Vis full versjon : 240 lh 2.4 vill ikke dra
har en 92 mod 240 med lh2.4 ellnett. etter å ha kjørt i 1-2 minutt vill den ikke dra. skjekket feilsøker tingen nr 2 og fikk opp 2-3-2* Fuel trim (lambda control) too lean or too rich at idle. men viss jeg stopper den å starter igjen så går den riktig. men da får jeg opp 1-2-1* Mass air flow (MAF) sensor signal. Faulty signal to/from Air Mass Meter.
kan noen forklare meg hva dette betyr? engelsken min er lik null
runejakobsen
12/01/12, 12:29
virker som at luftmassemåleren er dorlig. siden det står"Faulty signal to/from Air Mass Meter" prøv og dra ut kontakten til luftmassemåleren og se om motoren reagerer på det, vi den ikke reagerer så er muligens luftmassemåleren gåen.
Thomas sletten
12/01/12, 14:05
Bilen gikk enda mere ureint når man dro utt kontakta på lmm men kan jo hende den er dårlig får det da :) kan prøve med en anna en først får og se om det er den, men tviler litt ;) ingen andre muligheter?? :)
Sånn det ser ut av feilkoden er enten LMM'n gåen eller så er det ledningsbrudd fram til den
lmm er byttet. får opp 1-1-3* Short-term fuel trim. Faulty control. Fuel trim (lambda control) too lean or rich.
nå. går den da for magert?
Thomas sletten
12/01/12, 16:50
Fikk opp kode 121 når bilen går å fjusker og kode 113 når bilen går reint skjønner det ikke får har bytta lmm 3 ganger:) dritt!:p
volvo245gl
12/01/12, 17:59
Da blir det å prøve å bytte lambdaen.
Trekk ut den ene kabelen fra lambdaen når bilen går å se om det blir noen forskjell på gangen.
gatebilboy
12/01/12, 18:19
hvorfor bytter du så mange lmm når du her feilkode på lambda??
det er 91 mod. Skal det da være lambda? For sitter ikke det pp den
volvo245gl
12/01/12, 20:15
lambda er på alle fra 89
skal ikke den sitte rett under bilen? Finner ikke noe ledning til den heller
Joakimny91
12/01/12, 20:33
Siden din 240 er en 92 modell så har du katalysator, den sitter på fremsiden av katalysator, ledningen ned finner du i nærheten av høyre dempertårn, er en 2 polt kontakt og en enkel kontakt til den
Joakimny91
12/01/12, 20:33
lambda er på alle fra 89
86 faktisk på 2 serien
var vist ikke 92mod, er 91mod. like ved katalysatoren er det et hull som det er skrudd i en plugg. sikkert der lambdan ska sitte. men finner ikke ledningen som skal dit. har sett på bruksbilen min og der finner jeg ledningen
gatebilboy
12/01/12, 21:02
om du har lh 2,4 så m du da montere lambda..
om du har lh 2,4 så m du da montere lambda..
ja er vell lh2.4 på en 91 mod? men bilen har gått uten den i flere år isåfall. men lmm var ødelagt, så jeg bytta der for et par dager siden. da gikk den helt fint. men var først i går den begynte å bli ugrei. men på bruksbilen har lamdan røki, men den går helt fint likevell
Thomas sletten
12/01/12, 21:18
Satser vell på tett bensin filter vell?:) men noen som veit om det er det samme på f som på e att man kan koble rundt bensin filtere?:)
gatebilboy
12/01/12, 21:35
har kjørt lh 2,4 med å uten lambda æ å, å det e merkbar forskjell, mindre bensinforbruk å mere moment MED lambda.
har kjørt lh 2,4 med å uten lambda æ å, å det e merkbar forskjell, mindre bensinforbruk å mere moment MED lambda.
ja bensin forbruket blir høyt uten lamda vet jeg. men skjønner ikke hvorfor en bil kan gå med uten lamda å en annen ikke vill dra omtrent.
volvo245gl
13/01/12, 13:37
Har vært borti en 240 der lambdaen stod oppe med manifoilen.
Så de plasseres vist på de rareste steder. Er vist etter hvem som leverer fremre eksosrør/katalysator.
Joakimny91
13/01/12, 14:13
På LH 2.2 står i på selve eksosmanufoilen på 4.syl der man vaneligvis har rør til EGR ventilen på LH 2.4 for di som har det.
fant den nå. hvor selges denne billigst? er kun til en jordebil så er ikke så innterisert i å bruke mye penger på den
biltema, det FUNKER, såvidt.
har nå byttet lamdan, men problemet blir ikke borte. hva kan være feil da? ledningbrudd?
gatebilboy
15/01/12, 01:13
hadd samme problem, har måtte byttet lmm også.
Tankpumpe + filter på denne. Du har for dårlig bensintrykk.
fant feilen. bensinpumpa var tett av drit. men nå er biln oppbrukt.
kjøpte en 90mod 245 nå som forrige eier trodde bensinpumpa var ødelagt på, siden den ikke gikk. prøvde å koble den rett på batteriet å da går pumpa. fant ut at det ikke er gnist, og at dysene ikke åpner. hva er da feil? relè som har ryket? evt hvor sitter det?
sikring til motorstyring (Som sitter i motorrommet), eller det hvite Relé som sitter sammen med tennings-styreenhet på torpedoveggen. på høyre side inni.
sikring til motorstyring (Som sitter i motorrommet), eller det hvite Relé som sitter sammen med tennings-styreenhet på torpedoveggen. på høyre side inni.
ca hvor i motorrommet sitter den sikringen? har prøvd å byttet et relè som sitter ved hjernen. sikkert det du mente også?
På de gamle modellene (1989-1991) sitter sikringen ved batteriet, i en hvit sikringsholder. På 1992 modellen sitter hovedsikringen i sikringsboksen, og på 1993 modellen sitter det en sikringsboks direkte på plusspolen på batteriet.
fikk liv i den idag.. prøvde å bytte sikringen og relè men hjalp ikke.. men etter å ha lea litt på relè og sikringen startet den. så var nok bare dårlig kontakt. men såklart er det ikke frostvæske på den, så vannet har froset. da er det fint å ikke ha varm garasje:(
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.