PDA

Vis full versjon : Diverse problemer



kjetil850
06/01/12, 14:45
Hei.

Plutselig slutta sentrallåsen å fungere. jeg sjekket sikringen. den var ok. Jeg byttet også batteri i fjernkontrollen for sikkerhets skyld. Uten hell.
Til min store forundring vil ikke bakluka gå opp. den sitter bom peise fast!:p litt kjipt når barnevogna og ect skal baki dær. :p
Jeg har en Volvo 850t5 1997 model. automat.
Hva kan være galt her?

Sollien
06/01/12, 16:04
funker ikke bakluka med nøkkel heller?

kjetil850
06/01/12, 17:14
funker ikke bakluka med nøkkel heller?

nei ;P

Mauser
06/01/12, 23:22
Brukte du riktig nøkkel? Tredjenøkkelen virker ikke bak eller i hanskerommet.

Sentrallåsen kan være brudd i kabelstammen til bakdøra. Når du har fått den opp, pell av det svarte dekselet på venstre hengsel og se etter der.

kjetil850
06/01/12, 23:30
Brukte du riktig nøkkel? Tredjenøkkelen virker ikke bak eller i hanskerommet.

Sentrallåsen kan være brudd i kabelstammen til bakdøra. Når du har fått den opp, pell av det svarte dekselet på venstre hengsel og se etter der.

brukte riktig ja:p men hva kan det være at sentrallåsen plutselig ikke fungerer? :S

Folkvord
07/01/12, 00:39
kan ver låsen i bakdøren er ødelagt, noe som igjen resulterer til at sentral låsen ikke funker;-)

kjetil850
07/01/12, 11:47
kan ver låsen i
bakdøren er ødelagt, noe som igjen resulterer til at sentral låsen ikke funker;-)

det jeg frykter. hvordan sjekker jeg det? ut med dekselet og se etter?;p

kjetil850
07/01/12, 12:52
det jeg frykter. hvordan sjekker jeg det? ut med dekselet og se etter?;p

Da tok jeg av dekselet. og den "spaken" som står fast der nede var knekt. jeg måtte åpne den manuelt med den brytereren. etter det fungerer den utmerket.. meeen! ikke noe sentrallås :(

Folkvord
07/01/12, 18:56
hva skjer visst du setter den i lås(slikt den er låst) manuelt på bagasjeluka då og prøv og se om sentral låsen vil virke da? eller så kan du skru på cupelyset slik at det lyser når dørene er åpne. luk så alle dører igjen og se om lyset sluker ettet 30sec eller hva det er tenninga ikke er på, visst dem ikke gjer det så er en dørlås gåen som igjen kan resultere sentral lås ut av funksjon:P men ellers så har ikke eg noe mer og tilføye på sentralåsen:P

kjetil850
08/01/12, 10:47
hva skjer visst du setter den i lås(slikt den er låst) manuelt på bagasjeluka då og prøv og se om sentral låsen vil virke da? eller så kan du skru på cupelyset slik at det lyser når dørene er åpne. luk så alle dører igjen og se om lyset sluker ettet 30sec eller hva det er tenninga ikke er på, visst dem ikke gjer det så er en dørlås gåen som igjen kan resultere sentral lås ut av funksjon:P men ellers så har ikke eg noe mer og tilføye på sentralåsen:P



crap. funket ikke. og lysa slukka ikke:( må æ da bytte låsen i bakluka? mye arbeid? kostbart?:)

Folkvord
08/01/12, 15:00
tja, er kansje en av låsekassene i en av di andre dørene og som er problemet, men kan ikke garantere at den virker når du har fikst det da:P men bare sier at min bil funker den ikke på visst en av låsekassene oppførere seg slik som eg beskrev du skulle teste ut på;-) men liger en how to her inne en plass kos du fikser låsen;-)

kjetil850
10/01/12, 20:03
tja, er kansje en av låsekassene i en av di andre dørene og som er problemet, men kan ikke garantere at den virker når du har fikst det da:P men bare sier at min bil funker den ikke på visst en av låsekassene oppførere seg slik som eg beskrev du skulle teste ut på;-) men liger en how to her inne en plass kos du fikser låsen;-)

Noen som har link til dette?:p