PDA

Vis full versjon : Råd til trimming



asslak
08/01/12, 23:45
Hei !
skal til å kjøpe meg min første volvo, som sjølvsagt blir ein 240 ;) eg ser på ein 1993 modell til 15 000, det står ein b230fd motor i den, og eg lurer på kva potensiale denne motoren har med tanke på trimming ? :rolleyes:

oppeez
09/01/12, 01:00
Denne motoren har ikke det ikke så mye for seg å trimme. Det beste du kan gjøre er å rive ut fb motoren,og få tak i en fk/ft motor og sette nedi :)

asslak
09/01/12, 09:37
Eg e klar over dette :/ men lurer fordiom på kva enkle grep som kan gjerast bare for å piffe den litt opp :)?

oppeez
09/01/12, 09:51
Sportsluftfilter, extraktorgrenrør, eksos, chip og sånn tenker jeg. Men det har så lite for seg, det er ingenting å tjene på det egentlig. Og det er dyrere enn det f.eks. en FK/FT motor ville vært å "piffe opp". Og ettersom det er en 93'mod 240 så sitter det jo LH2,4 ledningsnett i den, så er jo bare å kline i en FK/FT :)

gardern
09/01/12, 10:09
blir da ganske fresk den motoren da! høvla og porta topp med grenrør og åpent filter og 2,5'' eksos uten cat

oppeez
09/01/12, 10:29
Hvis man bare skal "piffe opp" litt, så regner jeg med at høvling og porting er i drøyeste laget. Men klart det, går an å få en "fresk" motor av FB'en og, koster litt da men.

JonasS
09/01/12, 10:37
Tungtrimma disse volvo-sugisene.. Iallefall med LH2.4.. Du har en grei topp og en grei kam i toppen for å si det slik. Klasker du på et turbogrenrør med turbo og intercooler på den blokka, så kan du lade iallefall 0.6-07 kilo uten noe spess. problem. Det er nok det billigste alternativet. Bruk noen timer/dager på å tråle forumets gamle tråder, er et helt hav om info til dette, da det er et spm. som går igjen uke på uke..

Batland
09/01/12, 12:45
Hei !
skal til å kjøpe meg min første volvo, som sjølvsagt blir ein 240 ;) eg ser på ein 1993 modell til 15 000, det står ein b230fd motor i den, og eg lurer på kva potensiale denne motoren har med tanke på trimming ? :rolleyes:
Det selges 150 hk trimkit til disse bestående av:
1. Portet topp.
2. FORNUFTIG Trimkam.
3. Større eksosanlegg.
4. Luftfilter.
5. Chip.

Mer er fullt mulig avhengig av hvor kreativ og flink du er.
Jeg mener f.eks at det smarteste er å satse i andre enden, nemlig på større veiv.

volvoRsport
09/01/12, 15:50
Men klart det, går an å få en "fresk" motor av FB'en og, koster litt da men.


Du har en grei topp og en grei kam i toppen for å si det slik

Han har skrevet tydlig i førstepost at det er en FD, ikke FB. Denne har 530-topp og M-kam.

oppeez
09/01/12, 16:56
Han har skrevet tydlig i førstepost at det er en FD, ikke FB. Denne har 530-topp og M-kam.

Off, beklager så meget altså.

JonasS
09/01/12, 18:56
Sorry.. Hadde aua en helt annen plass.. Står dog på mitt, skift motor eller ettermonter turbo, helt klart mest "bang for the buck".. Hvor mye han vil ha er jo en annen faktor man må ta hensyn til selvfølgelig..