PDA

Vis full versjon : V70 97' Egne feilsøkings-metoder når man har fått "Lambdasonde" symbolet i dash'en?



Evensol
09/01/12, 19:41
Har ei 1997 mod V70 2.0(I) der symbolet for "Elektrisk motorfeil" har lyst i månedsvis, har ikkje peng til å sende den på verksted så lurer på om det fins andre måter å sjekke ut ka denne Elektriske feilen er, symptomer eg har på bilen er høyt bensinforbruk, treg akselerasjon, skurring i girkassen på lave turtall og litt "napping" når eg prøver å bremse på girene.

Tok nylig og trakk ut koblingen til luftmengde-måleren og synes akselerasjonen blei litt bedre, ikkje noe betydelig forskjell men synes det var litt.

Lurer på å trekke ut kabelen til Lambdasonden men ville forhøre meg her innpå forumet først.

Ellers så lurer eg på måter man kan restarte sikringboksen eller computeren i bilen berre for å sjå om varsel-symbolet popper opp igjen.

Takk på forhånd for svar

850GLTsilver
09/01/12, 22:19
Les ut feilkoder.

Er alltid første bud.

MEN: Det er ikke alltid du finner feilkoder på Lambda selv om den er på vei ut av kurs.

Fruas "Emil" oppføret seg i grunnen greit, men bensinforbruket var på vei oppover, og trekkvilligheten var ikke helt den samme. Til slutt så "kollapset" den når den var mellomvarm, og ny Lambda ble bestillt.

Så mitt klare råd til deg: Kjøp Lambda og bytt den. Tenker mye faller på plass.

Resett av feilkoder finner du tips om rundt om på forumet her.

Lykke til.

ola normann
10/01/12, 08:49
http://forum.vccn.no/showthread.php?17651-HOWTO-Lese-ut-feilkoder-p%C3%A5-850-med-fenix-motorstyring&p=249359#post249359