PDA

Vis full versjon : snute panser



NilsenTurbo
02/04/10, 22:04
Dette er det sikkert spurt om 100 ganger før. Er det mulig å bruke snutepanser på 86+ 240? eller må plata under ruta byttes med den før 86 pga. profilene på panseret?

mamolv
02/04/10, 22:25
ser utrolig snålt ut dersom man ikke bytter plata under vinduet ja, men er noen som har sveist over bakerste del av panseret over den andre veien vet jeg, altså brukt den midtre og bakerste delen fra et eldre panser over på nytt panser av flatnose-typen.ser greit nok ut det også...

NilsenTurbo
02/04/10, 23:00
det er vell lettest og finest å kappe ut og bytte, men er det nødvendig å ta ut ruta for å gjøre det?

mamolv
02/04/10, 23:06
vil nok tro det er bedre å få et fint resultat og holdbart mot rust om man tar ut ruta, men har ikke gjort dette selv, så vil ikke si hva som er best å gjøre.er fin med helsnute 240n ja.

NilsenTurbo
02/04/10, 23:25
Det tror jeg også, borer bare opp pungtene og gjør det sjikkelig:) Jeg elsker snute fronten, men gidder ikke kjøpe en helt ny bil bare av den grund, når jeg har kosta på den jeg har en del:P blir utdanna lakkerer iløpet av sommern og skal ta fagbrevet som oppretter etter det, så skal ikke være no problem å fått utført det:) bak er det vell likt? skal ha 86+ bakluke, men bare lurer..

mamolv
03/04/10, 13:23
Det tror jeg også, borer bare opp pungtene og gjør det sjikkelig:) Jeg elsker snute fronten, men gidder ikke kjøpe en helt ny bil bare av den grund, når jeg har kosta på den jeg har en del:P blir utdanna lakkerer iløpet av sommern og skal ta fagbrevet som oppretter etter det, så skal ikke være no problem å fått utført det:) bak er det vell likt? skal ha 86+ bakluke, men bare lurer..

lukene er like opp til 1990.er bare listen rundt vinduet som er blitt sort i 1986 samt nytt håndtak.

NilsenTurbo
06/04/10, 16:03
Det er vell ikke helt riktig, 240n hadde jo flat baklure fram til 86 og rund lås. etter 86 kom jo den kuva bakluka med firkanta lås.

mamolv
06/04/10, 16:51
Det er vell ikke helt riktig, 240n hadde jo flat baklure fram til 86 og rund lås. etter 86 kom jo den kuva bakluka med firkanta lås.

ooops.tenker at alle har 245 automatisk.hehe..ble vel sånn trykkert på sedanlukene i 86 ja, men ikke hatt noe så ny sedan selv, så ikke studert..

NilsenTurbo
06/04/10, 17:21
ooops.tenker at alle har 245 automatisk.hehe..ble vel sånn trykkert på sedanlukene i 86 ja, men ikke hatt noe så ny sedan selv, så ikke studert..

Du hadde jo rett på et vis :P bare jeg som glemte å si det var en sedan:D