PDA

Vis full versjon : 740 Turbo spm ang. Luftmengdemåler + div



Tantanturbo
10/01/12, 16:43
Hei! Har en 740 Turbo 86 mod med B230ET som fusker. starter og går når motoren er kald, men etterhvert som den blir varm begynner den å fuske. Jeg tror det er pga at luftmengdemåleren tar over når motoren er varm og at luftmengdemåleren ikke er helt frisk. så gir den motoren altfor mye bensin og soter pluggene. Drar jeg ut kontakten til Luftmengdemåleren så går den opp på ca 1600 omdreininger og kveles ganske fort hvis jeg gir den litt bensin. Tar jeg den inn igjen så vil den enten dø ut, eller gå ujevnt i tillegg til at den er utrolig treig å få opp turtallet. drar som en gammel b18 med automat. Også går den bare på 3 syl og av å til 2. (vet ikke om det er pga den får så sabla mye bensin. spyr ut svart eksos og smeller og braker) Skal bytte pluggledninger også da. Vet at de ikke er helt gode. Men saken er den. Er det bare 740 Turbo og 760 Turbo som har akkurat den type måler som jeg trenger? eller fins det flere alternativ?? De er jo svindyre:P

Tantanturbo
10/01/12, 18:02
Regner med motoren går inn i en slags nødmodus når den får feil blanding. så derfor går den som et dass??

s4nd3r
10/01/12, 18:30
for høyt bensin trykk? tomgangs dysa som henger på?

Tantanturbo
10/01/12, 19:00
Hm. Kan være. men det som er, er at når jeg drar ut støpslet til LMM så går den i nødmodus ellerno. så tar jeg den inn, så begynner den å fuske. må være noe rart me den også i såfall?