PDA

Vis full versjon : b230a mista gassrespons!



runejakobsen
09/01/12, 12:13
kjørte en tur i går og la merke til at termostaten var gåen siden tempen på mottoren gikk opp og ned hele tiden -.- så skal bytte den i mårra. men merka også at gassresponsen var ræva, var som å kjøre når den er kald hele tiden. kan tråkka pedalen i bånn også går det 1-2 sek før det i det heletatt skjer noe... veit det skal hvære sånn når motoren er kald men skal ikke hvære sånn når den er varm nok. gjelder en b230a motor. noen som har hvært borti det selv?. håper at det løser seg når jeg bytter termostaten, men har egentlig ikke trua på at det skal gå så lett :P

Batland
09/01/12, 12:23
Har du sjekket at det er nok olje på forgasseren?

JonasS
09/01/12, 12:32
Sikker på at det har vært nok fludium på kjølesystemet å at ikke stempelfjærenehar mista spennet\toppen har fått seg en kakk pga. overoppheting? (kjenner igjen dette fra mopedtida..:P) Ellers så er det som Batland skriver, oljen i forgasseren. Tror disse symptomene oppstår dersom membranet i gassern er sprukket også, da vacumet lekker gjennom og forgasserstemplet går tregt.

runejakobsen
11/01/12, 15:11
trur gassern har ryki pga all pottesmellen :P så den må nok byttes og trur vann pumpa har tatt kvelden siden jeg har hatt problemer med at kjølevannet lekker så den har gått tørr engang i blandt :P og svetter litt olje under ene sylyndere på toppen. så lukter litt dorlig topppakning :P

Daniel V
11/01/12, 15:37
trur gassern har ryki pga all pottesmellen :P så den må nok byttes og trur vann pumpa har tatt kvelden siden jeg har hatt problemer med at kjølevannet lekker så den har gått tørr engang i blandt :P og svetter litt olje under ene sylyndere på toppen. så lukter litt dorlig topppakning :P

Kan være noe så enkelt som membranen i gasseren også.

runejakobsen
12/01/12, 12:26
hvor sitter den?
kan ikke så mye om dissa forgasserene

runejakobsen
15/01/12, 01:06
fiksa kjølinga og fyldte gassern med automat olje og nå er'n helt fin :D problem løst ;)

kermitt
15/01/12, 01:11
Veldig vikti å bruke forgasser olje på disse. De har det på biltema.

Joakimny91
15/01/12, 15:45
Eller vanllig ATF olje (automatgirolje)

firkløwern
09/02/12, 16:54
kan være tenninga di som er feil, har stilt tenninga på min sånn at den lugger og rykker når jeg gir flatt jern men etterhvert så drar den som om han sku hatt devejeln etter seg