel å tenke på den bilen, dette er ikke kødd.
Nok om det..
Tilbake til 940: Bytta vannpumpe idag. O-ringen på røret til varmeregister som hadde bristet, men byttet hele stasen med det samme. Tok en sjans og kjøpte på Biltema (siste dem hadde i hylla, var visstnok usikkert når den fikk inn nytt)
Imens jeg holdt på kom en kompis innom med sin -01 Mondeo, der vi byttet luftfilter, plugger og eksosoppheng hele veien. Tok en motorvask med det samme. :)
Oppdaget med det samme et hull i en luftslange på 940. tipper den er ny, kan ikke komme på å ha sett den før. kanskje den som kødder til motor/lambda-lampa mi?
Ny ønskes kjøpt!
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/354.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/20130706_123140_zps972c9ae2.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/355.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/20130706_124529_zps74a2131d.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/356.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/20130706_204240_zps410f44ba.jpg.html)
Den kan kødde til ja :)
Spray litt startgass rundt der for å se om den ruser seg opp :)
Det kan jo la seg gjøre :)
forresten, hva heter den sensoren som sitter der, mellom LMM og turbo?
Jonas Soldal
06/07/13, 22:16
Den der er det vel en glødetråd i for å varme opp lufta fra veivhus vent. :)
Blir det å beholde denne og kvitte seg med tyskeren eller?
Kunne ikke hatt mer rett enn dere to..fikk som kjent tomgangstrøbbel med den. Byttet først LMM, hjalp lite. Siden tomgangstrøbbel visstnok var vanlig på disse, tok jeg en sjangs og leverte den inn. Skulle ALDRI ha gjort det.. fikk den tilbake etter 3 UKER, og det første som skjedde da jeg startet den var at den DØDE. Dette for en femsifret sum selvsagt... Klagde der og da, og fikk ta den inn dagen etter for en sjekk. De plugget inn diagnosemaskin som oppdaget en NY feil, som tydeligvis hadde kommet mens bilen sto "feilfri" og ventet på å bli hentet av meg. hmm oki....
Denne gangen var det innsugspjeld som ikke klarte å kalibrere seg. En som jobbet der hadde en maken bil som skulle vrakes pga kollapset hydraulikk bak, så jeg fikk kjøpe hans spjeld for noen hundrelapper som ble montert av dem samme dag (ørlite pluss i boka for verkstedet for fleksibilitet og et hint av service), MEN dette hjalp heller ikke.
Blir å hente den på mandag og krangle om prisen.
Igjen, føler meg temmelig dum og den bilen har vært et kølsvart kapittel i livet mitt. Blir mentalt uvel å tenke på den bilen, dette er ikke kødd.
Nok om det..
Tilbake til 940: Bytta vannpumpe idag. O-ringen på røret til varmeregister som hadde bristet, men byttet hele stasen med det samme. Tok en sjans og kjøpte på Biltema (siste dem hadde i hylla, var visstnok usikkert når den fikk inn nytt)
Imens jeg holdt på kom en kompis innom med sin -01 Mondeo, der vi byttet luftfilter, plugger og eksosoppheng hele veien. Tok en motorvask med det samme. :)
Oppdaget med det samme et hull i en luftslange på 940. tipper den er ny, kan ikke komme på å ha sett den før. kanskje den som kødder til motor/lambda-lampa mi?
Ny ønskes kjøpt!
http://i17.photobucket.com/albums/b91/volvo_yes/20130706_123140_zps972c9ae2.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/20130706_123140_zps972c9ae2.jpg.html)
http://i17.photobucket.com/albums/b91/volvo_yes/20130706_124529_zps74a2131d.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/20130706_124529_zps74a2131d.jpg.html)
http://i17.photobucket.com/albums/b91/volvo_yes/20130706_204240_zps410f44ba.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/20130706_204240_zps410f44ba.jpg.html)
Kan jeg si det igjen? Told you so :P
Heldigvis er det populære biler av en uviss grunn, så du får nok solgt den. Bare behold 140 så har du alltid bil du kan stole på!
Den bøyen kan du høre med espen titlestad om.
Er som 940 ltp sier :)
Kun en glødetråd for at oljedampen ikke skal være frossen om vinteren :)
Aha! :)
Blir det å beholde denne og kvitte seg med tyskeren eller?
Den blir garantert solgt ja. Enda usikker på om jeg skal feilsøke det siste av ledningsnettet/hjerne, eller bare selge som den står.
Kan jeg si det igjen? Told you so :P
Heldigvis er det populære biler av en uviss grunn, så du får nok solgt den. Bare behold 140 så har du alltid bil du kan stole på!
Den bøyen kan du høre med espen titlestad om.
Will do, han burde ha noe slikt liggende.
140n blir nok beholdt, veit jeg kommer til å angre hvis jeg selger den :p
Mæsjen blir nok solgt ja, men skal ikke forvente meg allverdens til budkrig på den. Men men, tapsprosjekt ble det uansett :cool:
Men en ting skal sies, den var fantastisk god å kjøre!
Plages forresten med ei bærekule som sitter grodd fast i bærearma. Og propanbrenneren min har jeg lånt bort, håper den gjør nytten når jeg får den tilbake :)
Bruker en sånn gaffel og klubbe og mye wd-40, og det hjelper ikke
Bytt ut klubba med sleggehammer og slå det du er kar om! Om det da ikke kommer så har jeg god erfaring med å kjøre luftmeisel med fastsveisa brytegaffel.
Brytegaffelen kommer så nærme framskjerm/fanger at det er utenfor min komfortsone når jeg skal begynne med slegge. Var nervøs nok med klubba :p
Med mindre det er annet triks jeg har oversett..
Kom over disse på huggern idag. To av hadde blitt besuldet av noe som var skrudd, skal se om jeg får tak i et lignende stoff som erstatning. Får besøke fruene på Stoff & stil og forhøre meg.
Alle ble skrubbet med Vanish og et vått håndkle og ble litt bedre
Her er de to til høyre kjapt vasket
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/527.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_2261_zps49f11505.jpg.html)
og de to foran montert
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/528.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/20130708_213623_zpsc01a1882.jpg.html)
Det hjelper jo på detta her!
Hvis det er konen på bærekulen du sliter med å få løs så er det harde slak mot godset som konen sitter i. Mao. ikke slå på bolten.
Denne gaffelen fungerer dårlig. Eneste verktøye som fungerer bra her er en avdrager som dette:
http://www.biltema.no/ProductImages/19/large/19-1425_l.jpg
På personbiler fungerer det stort sett fint med sleggehammeren.
Surfex, børste og våtsuger er tingen for å få ren tekstil.
Slet med bærekula på 940n jeg hadde også. Ødela en slik dritt fra biltema. Prøvde etter det sikkert 1 time uten hell. Lånte en slik en som på bildet over fra ett verksted og den kom ut etter 1 minutt.
Folk med hjerne kjører bil med stjerne,mens folk med vett kjører volvo duett :-)
=Ippsn8g7jI0
Da skal jeg sjekke om jeg får lånt meg en avdrager, evt kjøpe!
hehe, burde stemme ganske bra det:)
Kanskje man skal invistere i R-sport trekk med det samme... får vente på lønninga før jeg tenker no mer på det.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/766.jpg
Ble montert i full fart, så er ikke så tettsittende som det egentlig skal være. kun prøvemontert her..
og en sidestøtte som ikke kan BESKRIVES med ord :D
Da ble det endelig nye bærekuler. De gamle var ILLE, så ble nye fra Biltema. Lurer fortsatt på hvorfor det ikke var lagd hull til splinten som fulgte med
Brukte en gammel momentnøkkel til dette. Ikke klikk-type, men med tallskive og lang nål.
Satser på at det ble rett moment hvertfall
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/885.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/886.jpg
Bilen skal på EU snart, og tenkte å godkjenne Lesjøforsfjærene. Er disse rett type tuv-papirer som det er bare å vise fram?
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/615.jpg
Plages også med en mutter (under manifolden som fester den til blokka, rett ved oljefilteret). Den er rusta fast og hodet er i ferd med å glippe...de 8 andre gikk fint å løstne, men denne måtte kødde til alt :P
noen tips?? vurderer å låne en liten dremmel å kutte løs mutteren. Tviler på at det er plass til vinkelsliper der..var temmelig trangt.
Ser ikke hva det står på de papirene, men det skal være et nr på fjærene som skal stemme overens med papirene.
Får se litt nærmere på det uti uka.
Merka litt slakke fra foringene rundt kyllingbeina, så kjøpte Superflex fra Pedersens Racing.
Hadde ikke presse så lagde meg en liten jigg til dette
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/780.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/781.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/782.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/783.jpg
Testkjører i mårra..så blir det litt lettere å stå opp 6:30 :)
Så ut som om det var en liten utbedring detta her :)
Javisst :)
neste blir å finne på noe lurt med eksospakninga siden jeg ikke får av manifolden. fikk tips at det går an å slisse i nye pakningene og "slippe" dem på plass, uten at manifold behøver å være helt av.
Javisst :)
neste blir å finne på noe lurt med eksospakninga siden jeg ikke får av manifolden. fikk tips at det går an å slisse i nye pakningene og "slippe" dem på plass, uten at manifold behøver å være helt av.
Eksospasta? Lov å prøve :)
Tja, kan jo ikke skade det heller :P
Ble oljeskift i dag. Kjørte samtidig QMI motorrens, og fulgte på med nytt originalt filter, biltema-olje (tar en råsjangs) og ny kobberpakning naturligvis.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/855.jpg
Var litt skeptisk til dette da jeg aldri har prøvd det før, så brukte bare 3/4 av flaska og lot den stå i 15min istedet for 20min. Begynte å kakle fælt mot slutten, hørtes ut som en gammel Merce diesel :p
Hvor kjøpte du de QMI produktene? Hadde du vært smart så hadde du kjøpt deg skikkelig olje (Royal purple anbefales, og fra samme importør). Biltema olja ødelegger motorbehandlinga siden den ikke inneholder visse stoffer har jeg lest.
wops. håper ikke behandlinga var helt forgjeves. jaja :)
Motorbehandlinga kjøpte jeg på Torshov. http://www.torshovbil.no/sider/vare?9&varenr=1980006
Fikk streng beskjed om å ikke kjøre bilen med dette stoffet i motoren, da en kunde kom tilbake med rasa topp.
wops. håper ikke behandlinga var helt forgjeves. jaja :)
Motorbehandlinga kjøpte jeg på Torshov. http://www.torshovbil.no/sider/vare?9&varenr=1980006
Fikk streng beskjed om å ikke kjøre bilen med dette stoffet i motoren, da en kunde kom tilbake med rasa topp.
Om det er snakk om motorRENS så kan nok det stemme ja. RENSEN heller du bare på varm motor via peilepinnen med motor avslått (står i bruksanvisningen at den skal gå med det er ikke mulig :P) så starter du motor og lar den stå på tomgang i ca. 20 min. Stopp motor og tapp ut olje og bytt filter! Sett inn nytt filter og hell på olje minus den mengden du skal ha på med motorBEHANDLING. Motorbehandling kjører du pent med de første 200km så kan du kjøre normalt etter det. Er bare pga at den skal blande seg godt inn med olja ;)
Bestilte 8l RP olje 5w-30, filter, behandling og rens. Fikk med dyserens på kjøpet. 1680kr inkl. frakt :) Bestilte filter + 8l olje nå om kommer kanskje på 11-1200kr hjemmat. Syns det er helt overkommelig pris!
Det beste er egentlig å bytte olje noen ganger ekstra i steden for motorrens, gjort det på merca og der er ikke olja blitt svart engang etter noen 1000km :)
Brukte dette QMI-produktet på 940n min (B230FB), og det funka fjell. Tidligere oljeskift så hadde oljen blitt svart etter 50km, men etter dette var det enda en rimelig fin farge på den til neste skift (10 000km). Kjørte da på Castrol Magnatec 5W-30 (ja det var dyrt).
Om det er snakk om motorRENS så kan nok det stemme ja. RENSEN heller du bare på varm motor via peilepinnen med motor avslått (står i bruksanvisningen at den skal gå med det er ikke mulig :P) så starter du motor og lar den stå på tomgang i ca. 20 min. Stopp motor og tapp ut olje og bytt filter! Sett inn nytt filter og hell på olje minus den mengden du skal ha på med motorBEHANDLING. Motorbehandling kjører du pent med de første 200km så kan du kjøre normalt etter det. Er bare pga at den skal blande seg godt inn med olja ;)
Bestilte 8l RP olje 5w-30, filter, behandling og rens. Fikk med dyserens på kjøpet. 1680kr inkl. frakt :) Bestilte filter + 8l olje nå om kommer kanskje på 11-1200kr hjemmat. Syns det er helt overkommelig pris!
Nå blandet jeg fælt. mente naturligvis motorrens. Har ikke brukt motorbehandling. Men fylte faktisk gjennom peilehullet mens motoren gikk. Gikk da fint det, men bare fyllinga tok over 10 minutter.
Royal Purple olje har jeg ikke hatt noen erfaringer med. mulig det blir å teste ved neste oljeskift :)
Det beste er egentlig å bytte olje noen ganger ekstra i steden for motorrens, gjort det på merca og der er ikke olja blitt svart engang etter noen 1000km :)
Egentlig litt for lenge siden denne ble bytta olje på. 14mnd eller noe. husker ikke i hodet hvor mange km den gamle olja ble kjørt på. svart var den hvertfall :cool:
Brukte dette QMI-produktet på 940n min (B230FB), og det funka fjell. Tidligere oljeskift så hadde oljen blitt svart etter 50km, men etter dette var det enda en rimelig fin farge på den til neste skift (10 000km). Kjørte da på Castrol Magnatec 5W-30 (ja det var dyrt).
Hvilken fremgangsmåte brukte du?
Merket du noe grums som kom ut i spillolja? :)
Har kjørt samme rens på min. Resultatet er at oljeforbruket har gått drastisk ned og motoren går finere på tomgang. Helte på hele flaska og lot motoren svive i 20 min. Mye dritt i olja.
http://royalpurple.no/nb/
Og les denne testen (http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf). Her ser du smøreevnen til de forskjellige oljene (i overdreven tilstand, men får å kunne gi et best mulig realistisk syn).
Samtidig så har jeg kjørt nærmere 10k på første oljeskift nå og det går bare som ei klokke. Anbefales på det sterkeste! Selv Valvoline kan ikke måle seg med RP :cool:
Kom temmelig godt ut RP ja. snedig "test" egentlig! Ser Valvoline sin Durablend kom også godt ut. (brukte denne på min forrige 740).
Var jo ikke akkurat billige de RP i forhold til de andre. (nå veit jeg ikke hva prisen i Norge blir), men blir nok å prøve forrige gang!
Helvete..skulle dra forbi ei sinke i sentrum nå nettopp, lå seg i 3-4000 rpm og lett ladetrykk da det kom et 'SKKKRRR' og lugging før jeg tvert letta på gassen. Automatkasse denne gangen tro?
Åssen feilsøker man på noe sånt? :p
Turbo fungerte fint og lydløst i ettertid.
Har ikke sjekket kammen enda, da avleiring var trolig grunn for at jeg kjørte motorrensen.
Må vel dra fram mæsjen igjen :(
Jacobsen ser kjempe bra ut detta ;) Flink :)
Jeg har nettopp handla inn olje til min 945, så gleder meg maks til clutch bytte og simmering bytte og få på god olje! :)
til mottor har e kjøpt: Castrol Edge 0w-40 A3/B4
til girkasse har e kjøpt: Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 :)
Jacobsen ser kjempe bra ut detta ;) Flink :)
Jeg har nettopp handla inn olje til min 945, så gleder meg maks til clutch bytte og simmering bytte og få på god olje! :)
til mottor har e kjøpt: Castrol Edge 0w-40 A3/B4
til girkasse har e kjøpt: Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 :)
Sikkert ikke billig den Edge olja, men olje skal man ikke ta så lett på..:) Har ikke prøvd Castrol enda, på min gamle 740 brukte jeg Valvoline Durablend.
Hvor mye olje går det på M90 forresten?
Hadde bilen på EU idag. Lista ble LANGT kortere enn jeg trodde. :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1892.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/20130828_122444_zpsac11fe6a.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1893.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/20130828_161217_zpsd3dfb790.jpg.html)
Irriterer meg over at rattet går i oppløsning snart, sitter jo nesten med svarte håndflater etter kjøring. Sikkert flere som har det slik?
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1894.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/20130828_111836_zps1ee488c6.jpg.html)
Fikk også solgt denne i går. Kom en kar fra Stjørdal med gammal King Cab og bilhenger og hentet den.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1895.jpg
Tok også en titt på kammen en dag her. normalt at det skal se slik ut?
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1896.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/20130823_203719_zps315c86a3.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1343.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/20130823_203728_zps6154d3a2.jpg.html)
Har du ratt med airbag? Bison-rattet? (regner med det pga. årsmodellen, ellers så hadde jeg hatt et ratt liggende :))
Bison med airbag ja. Helst et som enda er fast i grepet.
Bytta ene reflektoren idag. Den gamle var preget av tilstedeværelse av fukt og vann som dere ser.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/2002.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/2003.jpg
Rengjorde glasset med det samme, og flytta over nightbreakerpærene
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/2004.jpg
Siden du har bison rattet får jeg ikke hjelpa deg da :(
Gjorde seg med ny reflektor ja!
Hvit kingcab med noe tekst på sia?
Mattsvart gammel type. Nordlenning :)
Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2
hmm, må se etter en beige Merce i innherredsveien jeg da :p
Det kan du gjøre ja :) ser det står en maken utenfor Mekonomen om dagene, bare med sota ruter
Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2
Hva kommer disse lydene av?
Eksos og varmeskjold er gått over
Video:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/417.jpg (http://s17.photobucket.com/albums/b91/volvo_yes/?action=view¤t=20130907_131459_zps83345753.mp4)
Videoen funker ikke. Youtube pls!
ellingsøyern
07/09/13, 18:04
videon funker her, er det bare når du kjører(gir i D) eller skjer det når du ruser den i fri og? kunne jo tenkes at det kan være noe med konverteren, den som flytter krafta over fra svingjul/motor til girkassa
Sånn :) Var det slike lyder du hadde Christian?
http://www.youtube.com/watch?v=Z_9FuRjL2Yg&feature=youtu.be
Skjer ikke når jeg ruser den i fri nei, ikke i revers heller. Av og til i Park.
Under kjøring kan det komme når jeg kjører over fartshump og lignende ujevnheter. Har dette tilknytning til at motorfestene mine er dårlige?
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/454.jpg (http://i17.photobucket.com/albums/b91/volvo_yes/el_problemo.mp4)
(Riktignok Photobucket-video dette også, men girveksleren dras noe bakover under moderat/hard bremsing)
Det er kort og greit noe som ikke er bra med girkassa, for girvelgeren skal i utgangspunktet ikke rør på seg under kjøring (automat). Så jeg trur nesten at den girkassa der burde kondemneres. Av det jeg trur så er det noen oljekanasler som strider mothverandre som forårsakes av slitne solenoider. Kan også forklares hvorfor det skjer bare når du har den i D, og ikke N og R.
Hør med Erik Braseth han har automat fra min gamle bil og den fungerte upåklagelig. Den der kassa er det noe muffens med uten at jeg skal si akkurat hva.
Du kan få automatkassa mi hvis du setter inn M-90'n for meg :-)
Svirre: Var det jeg fryktet..kan ikke et døyt om hvordan ei automatkasse ser inni så teorien burde stemme tenker jeg. Så girspak som beveger seg tyder ikke nødvendigvis på dårlige motorfester?
bruker bilen kun til det mest nødvendige nå. Til og fra jobb når jeg har parkert firmabilen for helgen, og skal jeg være sosial snyter jeg på noen andre. Eller tar buss :o
Kermitt: eab? Stemmer han kjøpte jo 940n din. Aw71 det også? Skal høre med han
Skurk: skulle til å foreslå deg samme til deg :P frister med M90 når det likevel skal plukkes ned.
Jeg å har automat kasse :)
Kermitt: eab? Stemmer han kjøpte jo 940n din. Aw71 det også? Skal høre med han
Jepp, han ja. Satt AW71 i den. Kjempekasse hadde det ikke vært for den slappe FD motoren.
Jan-Einar Jenssen
09/09/13, 00:06
har og en automatkasse^^ gies bort :p
Svirre: Var det jeg fryktet..kan ikke et døyt om hvordan ei automatkasse ser inni så teorien burde stemme tenker jeg. Så girspak som beveger seg tyder ikke nødvendigvis på dårlige motorfester?
bruker bilen kun til det mest nødvendige nå. Til og fra jobb når jeg har parkert firmabilen for helgen, og skal jeg være sosial snyter jeg på noen andre. Eller tar buss :o
Kermitt: eab? Stemmer han kjøpte jo 940n din. Aw71 det også? Skal høre med han
Skurk: skulle til å foreslå deg samme til deg :P frister med M90 når det likevel skal plukkes ned.
Langt i fra. I motsetning til manuell kasse så er girvelgeren bare en spak du drar framover/bakover for å veldig hvem vei du vil sende olja. Når denne begynner å bevege på seg så har kassa mer overtak på velgeren enn velgeren har på kassa :p Mao; meget defekt...
Tja. den girer jo fint... enda :p
Fant ut hva lydene på 3000rpm var. Stor takk til eab som sto for feilsøkinga :) prøvde først å bytte starter pga mistanke om den hang litt. Hjalp altså ikke, skrudde så av blikkplata mellom motor og gir (ved kransen) og fant noe spor i den. Samt rester av noen avbalanseringslodd på converteren. et som har løstnet og dratt med seg de andre kan det se ut til..
Var vel 4-5 slike lodd rundtom og flere så slik ut.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1344.jpg
Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2
Utrolig hva en liten greie kan gjøre ugang på! Bra du fant problemet :) Kan nok ha gitt problemer med girkassa også.
Bare å rive ut dritten og putte inn getrag! Eab kan hjelpe deg med å skaffe en akkurat passelig holset turbo fra usa.
Svirre: ja, en sånn liten filleting egentlig. kan nok hende selve kassa er sliten og, har jo gått et stykke tross alt.
kermitt: fikk kjenne draget i holset turboen hans. moro :) getrag, ny turbo, chip og dyser++ og nye dempere+stag rundt om så begynner vi å snakke businesstime.
vaska bilen idag og tok noen shots. prøvde å finne plassen jeg brukte forrige gang (bildet i signaturen), men brukte så lang tid på å prøve å finne det at lyset forsvant for meg. endte opp på havna/Dora.
Bildene ble skikkelige undereksponerte og tatt med latterlig lav lukkertid, prøvde å fikse det sånn kjapt i PS.
Kvaliteten ble så som så. veit ikke om det er fotobøtta, photoshop i full fart, eller ISO som gjør det men here you go
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/63.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_2365_2_zpsfce1f2e0.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/64.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_2350_2_zpsa987e152.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/65.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_2355_2_zps52718448.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/66.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_2370_2_zps6b7c951f.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/67.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_2346_zps8b4be1e1.jpg.html)
kj0rum, som satt i besittelse av Polarishjulene mine har nå konvertert til japansk og solgt sin 940 :P så da byttet vi tilbake.
Du må vaske endestussen på eksosen :P
Så jo ut som bilen var svart, men så jo sykt tøft ut det da ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Glemmer bestandig stussen når jeg vasker :p
Ja, er en veldig mørk og dyp farge når omgivelsene er mørke. Blir en helt annen farge i sola.
Finest når mørket kommer sigende, så dem traff spikern på huet da dem kalte den Midnight blue :)
Ser at 21/5 gulpærene fra IPD har begynt å flasse. Blir vel å kjøpe nye snart. Kanskje prøve fra Volvo (Osram?) denne gangen..
Prøv disse!
http://www.ebay.com/itm/PAIR-1157-3496-P21-5W-7528-CHROME-AMBER-LIGHT-BULBS-/121127106726?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1c33bcf8a6&vxp=mtr
Kjøpte 2 par på vårparten i år og har enda ikke sett tegn til flassing. Billigere får du dem ikke, samt. at disse er kromma så du får ikke den gule effekten når de ikke er tent.
Syns volvo sine er greie jeg.. Er riktignok 4/23w elns og ikke 5/21 men funker helt fint.
Svirre: ja, en sånn liten filleting egentlig. kan nok hende selve kassa er sliten og, har jo gått et stykke tross alt.
kermitt: fikk kjenne draget i holset turboen hans. moro :) getrag, ny turbo, chip og dyser++ og nye dempere+stag rundt om så begynner vi å snakke businesstime.
vaska bilen idag og tok noen shots. prøvde å finne plassen jeg brukte forrige gang (bildet i signaturen), men brukte så lang tid på å prøve å finne det at lyset forsvant for meg. endte opp på havna/Dora.
Bildene ble skikkelige undereksponerte og tatt med latterlig lav lukkertid, prøvde å fikse det sånn kjapt i PS.
Kvaliteten ble så som så. veit ikke om det er fotobøtta, photoshop i full fart, eller ISO som gjør det men here you go
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/63.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_2365_2_zpsfce1f2e0.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/64.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_2350_2_zpsa987e152.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/65.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_2355_2_zps52718448.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/66.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_2370_2_zps6b7c951f.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/67.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_2346_zps8b4be1e1.jpg.html)
kj0rum, som satt i besittelse av Polarishjulene mine har nå konvertert til japansk og solgt sin 940 :P så da byttet vi tilbake.
Pene bilderav pen bil :)
Sendt via Tapatalk
Pene bilderav pen bil :)
Sendt via Tapatalk
Som jeg skulle sagt det selv :) Bortsett fra at jeg hadde utelatt det med Tapatalk.
takk takk :)
tror jeg bestiller noe fra ebay, da jeg har en følelse av at de er billigere enn hos Volvo. men vil ikke glødetrådvakta bli lurt av 4/23w pærer Christian?
Handlet i dag nye håndbrekksko og monteringsett hos Mekonomen. Blir å ta en titt på dette i morgen, så er forhåpentligvis bilen klar til etterkontroll.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/535.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/20131011_122600_zpsd9ff9e08.jpg.html)
Glødstrådvakta blir ikke lurt nei...
Neida, det funker helt fint det, den opererer med at den sammenligner mostand/spenning høyre og venstre. Og det blir jo likt.
Sånn å forstå. da skal jeg stikke innom volvo i morgen :)
Pleier somregel å ha på lager, men de er litt dyre. 30-40-50kr stk en plass.
Pærer ble kjøpt. Funker knall!
Igår ble det kjøring av flyttelass til Gjøvik. Kjørte 01 Mondeo med en kompis. 13t og 80-90 mil en plass endte vi på :p Glatt enkelte plasser på oppdal/dombås. Var nede i 10 blå..
Inatt snødde det i byen. Skulle til å legge om dekk idag....
Løstner muttre og jekker den opp før jeg tar en siste titt på yr.no, det det står opptil 10-12 og regn hele neste uke. Så da får jeg kjøre sommerdekk en uke til. Kjørte istedet en tur og fant en snølagt parkeringsplass :)
Også burde jeg få hånda ut av ræva og sette i gang med håndbrekket før etterkontroll-fristen løper ut den 30...!
Pærer ble kjøpt. Funker knall!
Igår ble det kjøring av flyttelass til Gjøvik. Kjørte 01 Mondeo med en kompis. 13t og 80-90 mil en plass endte vi på :p Glatt enkelte plasser på oppdal/dombås. Var nede i 10 blå..
Inatt snødde det i byen. Skulle til å legge om dekk idag....
Løstner muttre og jekker den opp før jeg tar en siste titt på yr.no, det det står opptil 10-12 og regn hele neste uke. Så da får jeg kjøre sommerdekk en uke til. Kjørte istedet en tur og fant en snølagt parkeringsplass :)
Også burde jeg få hånda ut av ræva og sette i gang med håndbrekket før etterkontroll-fristen løper ut den 30...!
kan være glatt her på dombås om dagen ja! du passerte rett ved mitt hjem også du da ;)
kan være glatt her på dombås om dagen ja! du passerte rett ved mitt hjem også du da ;)
Ja..burde vel være vinterdekkføre hos deg nå :) ikke helt enda her i byen enda hvertfall
Blir trolig å kaste stålfelgene (evnt få dem bredda?)
og sette dekkene på et sett pene Adhera felger som fatters har hatt liggende i garasjen i månedsvis.
kjekt å ha på en regnværsdag-prinsippet.
så nå får de endelig sett dagens lys
Fikk av skivene nå..høyre side var visstnok slakt.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1164.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1165.jpg
Og disse skal på. Tror vaieren skal være i orden :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/535.jpg
Fikk ulyd i forkant av motorn i går. Raklelyd...trolig servopumpe eller skovlen på vannpumpe ??
Ga seg etter å ha gjørt litt
Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2
La om til vinterdekk idag etter jobb. Stål..
Siste bilde med sommerfelgene, i går aftens
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/405.jpg
Skulle du ha siderute? :p
Skulle du ha siderute? :p
Var det ja :) Pris hadde du tenkt deg? Står den på bil? :)
Fikk vaska sommerfelgene idag, og bilen står i tørr garasje med byggtørker på full fres. Svartsekken jeg teipa for vinduet med var langt fra tett, så hadde 4-5cm vann i høyre 'balje'
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/780.jpg
står på bil ja, bud på pm? :)
Marius Skau
17/11/13, 18:35
Kom til bodø og hent deg gratis rute :)
Kom til bodø og hent deg gratis rute :)
Litt langt :p
fikk du siste pm? :p
Ja, fikk svart nå. Blir så jeg levern inn istedet. :)
Fikk bytta eksosmanifoldpakningene i går. Har kjørt med en HØY tikkelyd i 1,5 år, så nå ble det endelig.
Bolten på undersiden av manifolden var ødelagt, så løstnet de 8 13mm muttrene og bøyde ut dritten med brekkjern. La imellom tomstokk for å få 2-4cm å jobbe på. Kappa vekk de gamle pakningene med Feinsag, slissa spor i de nye pakningene og slapp dem på plass :)
Dårlig bilde
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/1390.jpg
Så en spørsmål som gnager på meg om dagen.. beholde 940 og kjøpe leilighet, eller utsette det et års tid og kjøpe V70 til 100-120k
Helt klart kjøp deg leilighet! Absolutt mye mer fornuftig penge bruk og de pengene holder seg mye bedre.
Erlend Dystland
27/11/13, 22:42
Definitivt leilighet, uten tvil :)
Ville gått for leilighet jeg også, det er en invistering. En V70 vil bare falle i verdi. :)
Et spørsmål til deg: De tre skjoldene under tennpluggene, er dem festet med én mutter (manifold, skjold, mutter), eller er det dobbelt lag med mutter (manifold, mutter, skjold, mutter)?
Skjoldene er feste med mutrene til manifolden :-) altså manifold-skjold-mutter
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
Skjoldene er feste med mutrene til manifolden :-) altså manifold-skjold-mutter
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
Mulig det varierer, men på FK'en min er det manifold-mutter-skjold-mutter :)
Skal man være smart er leilighet definitivt veien å gå. Men på en annen side..'ny' bil hadde vært jævlig digg :p
Kan uansett ikke kjøpe begge 2, hvertfall ikke på lærlingelønn.
Henta bilen fra Riis Bilglass i går, fikk seg ny rute. Var arbeid for 4800,- i tillegg tillot dem seg å støvsuge der jeg allerede har gått nøye over med kost, OG kreve over 400,- for det!! Jaja sammafaen, sålenge egenandelen er konstant så er det lite grunn til å klage på det.
Fikk også testkjørt bilen med de nye pakningene, godt å høre gromlyden av rødblokk igjen :)
Angående skjoldene på eksosen.. var kun 1 mutter per pinbolt. I tillegg var det både tynne og tykke skiver, i variert rekkefølge
Rart det er annerledes hos Bear, aner ikke hva som er originalt på disse. Enn hos deg samaron?
Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2
Jeg manglet skjoldene, så har kjøpt noen brukt. Ble litt forvirret, for boltene er forskjellige lengder. Noen er lange nok til å ha to muttere, andre ikke. Så vil vel tro det er mest riktig å bare ha én mutter i mitt tilfelle.
Plages med raklelyd fra framkant av motor, høres ut som det kommer fra servopumpe, sikkert et lager?
Kan det være noe annet, feks strammehjulet til regreima eller noe?
Tenker å plukke av en reim eller to i morgen for å se, etter de siste julegavene er i boks
Sent from my C6603 using Tapatalk
Finn en lang trekker og bruk det som et stetoskop :) Lytt deg frem!
Virker som det er servopumpe ja. Bare tidvis, og når den er kald.
Bilde fra forrige helg av en frossen 940, hender seg den står opptil en uke uten å få rørt seg
https://www.youtube.com/watch?v=07ihtcNPtcc
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/860.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/DSC_0023_zpsaxa97pa6.JPG.html)
Taket mitt blir bare styggere og styggere..
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1439.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/DSC_0038_zpsfyydk6qr.JPG.html)
Sent from my C6603 using Tapatalk
Prøvd head&shoulders?
Sendt fra min Thaifon
Anders Dybvadsskog
26/01/14, 12:44
Jævlar... Thats one ugly roof..
Yuup, sliter med flass denne bilen. Roof&Hood burde være en god shampoo :)
Sent from my C6603 using Tapatalk
Hmm..sikler på C70 for tiden. Coupe er egentlig jævlig pent, og vil gjerne ha det mens jeg kan :) følger med som en hauk på bilannonsesidene, men hvis noen vet av et pent eksemplar er det bare å rope ut :)
Sent from my C6603 using Tapatalk
Marius Skau
29/01/14, 20:56
Kjøp heller C30n vårres :P
Hmm..sikler på C70 for tiden. Coupe er egentlig jævlig pent, og vil gjerne ha det mens jeg kan :) følger med som en hauk på bilannonsesidene, men hvis noen vet av et pent eksemplar er det bare å rope ut :)
Sent from my C6603 using Tapatalk
Do it! :-)
Kjøp heller C30n vårres :P
Hvis du har den noen år til, så kan jeg kjøpe den :p
Do it! :-)
Var bare å finne en med manuell :p
Står en svart med manuell hos forhandler 10minutter unna meg, men han skal visst være useriøs. En kjenning måtte inn med advokat etter et uheldig kjøp av en A8.
...men skader ikke å ta en titt :)
Marius Skau
30/01/14, 19:18
Hvis du har den noen år til, så kan jeg kjøpe den :p
Går til førsteman med 150.000 :P
Var bare å finne en med manuell :p
Står en svart med manuell hos forhandler 10minutter unna meg, men han skal visst være useriøs. En kjenning måtte inn med advokat etter et uheldig kjøp av en A8.
...men skader ikke å ta en titt :)
Denne?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45142927
Ser bra ut den. Kan bli fin med litt skinnpleie og senk. :)
Denne?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45142927
Ser bra ut den. Kan bli fin med litt skinnpleie og senk. :)
Japp. Svingte innom og titta på den idag. Det eneste jeg så av rust var litt ruglete lakk på hjulbue bak. Måtte dra over med fingeren for å legge merke til den. Totalt bulkfri og.
Så med litt detailing, og skinnpleie som du sier så blir den fin :)
Japp. Svingte innom og titta på den idag. Det eneste jeg så av rust var litt ruglete lakk på hjulbue bak. Måtte dra over med fingeren for å legge merke til den. Totalt bulkfri og.
Så med litt detailing, og skinnpleie som du sier så blir den fin :)
Høres bra ut det da. :-)
Blir etterkontroll nå på mandag, håndbrekkskoene blir byttet med det samme :)
Lurer litt på hva jeg får for bilen ved evnt salg. 940 begynner å bli en nokså gammel bil, men et tilnærmet rustfritt karosseri med RWD og turbo går jo aldri av moten. Tipper selv 20-25k.
Ang. den C70n så har jeg ikke sett noe mer på den. Har planer om å avtale nærmere besiktigelse og prøvekjøring i helga.
Kjøpte nye park/blink-pærer i dag hos Volvo. 94 kroner paret.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/394.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/DSC_0052_zpsjjzopnqs.JPG.html)
Halvannet år var mer enn nok for de gamle...
trådene var hele, men den oransje coatingen begynte å flasse for lenge siden.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/395.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/DSC_0056_zpssnlalh6i.JPG.html)
Byttet også lokket på ekspansjonstanken. Den gamle frøs fast, og "delte" seg da jeg tvang den løs.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/396.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/DSC_0057_zps4ebthvx4.JPG.html)
Vises ikke så godt, men skal prøve å få tatt noen bilder i mørket
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/397.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/DSC_0054_zpsia4wwwwa.JPG.html)
Det var dårlig kvalitet på de pærene! Kjøpte som sagt på eBay i April i fjor, sjekket de seinest i går og var ikke antydning til at filmen på pæra har krølla seg :) Snakk om krom-fargede pærer.
Kjøper man chrome pærer slipper man det stygge orange gjennskinnet i blinkersene :)
http://www.ebay.com/itm/2x-Amber-Chrome-Front-Indicator-Lights-BA15S-P21W-Silver-Upgrade-Car-Bulbs-/300786387577?pt=DE_Autoteile&hash=item4608440a79
Ja, hadde forventet lengre levetid når de var kjøpt fra IPD. :(
Faktisk syns jeg det oransje gjenskinnet ikke er så stygt :p
I anledning kontroll i mårra bytta jeg tuta, kjøpte ny fra biltema til hundrelappen. 105db og lav tonefrekvens, men dette var langt fra 105db. Hørtes ut som ei defekt mopedtute.
Håper bare den kommer seg gjennom etterkontrollen i morgen!!
:mad:
Er det ikke en skrue på noen av biltematutene som en kan justere på?
Joo, faktisk lå jeg merke til en skrue som sto litt langt ute. Justerbart lydvolum altså?
Joo, faktisk lå jeg merke til en skrue som sto litt langt ute. Justerbart lydvolum altså?
Mener det blir en annen låt i fløyta ja
Nydlig bil du har!
Ser du sliter med klarlakkflass, hadde en 945 maken i 604 midnight blue, den flasset på panser og tak som er synd for det er en djevelsk pen farge :)
Mener det blir en annen låt i fløyta ja
Og det ble det. Riktig nok mopedfløyte enda, men tilstrekkelig lydstyrke. fikk fortsatt 1'er feil, kontrolløren gadd ikke sjekke. Fikk også 1'er på bakpotte som var løs. Festa den i patentbånd, men dingler litt enda. Drar ingensteds hvertfall.
Så nå er den EU-godkjent og fikk seg nye håndbremsesko.
Nydlig bil du har!
Ser du sliter med klarlakkflass, hadde en 945 maken i 604 midnight blue, den flasset på panser og tak som er synd for det er en djevelsk pen farge :)
Ja, i mørke omgivelser og nypolert er fargen rett og slett nydelig :) Synd med problemet ditt, hadde du 604-23 som fargekode?
604-23 stemmer nok bra ja! ;) Sein 94mod (95mod). er noen modeller som plages enormt av klarlakk flass!
Samme fenomen du finner på 850 i det tidsrommet. De også sliter der :p
Testdriver
22/02/14, 13:55
Har du sjekket innboksen din Jacobsen? Jeg sendte deg en PM for et par dager siden, hadde vært greit med svar :)
Har du sjekket innboksen din Jacobsen? Jeg sendte deg en PM for et par dager siden, hadde vært greit med svar :)
Hei, ble svar nå. Bruker Tapatalk, så ser ikke med det første at noe har sendt mld :p
Skulle ut å legge om til sommerdekk idag. Gadd ikke EN dag til med de jævla piggene, så sier fatters at jeg kan låne felgene hans..
Originale 'Aries' på piggfritt!
Og vips - så jo 10x bedre ut :) fjerna også gulfilmen etter bildet ble tatt, så nå ser bilen mer ordentlig ut.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/1383.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/Mobile%20Uploads/DSC_0072_zpsrrs8zrpv.jpg.html)
AleksanderK
27/02/14, 19:25
Så fort litt bedre ut ja :)
Ble straks litt bedre innvendig idag også :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/03/472.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/Mobile%20Uploads/DSC_0085_zpscm4kr2s0.jpg.html)
Ble litt søppel til overs
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/03/473.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/Mobile%20Uploads/DSC_0084_zpsehhkookt.jpg.html)
Må få på vingen igjen på luka :)
Har helt glemt av den. Tenker å ta det til våren når det blir litt varmere. Beste hadde vært å få tak i en original 940 vinge :)
Lite bilde fra gårsdagen
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/03/1099.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/Mobile%20Uploads/DSC_0095_zpsyamx0mcz.jpg.html)
Potetbilde av en nydippa felg. Dårlig resultat da boksen var kald...men ser greit ut på avstand.
Kan legge til at bildet lyger litt, fargen er lysere.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/03/1558.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/DSC_0097_zps7hrblb8t.jpg.html)
Prøvemontere i morgen, og se hvordan det blir.
Ble vel en 3/4 boks på den ene felgen, må kjøpe mer.
Og resultatet ble:
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/03/1614.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/Mobile%20Uploads/DSC_0103_zps70wvza1m.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/03/1615.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/Mobile%20Uploads/IMG_20140326_173456_zpswfujxsiu.jpg.html)
Likte fargen, men virker som dem ble en tomme eller to mindre..
Innspill?
Personlig liker jeg ikke mørke felger i utgangspunktet, ser nesten ut som stålfelger :P
Sendt fra min Thaifon
Syns selv de hadde passet bedre på hvit bil. Får se om jeg gidder å ta de andre 3 felgene, tok så lang tid å maskere :p
Dags for en liten service nå. Blir å skaffe originalt oljefilter (naturligvis) og olje fra noe annet enn biltema. Satser på at Torshov kjører kampanje på noe snart. :D
Har hørt at Royal Purple er good shit, men tror det koster mer enn det smaker. Er tross alt en gammal rødblokk med 260' km på tellerverket.
Så kommer vi til motorfester, da jeg har noen spørsmål. Tenker å ta disse + gearkassefestene.
Først og fremst, passer dette girkassefestet AW71, og hvor mange trenger jeg?
http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1551&Category2ID=1708&List=1&Level=2&ProductID=20066
Går ut i fra bilen min har væskefylte motorfester. Finns det noen erstattere som er billigere enn hos Pedersens (1600,- pr side) :p.
Finner ikke dette hos BCB.
Marius Skau
22/04/14, 13:17
Trur muligens jeg så deg i sentrum på Søndagen? Eller var det en som va "lik"
De veskefylte på pedersens må jo være orginale volvo.
Kjøpte nettopp til min bil og sjekket derfor litt rundt:
Skruvat.no 381,- dette er scantech somregel og kvaliteten kan derfor være litt tvilsom. Prisen derimot er meget god :)
Eurodel.no 723,- av merke Vaico. Har ingen erfaring med dette merket, men det er blandede erfaringer ute og går.
Dindel.no 1095,- laget av Febi bilstein. Har gode erfaringer med disse og de ligger ikke så altfor langt unna Volvo deler i kvalitet. Prisen er derfor ganske god.
Her fikk du litt å velge mellom :) håper det var til hjelp
De veskefylte på pedersens må jo være orginale volvo.
Kjøpte nettopp til min bil og sjekket derfor litt rundt:
Skruvat.no 381,- dette er scantech somregel og kvaliteten kan derfor være litt tvilsom. Prisen derimot er meget god :)
Eurodel.no 723,- av merke Vaico. Har ingen erfaring med dette merket, men det er blandede erfaringer ute og går.
Dindel.no 1095,- laget av Febi bilstein. Har gode erfaringer med disse og de ligger ikke så altfor langt unna Volvo deler i kvalitet. Prisen er derfor ganske god.
Her fikk du litt å velge mellom :) håper det var til hjelp
Der ble det plutselig mer å velge imellom ja! Virker som Febi til 1095,- er mest hensiktsmessig å kjøpe, hvis de holder en bra kvalitet :) tror jeg vil undersøke de andre litt mer før jeg handler :)
Fikk satt på VCCN skiltplate bak nå. Før var det Kverneland Bil-plate der boltene gikk gjennom skiltet i tillegg. Derfor ble det høl, som jeg tetta med Tec7. Samt ei større sprekk.
Nye aluskilt koster 140,- så blir vel å kjøpe slike.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/551.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/Mobile%20Uploads/DSC_0152_zpsjdhydvbb.jpg.html)
Prøvde å bytte bensinfilter idag. Fikk ikke opp 19mm mutteren på matesiden/inngangen på filteret, så skrudde det sammen igjen da jeg trengte bilen. Nå lekker det fra utgangsbolten, som jeg tidligere løsnet, men skrudde til igjen.
Forøvrig satt jeg inn et pulverapparat, veit aldri hva man kommer borti.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/552.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/Mobile%20Uploads/DSC_0149_zps68whymx2.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/553.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/Mobile%20Uploads/DSC_0153_zpsizjjlco3.jpg.html)
Trur muligens jeg så deg i sentrum på Søndagen? Eller var det en som va "lik"
Oi, glemte helt å svare her. Husker lite når det er så lenge siden, men veit nokså sikkert at min er den eneste på veiene i helgene i Midnight Blue-fargen og usa-blinkere. :)
Hva gjorde du her? :)
Har ikke oppdatert her på ei stund. Bilen tusler og går enda, og girkassa henger med. Målte den til rekordlavt forbruk på blandet kjøring nylig. 1,12. Vil tippe varmen har en påvirkende faktor, samt at jeg ikke har AC som drar opp forbruket. Desverre... :P
Ble ny olje idag. Irriterer meg at jeg sølte olje på manifolden...ble mye røyk, og jeg håper det ikke utarter seg til brann. Er det nok å la det stå å brenne seg av under oppsyn?
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/929.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/Mobile%20Uploads/DSC_0217_zpsryyudb4y.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/930.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/Mobile%20Uploads/DSC_0218_zpszjwlr1yi.jpg.html)
Har også bestilt helsorte R-sport trekk foran og bak :)
Fant frem tusenmetringene jeg hadde liggende, som har vært gjennom flere knall og fall, som jeg lurer på å sette på bilen nå som høsten er rundt hjørnet. Men frister lite å borre i fangeren...
Bilde fra da de var montert på min forrige bil.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/558.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/200_1478.jpg.html)
Uhell 1 av mange
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/1389.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/IMAG0181.jpg.html)
Var plaga av at ene oljerøret til automaten lå inntil godset/vangen, som førte til skikkelig skrangling. Ordna dette i går på enkelt vis.
Men dette er vel en indikasjon på at motor/girkassefester er dårlige ?
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/09/572.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/Mobile%20Uploads/DSC_0290_zpstnanbu2r.jpg.html)
Skulle på butikken og handle litt, og fant ut at vannet hadde frosset da det ikke ble varmt i kupeen. Rusa bilen litt, og da kom varmen. Sikkert noe is ble med i sirkulasjonen. Fylte etter med noe glykol
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/11/641.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/Mobile%20Uploads/DSC_0021_zpsqvg35hmn.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/11/642.jpg (http://s17.photobucket.com/user/volvo_yes/media/Mobile%20Uploads/DSC_0024_zpscsjncjji.jpg.html)
Fant frem tusenmetringene jeg hadde liggende, som har vært gjennom flere knall og fall, som jeg lurer på å sette på bilen nå som høsten er rundt hjørnet. Men frister lite å borre i fangeren...
Kjøp deg ei sånn plate bakom skiltet fra Biltema. Så slepper du å båre i noe som helst :)
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Ekstralys/Ekstralysfeste-42490/
Huff, lenge siden update her nå. Tenker på å selge bilen til fordel for en sedan med manuellgir, mest pga drivstofføkonomi og pålitelighet. Skal titte på en 1998-modell S70 i morgen, denne har 2liter på 126 ? hk. Hva bør jeg sjekke på disse bilene/denne motoren?
Uansett så kommer nok 940n ute for salg om ikke lenge. Skal avertere den først her inne på VCCN, før jeg evt prøver meg på finn.no.
Selger den som rep.objekt, så kunne tenkt meg en 10tusning for den.
Noe for deg eab? :D
Den 2-literen med 10 ventilar er ein god og driftsikker motor, men dei er no litt late. Du må ha ganske bra turtal før det skjer nåke og viss du ska dra campingvogn må du berekna god tid. Ellers er S70 fine bilar og gode og komfortable :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.