PDA

Vis full versjon : 1977 b21a går dårlig?



masterrV
14/01/12, 14:29
Hei. Trodde først at 245'en "skulle" gå så dårlig, men en jeg snakket med mente den skulle dra litt bedre. Greier ikke akselerere i 3gir i oppoverbakker... Heller ikke spinne i 3. gir :(
Noen ide på hva som kan gjøres for å få den til å gå bedre? Har byttet til en b230a gasser, pga den gamle var kaputt, men gikk ikke dårligere/bedre, bare luggfritt og litt jevnere.

På tomgang står den å harker litt, som om den hopper over en takt av og til.

Tempmåleren står rett under rødfeltet under normal kjøring, men motor kjennes ikke varm ut? Kommer heller ikke noe særlig varmluft av varmeapparatet i den heller...


All hjelp mottas med stor takk ;)

Ola Moen
14/01/12, 16:07
Da har du fint lite med kjølevæske for det første. for det andre kan du skifte registerreim og strammehjul, og sette opp registeret riktig. Stift,kondensator og nye plugger hjelper også. samt få justert forgasseren til å gi riktig med bensin.

Joakimny91
15/01/12, 15:47
Sjekk også at vakuum slangen som går inn rett forran forgassern også står riktig og i det hele tatt står plugget i.

Ekren
15/01/12, 19:50
Har vært borti motorer som rett og slett er DAU kjørte :)

da gjelder det med griskjøring hehe..

masterrV
17/01/12, 20:57
Da har du fint lite med kjølevæske for det første. for det andre kan du skifte registerreim og strammehjul, og sette opp registeret riktig. Stift,kondensator og nye plugger hjelper også. samt få justert forgasseren til å gi riktig med bensin.

Kjølevæske er det nok av :) Tror du registret kan ha hoppet over?

masterrV
17/01/12, 20:58
Sjekk også at vakuum slangen som går inn rett forran forgassern også står riktig og i det hele tatt står plugget i.

Fra motorvenilasjonen? Er det mulig og koble denne feil? :p

masterrV
17/01/12, 20:58
Har vært borti motorer som rett og slett er DAU kjørte :)

da gjelder det med griskjøring hehe..

Har gjort så godt jeg kan i 100 mil, men har ikke kommet seg enda ;)

Ble vist 3 poster istede for en med flere quotes!? :p

Ola Moen
17/01/12, 21:14
Kjølevæske er det nok av :) Tror du registret kan ha hoppet over?
Du kan ha ei defekt kran til varmeapparatsregisteret. Men ville også skifta termostat. Om den ikke åpner, så vil du ikke få skikkelig sirkulasjon i kjølesystemet.
Sett inn ny termostat, fyll opp med rent, varmt vann, og dra på ei solid dose med plumbo i kjølesystemet, og kjør en times tid. tapp den tom. fyll med rent, varmt vann igjen. bruk oppvaskmaskinpulver og kjøre den god og varm enda en tur. Da burde du ha fått løsnet på evt drit i systemet. Tapp ut alt du klarer, og på med 50/50 Frostvæske og vann.

masterrV
17/01/12, 21:27
Hvordan kan jeg utelukke defekt kran? Har tenkt litt på termostaten ja, er denne lik som på nyere b230? Sikkert ikke dumt å rengjøre skikkelig etter 35 år :p

Ola Moen
17/01/12, 21:31
Termostaten er helt lik som på B230 ja. Defekt kran, eller tett register kan du utelukke ved å kjenne på slangen som går fram til krana, og etter krana. Du kan jo også se om armen på krana beveger seg ved å skifte fra kaldt til varmt i midtkonsollen. Det kan være overføring som har hoppet av, eller klips som har hoppet av også.

masterrV
17/01/12, 23:07
Okey, skal teste det når jeg drar hjem igjen, å termostat har jeg liggende :)

Joakimny91
18/01/12, 23:28
Hvis du har den gammle Stormberg forgassern så er det 2 slanger som skal stå koblet på ved forgasser, der plastikkslangen frem til luftfilteret står festet. Kan ta bilde av hvor hvis du ikke skjønner hvor jeg mener

masterrV
23/01/12, 09:35
Hadde vell den gamle stormbergen, men byttet til den med gult lokk på.. ;)

JonasS
23/01/12, 12:01
Mener at du skal ha fint vinterføre og god innsats om du skal greie å spinne i 3-gear på seriøst vis med en B21A..:)

NikolaiB
23/01/12, 14:22
Hadde vell den gamle stormbergen, men byttet til den med gult lokk på.. ;)
Litt OT,men er det en original gulkork-gasser,eller har du fått tetta choken på den?Skal det ikke sprute ut bensin der når du får ladetrykk hvis den ikke er bygd om eller trykktetta?Har du ladetrykk i det hele tatt?

masterrV
23/01/12, 18:33
Litt OT,men er det en original gulkork-gasser,eller har du fått tetta choken på den?Skal det ikke sprute ut bensin der når du får ladetrykk hvis den ikke er bygd om eller trykktetta?Har du ladetrykk i det hele tatt?
Har ikke turbo hvis det er det du refererer til :P Ja, er vell org gulkork gasser, fra en b230..


Mener at du skal ha fint vinterføre og god innsats om du skal greie å spinne i 3-gear på seriøst vis med en B21A..:)

Var meget pent føre i romjulen der jeg kommer fra, og med en billig bil med rust og bungler var innsatsen grei vil jeg tro :D Kunn i de glatteste svingene det gikk med 3.giret.

Vet jo at dette ikke er noen muskelmotor, kanskje jeg bare får prøve og bli kvitt et par pigger...

NikolaiB
23/01/12, 23:45
Åhhh herrgud,klarte å lese b21 AT av en eller anna grunn...sorry bout that,nå går jeg å legger meg:s