PDA

Vis full versjon : Hvor kjøper dere karosserideler?



Lynvinge
02/04/10, 08:29
Skal bestille nye kanaler og bunn i 142'en min og lurer på om det finnes billigere steder enn veng? Ble 3000,- for kanaler, 2 ytterbunn, 2 fram bunn og to bak bunn

TeamBørnOut
02/04/10, 08:30
mekonomen kanskje? vet ikke hvor de bestiller fra. men det var ikke så dyrt til 242 (som er det samme som 142n mins jeg)

Lynvinge
02/04/10, 09:08
Står ikke priser på mekonomen :( Får vel ta kontakt for priser da

Eldste Haugerud
02/04/10, 20:17
mekonomen kanskje? vet ikke hvor de bestiller fra. men det var ikke så dyrt til 242 (som er det samme som 142n mins jeg)

Dem bestilte fra veng forrige gang jeg sku ha kaross deler!:/

TeamBørnOut
02/04/10, 20:43
Dem bestilte fra veng forrige gang jeg sku ha kaross deler!:/

Uff.. men de delene så faktisk ikke såååå ille ut. gulv + kanaler... men vi har jo ikke begynt å sveise det over enda :p

ChrML
03/04/10, 01:48
Er Veng delene noe tynnere enn Volvo originaldelene? Er Veng delene galvanisert?

Veng har fått et dårlig rykte på seg pga holdbarhet, men det er vel somregel brukerfeil. De jeg har sett som har klaget på det har jo bare lakkert rett oppå lagringsgrunningen de ble levert med.

TeamBørnOut
03/04/10, 11:13
ræva passform er vell det som går igjen hos de jeg har snakket med

Tinnsoldaten
03/04/10, 18:15
Er Veng delene noe tynnere enn Volvo originaldelene? Er Veng delene galvanisert?

Veng har fått et dårlig rykte på seg pga holdbarhet, men det er vel somregel brukerfeil. De jeg har sett som har klaget på det har jo bare lakkert rett oppå lagringsgrunningen de ble levert med.

Blekket er vel ca. samme tykkelse. Jeg har aldri vært borti galvaniserte sveisedeler, hadde blitt litt kjipt å sveise! :)
Jeg fikk streng beskjed av lakkereren om å slipe vekk den jallagrunninga, og sprøyte på skikkelig syregrunning. Er vel bare lagrings/sveisegrunning som er på fra fabrikk.
Er passformen som TBO sier, som er problemet. Jeg kjøpte øvre bakpanel fra GCP og nedre fra Veng, og det så ikke ut som det var til samme bil. Måtte kappe og bøye i Vengdelen, mens GCP-delen smatt fint på plass. Men hjulbuer og kanaler pleier ikke å være så verst.

Noddiii
03/04/10, 23:16
nå skal dere jo vite at om dere kjøper via mekonomen er det også vengdeler, de bestiller bare ifra veng. samme gjør thorsov også, fikk det opplyst da jeg skulle bestille div deler

Lynvinge
03/04/10, 23:54
Kom jo på at jeg får 30% rabatt hos veng, så slipper unna med rundt 2 lapper ;)

Jonas
04/04/10, 00:29
byttet ene kanalen på 242`en min i påsken, og det var enklere sakt en gjordt. passformen er rævva, og formen er feil. men til den prisen så var det jo værdt det, siden man gjør det selv...

Lynvinge
04/04/10, 01:29
byttet ene kanalen på 242`en min i påsken, og det var enklere sakt en gjordt. passformen er rævva, og formen er feil. men til den prisen så var det jo værdt det, siden man gjør det selv...

Lite kjipt :( Skulle vel egentlig bare tatt fra delebilen, men er redd det dukker opp mye som jeg ikke har sett før. Er vel bedre med nytt når man først pusser opp

Eldste Haugerud
04/04/10, 10:56
var passformen som var et helvete på en skjerm jeg kjøpte, hadde jeg ikke hatt med meg en erfaren oppretter så hadde jeg aldri fått den til å passe!:p

Jonas
06/04/10, 20:20
hehe stemmer det, er en grunn til at veng blir kalt VRENG...
men det er utroligt hva man kan få til å passe, hvis en bare vil ;)

Kodja
09/04/10, 08:17
mener jeg hørte nå nylig at Veng har to klasser karrosserideler. klasse "a" som har topp garantert passform og klasse "b" som har så som så? eller er det bare tull...?

Thomas S
09/04/10, 17:16
vi forhandler deler fra veng, å har hørt kun positive ting om delene derfra fra våre kunder iallefall på at delene passer som de skal.

kermitt
09/04/10, 22:32
kjøper du store karroseri deler som kanaler så passer det dårlig samme faen. da må du i såfal knekke den selv og det er ikke en enkel jobb. hjulbuer er en annen sak de er ikke verdensbeste, men det er grei skuring å tilpasse, de er ikke så dårlig at det ikke er til å leve med. men om jeg har mulighet så kapper jeg ut så mye som mulig ut i fra en rust fri bil. blir mye mindre tilpassing da også får du alle overlappinger perfekt. også trenger du bare å rust behandle sveiseplassen. enklere å få det til å se ut som ingenting er gjort og.

Ola Hagen
08/02/14, 22:08
er det noen som har kjøpt karosseri deler fra http://www.reservedeler24.co.no/

Hører jo mye dritt om veng passformen. Men ser at de har selger en del karosseri deler, f eks reserverhjul brønn til 240, gammel karosseri koster rundt 749kr etter moms. Og produsenten heter SCHLIECKMANN også er det kanaler fra blic.

Er dette bedre dele leverandør?