Vis full versjon : reg reim bytte
jeg har fått en pris på reg reim bytte uten vannpumpe. Skal denne byttes?
veldig sjelden de byttes, vi bytter de kun ved lekkasje.
Min V70 2.0T fikk bytta vannpumpa på 160000 servicen hos Volvo (Hemlia Bil i Arvika). Det var et av servicepunktene at den skulle byttes sammen med regremma på 16000 i følge dem!
Hva er inntervalen på regreim bytte på v70N 04 mod? har en som har gått 200tusen nå, å har ingen dokumentasjon på at den noen gang er bytta så er vell på tide snart..
160.000km er intervall på den.
Min V70 2.0T fikk bytta vannpumpa på 160000 servicen hos Volvo (Hemlia Bil i Arvika). Det var et av servicepunktene at den skulle byttes sammen med regremma på 16000 i følge dem!
Stadig når det dukker opp diskusjoner om at service er billigere i Sverige så kommer noen drassende med argumentet at det kan være forskjeller på service i de ulike landene. Så nå vet man det; Svenskene gjør mer og tar mindre betalt ;p
Vannpumpen på disse bilene er jo relativt rimelig, og den ekstra jobben med å bytte den sammen med registerreima er jo svinnende liten. Men mange Volvoforhandlere ser ut til å ha fastpris på bytte av komponenter, og om vannpumpebytte koster det samme som "standalone-fiks" som det det koster om man tar det i forbindelse med registerreimsbytte så er det jo ikke noe poeng for kunde å slå sammen disse jobbene for å spare noe...
cortinaterje
13/01/12, 12:17
Når jeg byttet regreim på 160.000 for en tid tilbake spurte jeg Volvo her sør 3 spm:
- hva koster det å bytte vannpumpe nå sammen med reima?
- hva koster det å bytte den senere?
- tror dere vannpumpe som står i bilen nå holder til 320.000km? (neste regreim bytte)
Fikk greie svar på alt sammen og pumpa ble byttet.
:) burde kansje spurt meg selv om jeg tror jeg vil ha bilen så lenge. 02 V70 D5
pumpa er så billig at det lønner seg å bytte den, begynner den å lekke, så må alt ned i gjenn, å da går det kr,,, men det er jo bare min mening :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.