PDA

Vis full versjon : Vurdering av pris??



HarryVolvo
13/01/12, 22:18
Hei.
Hva ville den normale mannen i gata ha betalt for en V70XC 98mod regga i 99, 2.5 turbo bensin, manuell, awd, viskosekoblinga, diffen og noe annet baki der er nylig byttet. Bilen har gått ca 300.000km, motoren er rast, så vi skal sette inn en ny motor fra huggeri som nylig har passert 200.000km.

Sort delskinn, ellers alt av utstyr innvendig. Ikke mye skader i lakk. Mørkegrønn av farge..

brynna
13/01/12, 23:11
Finn er vel den beste plassen å sjekke priser på det "åpne" bruktmarkedet. Forhandlerpriser opererer med garanti??? og da ligger vel de vesentlig høyere.

Har du papirer (kvitteringer) på arbeid som er utført og skal utføres mener jeg at dette skal komme til din fordel. Dokumentasjon på km-stand motor fra hugger er vel ganske vesentlig her.
Er bilen ellers i bra stand og ser pen ut vil jeg mene den bør ligge i det øvre sjikt i priser for samme type bil og årsmodell sammenlignet med Finn.no.

Konklusjonen min er vel at dokumentasjon betyr veldig mye

HarryVolvo
13/01/12, 23:21
Drivverket har kun kvittering på deler. Montering er gjort av eieren. Motoren har selvfølgelig kvittering den også..
Har sett litt på finn/autodb, og der finner jeg dem alt i fra 40k og til 130k...

Men ut i fra beskrivelsen jeg ga, hva ville du betalt for bilen?

The Sven
13/01/12, 23:29
Ca 50-55 000 kanskje?

brynna
13/01/12, 23:39
Svarer deg "rett fra hjertet" her:o

Jeg som kjøper har ikke mulighet til å vurdere din kompetanse som mekaniker. Det at du ikke har fått reparert/skiftet deler og motor hos verksted mener jeg drar prisen vesentlig ned. Garanti betyr mye for kjøper. Er desverre enig med "The Sven" at 50 store er vel kanskje maksgrensa???

Men har ikke sett bilen og din kompetanse med skrunøkkelen så dette blir vel mest synsing fra meg...

HarryVolvo
14/01/12, 01:38
Nå er det ikke jeg som har skrudd på denne, men en dreven mekaniker i 40-åra.. Bilen er meget godt holdt vil jeg si, men bruksslitasjer finnes.
Dette er bare en bil jeg har fått tilbud om å kjøpe, men er ikke fastsatt noe pris.. Selger ville ha rundt 70-80 for den, med ny motor og alt annet i orden, dersom en "ukjent" person skulle kjøpe den,men siden jeg er god kompis, skulle jeg få den billigere, men hvis folket mener bilen er verdt 50, og jeg må betale det, er det kjipt.. :p

The Sven
14/01/12, 13:45
Først og fremst km stand som gjør at jeg tviler på at den er særlig salgbar for såpass mye penger egentlig. Ligger ute 2 tilsvarende biler med km litt over 200k for 70-80 000 nå.