PDA

Vis full versjon : Dieselvarmer starter ikke...



iCyrus
11/01/12, 11:42
Hei..

Jeg har en Volvo V70 2,4D 2005mod som går som ei klokke, og som jeg er meget fornøyd med!.

Men...Når jeg prøver å starte tilleggsvarmeren så slår den seg bare av igjen. Den gule trekanten med utropstegn i blinker også. Får ingen feilmeldinger i displayet.

Alfs80
14/01/12, 17:36
sjekk vannpumpa på varmeren du

Tom K
15/01/12, 09:20
Ser det er mange som har problemer med varmeren, jeg er utrolig glad for at jeg fant en kvittering i hanskerommet der det står at min varmer ble overhalt i 2009, den ble påkostet 12000,- kr den gangen

Dieseldyret
15/01/12, 09:43
Gjør den et forsøk eller starter den ikke i det hele tatt?
Starter brennluftsmotor?
Går vann/sirkulasjonspumpe?
"tikker" det fra drivstoffpumpen
I en tidlig fase kan det være glødepluggen som ikke gløder, eller overopphetingssikring hvis ingenting skjer. Hvis den gjør et startforsøk og stopper kan det være flammevakten(skal registrere at det "brenner")
Fra en gitt årsmodell(husker ikke om det var fra 05 og opp) vil ikke varmeren starte hvis den har hatt 8-10 startforsøk uten å virke normalt, da må feilkoder resettes før nytt startforsøk kan gjøres.
Lykke til med feilsøkingen.

volvobertil
15/01/12, 22:35
På min bil så kuttet diselvarmeren ut etter at den ble kjørt tom for diesel.
Kjørte en kald vinter uten varmer men skulle på langtur og fylte tanken nesten full og vips virket varmeren igjen?????

Trolig ligger det et signal på tanksiden ved lavt nivå som må aktiveres med mye disel på tanken.

iCyrus
22/01/12, 11:10
Hei og takk for svar!

Jeg var innom den lokale Volvo forhandleren om Torsdag! Der fikk jeg superservice! De fikk lest av feilkodene på varmeren. Den indikerte at flammevakten ikke var helt frisk. Så i helga tok jeg av fangeren, da kom jeg greit til brenneren.

Når jeg tok av toppen på brenneren nærmet falt viften ut. Denne så ikke bra ut (se bilder) hurtigkoblingen til vifta hadde tegn som viste at den var ut satt for varme.

http://i1151.photobucket.com/albums/o628/icyrus1/bilde3.jpg

http://i1151.photobucket.com/albums/o628/icyrus1/bilde2.jpg

http://i1151.photobucket.com/albums/o628/icyrus1/bilde1.jpg


Holder det å bytte denne viften, og kanskje sjekke og eventuelt bytte flammevakten..

Ha en strålende dag!:)

Ditch
22/01/12, 12:11
http://photobucket.com/

Lag konto der, legg inn bilder, trykk på IMG under bildet, linken lagrer seg selv, gå inn her-> Ctrl + V. Veldig enkelt :o

iCyrus
22/01/12, 12:45
Tusen takk Ditch! Jøss så enkelt... Hehehe, store bilder:)

Runet
22/01/12, 19:45
Flammevakten er sjelden kaputt og normalt bare dekket med sot. Ta den ut først og tørk av tuppen. Der sitter "øyet". Da tenker jeg den "ser" flammen igjen.
Prøv det før du bytter den.
Den du holder i handa, synes jeg ser ferdig ut. Ser ut til å være stygt med slark der....

iCyrus
22/01/12, 21:54
Hei:-) takk for svar. Det skal jeg gjøre med flammevakten neste gang jeg tar ned brenneren. Må bare få tak i en ny vifte først. Kanskje det holder å gjøre rein flammevakten, så jeg slipper å ta ifra hverandre hele brenneren....

iCyrus
24/01/12, 15:56
Da har jeg vært å sjekk med verkstedet ang denne delen, mest sannsynlig denne vifta som er problemet. Vifta og det som hører til denne var ganske dyr.. Nesten 4k... Så jeg lurer på om jeg skal sjekke på bruktmaredet etter en komplett varmer.. Å bytte heile greia...

Noen tips og råd?? :)

Runet
24/01/12, 22:10
Du finner sikkert denne delen på ebay.

iCyrus
24/01/12, 23:19
Du finner sikkert denne delen på ebay.

Takker for tips:) jeg har oxo funnet noen i Sverige. Så jeg har sendt noen forespørsler på komplett brenner derfra. Brukte vel å merke...

iCyrus
27/01/12, 19:32
Da ser det ut til at bilen får seg ett verksted besøk til Onsdag.. Det skal bli godt å få fyr på dieselvarmeren igjen:)

iCyrus
05/02/12, 20:56
End of story:) nå brenner dieselvarmeren som bare det:) hærlig lyd altså... Og god varm bil oxo...

Vatnehol
06/02/12, 00:40
litt dumt spm, men når dere søker på ebay etter brenner, hva heter det? har prøvd volvo burner, fuel burner, parking heater, får ikke opp noe.

iCyrus
06/02/12, 13:53
Hei:) jeg søkte eberspacher/webasto.. Ble ikke helt klok på disse treffene..

Runet
06/02/12, 22:32
På tysk heter det Standheizung og fjernkontroll heter Fernbedienung