PDA

Vis full versjon : 95 945 jukser ved pådrag



kaldheim
04/01/12, 15:00
Hei,
Har eit lite problem på 940'en min som vi ikke helt klarer å finne ut hva kan være.
Bilen er en 95 mod 945 med B230FK.
Det som feiler den er at den jukser ganske kraftig stort sett hver gang jeg gir litt gass, varierende hvor mye og det hender den ikke jukser om gasspådraget er veldig jevnt og rolig.

Problemet var der da jeg kjøpte bilen, ifølge forige eier var dette ett problem med bensinpumpa, og jeg fikk ny med. Da jeg skulle skifte denne vist det seg at jeg hadde fått med feil pumpe, og jeg måtte derfor bytte til Walbro 341, som skal levere 255l/h, men problemet fortsatte.

Bilen lader ca. 0,9 bar med klokken som står i nå, og i følge forige eier skulle det være chip i bilen (jeg skrudde opp og fant en chip med påskriften "B230FK" skrevet med grønn dymo el. noen som vet hvilken chip dette kan være, og om denne holder mål?)

Har spekulert litt i diverse feil, og testet med ny LMM. Teorien har også gått på bensinfilter men dette har jeg ikke fått sjekket opp i enda.
Prøvde å lese av feilkoder på Volvo verksted, men den fant ingen kjente feil.

Noen teorier?:confused::confused:
Bilen bruker forøvrig godt over literen på fin langkjøring!! :eek:

NV39843
04/01/12, 17:10
Har du sjekka over tenningsdeler? Fordelerlokk,pluggledninger osv?

kaldheim
04/01/12, 17:36
Har ikkje sjekka tenningen nei, men da skulle det vell normalt sett vært litt mer ujevnt hele tiden? Har du evt. noe spesielt jeg kan se etter, dyrt å skifte alt.
Den jukser som sagt bare ved pådrag, hovedsaklig når ladetrykket paserer rundt 0,3 og du er litt hard på gassen.

Spør igjen om noen kjenner beskrivelsen av chippen?