PDA

Vis full versjon : Gåen toppakning?



kaldheim
09/01/12, 16:01
Hei,
Var ute å kjørte på flatmark da bilen plutselig "låste" turtallet. Etter en liten tid ser jeg at det er fordi temperaturen er alt for høy.
Når jeg åpner panseret ser det ut som alt er i livet, men det gir seg relativt snart. :rolleyes:
Kjølevannet er tumt og når jeg kikker på oljen er denne helt tydelig grå. :(

Det jeg lurer på er da om dette kan skyldes gåen toppakning, eller om det er snakk om større saker?
Så lurer jeg på hvordan jeg evt. kan se om toppakningen er gåen og om den trenger planing eller ikke?

Hjelp mottas med takk!;)

Er snakk om 95' 945 B230FK (chip og ladetrykk ca. 1bar)

Mr. Crepsley
09/01/12, 16:19
Er nok toppakning eller i værste fall skeiv topp. Du må demontere topp, for å så kontrollmåle toppen for skeivhet. Det gjøres ganske enkelt med føleblad, rettholt og en lommelykt.

kaldheim
09/01/12, 16:25
Takk for kjapt svar!
Har de fleste verksteder utstyr for planing, eller må det sendes langt av gårde?

Og hva må/bør byttes utenom toppakning og toppdekselpakning?

micknutzen
09/01/12, 16:57
Er nesten lettere og høre med en stål og sveis bedrift eller noe.. de har ofte verktøy til planing;-)

Mr. Crepsley
09/01/12, 20:57
Du trenger toppdekselpakning og toppakning. Ofte kjekt å bytte regreim i samme slengen.

Om du har strekkbolter, må disse også byttes om de er utenfor toleranser.

Audun
09/01/12, 21:49
Du trenger toppdekselpakning og toppakning. Ofte kjekt å bytte regreim i samme slengen.

Om du har strekkbolter, må disse også byttes om de er utenfor toleranser.

kjekt å ta vannpumpe og strammer i samme slengen også.

kaldheim
11/01/12, 13:29
Foresten,
Var ute å kikket på den nå og oljen og kjølvannet som lå igjen i slangene hadde omtrent samme viskositet, er dette ett dårlig tegn? (sprekk i blokka)

850GLTsilver
11/01/12, 15:02
Foresten,
Var ute å kikket på den nå og oljen og kjølvannet som lå igjen i slangene hadde omtrent samme viskositet, er dette ett dårlig tegn? (sprekk i blokka)

Sorry, feil motor.