PDA

Vis full versjon : problem med u-jevn gange b230FT LH2,4



oddmann
11/01/12, 21:09
er en 740tic med ft med lh 2,4 ecomaxchip, større turbo, 968R dyser, BTR, IC ,3"eksos,åpent filter,kraftige coiler, 1bar laddetrykk,.....

leste att 968R dysene sko ha 3,8bar bensin trykk så jeg stillte da bensintrykke opp til 3,8bar men da gikk den såvid hosta og herka noe fælt+mye bensin i eksosen og turtallet va 2500omd ca ved tomgang.

så prøvde jeg med den orginale BTR`en men de var helt likt....

så jeg monterete den U orginale BTR`en igjen og stillte trykket til 3 bar da gikk den ned på turtall til det normale 800omd ca... bilen var heilt normal opp til 2000omd ca da begynte den og hakke til 3-4000omd så ga det seg og var heilt fint..... og jeg føler det blir bedre og bedre jo mindre bensintrykk eg har.... men tårer ikke lavere en 2,5bar noen så vet hva feilen er sikkert bare en klomsete fille ting men hadde vert greit og fått ordna!

på forhond takk.

oddmann
12/01/12, 15:27
noen som har peiling?....

ArneR
13/01/12, 08:13
Om du ikke har større lmm for å kompensere for større dyser, er det ikke rart at det blir feil.

Og det er ikke så rart at det ikke hjelper å stille ned bensintrykket så mye, da dysene ikke forstøver bensinen på så lavt trykk.

Enten skaffer du deg en 3"lmm, ellers så monterer du tilbake de originale dysene og original btr.