PDA

Vis full versjon : volvo v50 garanti spørsmål



tonyev
14/01/12, 10:06
Da har jeg også blitt den stolte eier av en v50.

Så ser jeg på dette forumet at det er mange hjelpsomme mennesker her.
Så da tenkte jeg å spørre dere. jeg kjøpte bilen på motorforum i lillestrøm på mandag.
Når jeg kommer hjem med bilen tar jeg jo enda en kikk over bilen, og da ser jeg at det venstre markeringslyset ikke virker. Er dette noe jeg kan ta på bruktbilgarantien, har hørt et sted at lyspærer kan være vriene å ta på garantien. også har jeg et problem med parkeringsvarmeren den vil ikke slå seg på, hverken timerfunksjon eller direktestart. har sett at det er noen tråder med dette problemet. Men dette er noe jeg skal ta opp med selger for det må jo gå på bruktbilgarantien.

Eller så er det en 2006 kinetic 1.6D som har gått 115000.

Stig-Arne
14/01/12, 20:25
En parklyspære er jo ikke allverden.. Og når man kjøper bil hos forhandler kan man i det minste forvente at alle lysene fungerer.
Er uansett veldig enkelt å skifte lyspærer på den bilen, så rare greia er det ikke.

Angående dieselvarmeren. Ja, det er desverre en gjenganger spesielt på V50. Er en eberspacher på den, og en del kluss me den. Eneste å gjøre er å lese ut feilkoder å sjekke hva som er galt.
For den har 3 startforsøk, starter den ikke på 3. forsøk sette den feilkode og de må slettes for at den skal prøve på nytt.

tonyev
16/01/12, 14:00
Ok. pærene har jeg byttet ut alt så det har jeg glemt. men så var det denne parkeringsvarmeren da. Å lese ut feilkoder på volvo er vel ikke det billigste jeg vet om tror jeg. så hvis det skjærer seg hver uke kan jo detta bli dyrt. Nå denne gangen er det jo motorforum som må til pers, men når garantitiden er over blir jo ikke detta noe morro. Hva er det folk gjør hvis dette skjer for ofte. Er løsningen å kjøpe seg en sånn feilkodeleser og gjøre shiten sjøl.

Dimmur
16/01/12, 18:55
Du har 6 måneder reklamasjonsrett mot Motorforum fra overtakelsesdatoen på bilen, ring og prat med de om varmeren.

tonyev
17/01/12, 21:31
Ringte dem igår å fortalte problemet. Da fikk jeg beskjed om å ringe min nærmeste volvo forhandler og bestille time på verkstedet der på motorforums regning. Så det syntes jeg var knall. Men det som ikke var så knall er jo at jeg må levere bilen på torsdag morgen klokken 7 på jessheim. Jobben min er i oslo og starter klokken 7. Leie bil ville ikke motorforum dekke sånn at jeg kunne levere den imorgen kveld. Men jeg kunne låne en demobil av dem. men da må jeg komme meg til lillestrøm klokken 8 for å hente den. Pytt pytt, det er jo ikke det største problemet. Det største problemet blir løst på verkstedet på jessheim.

6mnd reklamasjonsrett ja. Mente det var 1år jeg, men så feil kan en ta.

Takk for innspill folks.

Dimmur
20/01/12, 11:44
6 måneder er det du har KRAV på ihht. forbrukerkjøpsloven, men det kan godt hende Motorforum har solgt bilen med 1 års bruktbilgaranti. Da er det selvfølgelig 1 år som gjelder.