PDA

Vis full versjon : [LØST]bunner bremsepedal/gåen hovedsylinder ? v70t t5r awd 97



cossykiller
13/01/12, 18:40
har hatt abs og tracs lyset lysende i tide og utide, vet at dette er hjernen som må byttes, men når jeg skulle kjøre hjem etter ett besøk, så va bremsene helt vekke, eller dvs det var ingen motstand i pedalen når jeg tråkka den inn, den gled inn i samme fart som den gjør om du ikke har starta og trør den til bunns.. måtte sitte og pumpe for og få noen effekt i det hele tatt, så ble det røde lyset tent i dashbordet... sjekka bremsevæskenivået med en gang og det var der det skulle være, har ikke bytta noe på bremsene heller, så luft er det ikke som har kommt i systemet..

kan dette være gåen bremsekraftforsterker ? evnt hovedsylinder ?


Mvh Cossykiller

cossykiller
17/01/12, 16:30
etter endel pumping på bremsepedalen når jeg fikk den hjem viser det seg og være ett bremesrør som er knukket tvert av

mrstfu
17/01/12, 16:42
etter endel pumping på bremsepedalen når jeg fikk den hjem viser det seg og være ett bremesrør som er knukket tvert av

Ettersom du kom deg hjem, regner jeg med at bare en krets var utsatt?;-)

cossykiller
17/01/12, 17:32
var den ene kretsen bak ja, bremsene fungerte om jeg pumpa på bremsa, men det jeg ikke forstår er abs/tracs greiene, hvordan virker den bak ? for når den kommer med tanken på førersida er det jo ett y-ledd eller forgrening videre til begge sider... ?

Mauser
17/01/12, 20:40
Samme som gamle Passat mfl. ABS-en slipper opp trykket på begge sider bak hvis et av hjulene låser under bremsing. For TRACS spiller det ingen rolle, den virker bare på drivhjulene.

Med dette systemet er det ikke mulig å få stabilisering/antiskrens, da må alle fire hjul bremses separat.