PDA

Vis full versjon : Volvo 960 95 modell starter ikke!



Adrian
08/01/12, 19:23
Hei min 960 2,5 vil ikke starte lenger, har skrudd ut en av pluggene og den fikk både bensin og gnist, kan det være noe choke eller kaldstart greier som ikke fungerer? Det samme skjedde for et år siden, men da satt jeg den inn i 15 grader og da startet den. Har ikke mulighet til å gjøre det samme i år. Er det noen som har noen tips forslag?
Takker for svar.
Hilsen Adrian

Mattii5
09/01/12, 00:25
Sjekk alle luftslanger for lekkasje er det eneste jeg kommer på. Det var iallfall problemet med min når jeg hadde samme symptomer som du beskriver.

Christian
09/01/12, 06:29
Når byttet du sist olje? Og hva slags olje kjører du på?
Høres den helt vanlig ut når du drar den på startern?

Adrian
09/01/12, 12:27
Bruker elf helsyntetisk byttet for en uke siden, tror det var 5 w40? Det kan kanskje virke som om den får alt for mye bensin? Bilen skinner helt normalt, den vil bare ikke starte. Den virket helt normalt på onsdag kveld, men på torsdag ville den ikke starte. Noen flere forslag? Hvilken luftslanger var det hos deg og hvordan kan jeg sjekke disse?
Takker for svar

Mattii5
09/01/12, 14:30
I grunn alle luftslanger. Disse motorene er som dieselmotorer, en liten luftlekkasje så får du ikke igang bilen.

ss242
09/01/12, 22:30
Husk at disse gjerne ikke tåler å bli startet og stoppet igjen med en gang når de er kalde, blir rå og veldig tungstartet. Er det manuell, er det enklest å taue de igang, om det ikke er en bakke å ta den ned.