PDA

Vis full versjon : Volvo 850 95' . Fjernstyring til sentrallås?

s0lv3
08/01/12, 21:19
Hei !

Jeg fant denne (http://www.streetdesign.no/?id=7628) og har et par spørsmål til dere som utrolig nokk kan det meste :confused:

Får jeg til å koble denne opp mot sentrallåsen? Hvor burde boksen ligge? hvor ligger sentrallås boksen? Og HVORDAN skal jeg koble dette?

Og sist men ikke minst, er det mulig å få kopiert bilnøklene til disse?

Alt av svar og tips taes imot med stor TAKK ;)

850GLTsilver
08/01/12, 21:31
Denne bør gå fint den.

Skal se om jeg finner igjen et skjema som jeg alt har laget på denne (Søk fjernkontroll sentrallås på forumet, så finner du den sikkert.)
Boksen kan du plassere under EL-sentralen, da blir det kortere ledninger å trekke til sentrallås-relekontakten. (ledningene)

Om nøklene fra VAG kan brukes til Volvo? Spør en låssmed. De fikser det meste vet du.

Var nok ikke denne jeg hadde skjema til nei.
Da må det tegnes nytt.
Men da trenger jeg skjemaet på den der fjernkontrollen.

s0lv3
01/03/12, 20:13
Skal prøve å fikse skjema, har skaffet meg fjernkontroll og sender :-D Gammlingen som hadde en liggende fra han kjøpte en peugot for noen år siden

s0lv3
04/04/12, 15:01
Defa 3204 rf

s0lv3
11/04/12, 22:40
Dagens spm: Hvor kan jeg finne boksen til sentral låsen? Er den lett gjenkjennelig? kjennetegn? noen erfaringer?

850GLTsilver
12/04/12, 23:07
Dagens spm: Hvor kan jeg finne boksen til sentral låsen? Er den lett gjenkjennelig? kjennetegn? noen erfaringer?

Sentrallåsreleet sitter i EL-sentralen oppunde dashbordet. Er merket 205 og 206 (dobbeltrele)

s0lv3
13/04/12, 20:18
Tusen takk :-D Du har ikke en liten guide om hvor jeg må lure på ledningene fra fjernstyrt senderen ?

850GLTsilver
13/04/12, 21:52
Skal se om jeg ikke kan snekre sammen en til deg.
Vil være greiest å koble seg inn på ledningene fra mikrobryterne i dørlåsene skulle jeg tro. Må sjekke litt her først.
Originalt så ordnes dette med at fjernkontrollmottakeren sender to forskjellige pulser til fjernkontrollreleet.
En lang for å låse opp, og to korte for å låse. Ikke direkte enkelt å få til dette med uoriginal fjernkontrollmottaker.

Men gi meg litt tid, så skal jeg se på skjema hvordan du bør gjøre dette.

s0lv3
14/04/12, 19:52
Hørtes flott ut ! :-D venter i spenning

850GLTsilver
17/04/12, 16:11
Inn til sentrallåsreleet går det et antall ledninger.
Dersom du leter opp en som er farget Grå/Rød, og en som er Gul/Grå så er dette ledninger for åpne og lukke.
For å aktivere funksjonen så skal hver av disse legges til chassis for å åpne eller låse bilen.
Du bør koble dette på følgende måte:

ÅPNE:
Let opp den Grå/Røde ledningen på klemme 22 på kontakt 24/2 (53-polt kontakt i midten av tre oppunder el-sentral på førersiden) Den som går inn i denne klemmen skal du koble til NC (Normally Closed) på releet for åpne på fjernkontrollsettet du har. mens ledningen som går videre til EL-sentralen (og sentrallåsreleet) kobles til C(Common) på releet for åpne i fjernkontrollsettet.
NO på releet for åpne på fjernkontrollen kobler du til chassis.

Dernest leter du opp den Gul/Grå ledningen på klemme 21 på kontakt 24/2 (Samme 53-poltkontakt)
Her kan du rett og slett koble til NO på releet for å låse på fjernkontrollsettet uten å klippe ledningen.
C på releet for å låse i fjernkontrollsettet kobles til chassis.

Bruk gjerne skjemaet HER (http://www.morgis.net/Volvoforum/Brosjyrer-info/Volvo%20koblingsskjemaer/800/tp3907202_850_1995_wiring_diagrams_section_3_39.pd f) som støtte for å finne kontakter og slikt.

Det bør være med skjema som forklarer fjernkontrollsettet ditt så du finner de reletilkoblingene jeg nevner.
Skulle alt skjære seg, så send meg en link til skjema på fjernkontrollsettet, så skal jeg legge til farger og slikt.

Men du skulle klare deg med denne forklaringen her. Ta gjerne med deg en elektrokyndig til å hjelpe deg med jobben. Er så kjedelig å klippe feil og slikt i disse kabelmattene som er i disse bilene våre.

Lykke til.

s0lv3
19/04/12, 14:03
Du slutter aldrig å overaske, skal prøve snarest ! :-D takk skal du ha :cool: