PDA

Vis full versjon : E-merket katalysator, hvor kjøpe?



smygen
04/01/12, 10:29
Som tittel sier, er på jakt etter en 3" katalysator som må være E-merket. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik? :)
Ser på klracing at det er mange som er SBF/FIA godkjent, er dette det samme? Og/eller er det godt nok for gutta på biltilsynet?

Steffen91
05/01/12, 13:35
fia godkjent er vel bare godkjent for sport/på bane

kikk på ebay og svenske nettsider :)

paal-andre
05/01/12, 13:50
jeg har prøvd meg på det der. og biltema har 1 som er CE merket.. men den er 2.5" mener jeg. jeg kjøpte en 3" uten å sjekke om den var fysisk CE merket(selger sa den var det ). og det fikk jeg ikke godkjent. det virker som om du mer eller mindre må kjøre igjennom med orginal eksos. for selvom du har en 3"katalysator. så skal dem ta deg på støynivå. håpløst å komme seg rundt alt maset. enkleste er bare å presse på det orginale og la bilen puste vondt i de timene du skal godkjenne.

Jeg har snakket med BCB og de mente at JT sin skulle funke. men var ikke sikre. og pedersen og alle de andre racing butikkene har bare fia eller sbf. så det går ikke

smygen
06/01/12, 12:13
Lydnivået på JT med 2 potter er ikke så gale det da. Nå er jo problemet at jeg ikke har orginalt eksosanlegg liggende, og det er vel ikke så reint billigt å handle heller.. Merkelig det der med katalysatorene, nesten som det frister og bare kjøpe en på biltema i håp om at dem ikke kikker så mye på den :)

paal-andre
06/01/12, 12:34
jeg kjørte med feritta med en lyddemper. syns nesten bilen er lydløs i forhold til mye annet. nye diselbiler overdøver meg :P men var ikke snakk om å godkjenne det. de sjekker katalysatoren. så finn noe orginalt på høggern ellerno :P

smygen
06/01/12, 21:56
Måler de ikke bare lydnivået da? Å visst det er under en viss grense så er det godtatt?
Eller at du eventuelt får ett verksted til å godkjenne og får utskrevet papirer på det..