PDA

Vis full versjon : Vetle's 1969 142 Prosjekt!



Vetle
02/04/10, 01:42
Handlet meg enda en prosjekt bil rett før vinteren trådde til..

Bilen var påbegynt prjosjekt når jeg handlet den og det skulle være sveiset igjen nye hjulbuer, reservehjuls brønner og litt div ting.. Han jeg kjøpte den av (en jeg jobber sammen med) hadde handla den som " ferdig bil til lakering" MEN det var MEGET DÅRLIG grunnarbeid som var gjort og all sveisejobber må bli tatt opp igjen for å bli bra.. han har vært dårlig når han har kutta bort allt det gammle og hjulbuene er bare blitt lagt bak selve skjerm plata så er jo ikke bra i det hele tatt.. jeg ga 3000 for bilen og har i grunn ikke tenkt til å handle nye hjulbuer etc å sveise inn.. så blir nok bare til at jeg fjerner all rust og grunner med syregrunning og legger på sparkel og jukser det til litt.. Men sånn ellers er bilen i grunn veldig bra for rust i gulv etc :)

Det jeg har gjort er å slipe vekk allt av sparkelstøv som var hadde brukt noen bokser med stålplast så jo ut som jeg hadde drivi med støping av store tank skip på utsia her :D :p

Så har jeg sveisa litt her og litt der da, små hull i hjulhusa forran som jeg har gjort litt bedre en forrige eier ;) har også sveisa inn meste parten av front partiet som var rusta i stykker :)

Har fått taki ordentlig front til bilen (3 delt grill) og jeg har sveisa igjen allt av fanger fester og det som er tror det kan bli litt tøfft kanskje.. hvis ikke er det ikke værre at jeg setter det på igjen ;) har gjort så det er "lett" å gjøre det om ;)

Satt nede på jobben her omdagen og bladde i mellom noen farger.. Har kommet fram til at bilen mest sansynelig blir lakket lilla metallic med litt glitter.. hehe:) har trua på det! ;)

Har også sveisa igjen og sparkla allt av listehull på bilen.. ;)

har sparkla og slipa mesteparten av venstre side klar, og skal te å sparkle og ordne på høyre side bare det blir litt bedre vær, tanken er å ha bilen klar helst før sommeren er jo ikke akkuratt noe stort prosjekt.. så skal vel gå lett.. :)

Motoren er en heeelt orginal B20 som har gått rundt 150 000 og går ekstremt fint på tomgang og virker veldig bra! ;)

Dette har jeg handlet inn:
Nye dempere rundt om
Nytt senkesett
Ny gr a vinge jeg skal se om jeg monterer

Skal handle inn:
Venstre fram skjerm (HYL UT OM DU VET OM EN !!!!!!)
Mim juventus felger
R sport leppe

Litt bilder av bilen..

http://img7.nettby.no/users/h/e/i/heiuveer/files/DSC_0902.JPG

http://img3.nettby.no/users/h/e/i/heiuveer/files/DSC_0901.JPG

Næssen
03/04/10, 01:07
Bare å pøse på med bilder! hehe, Skal følge med 142 er fett:D