PDA

Vis full versjon : Hjæælp.. Ble plutselig startvansker på min 850 T5



Conan079
04/01/12, 00:04
Hallo! Håper dere er til hjelp. Kjørte volvon min lille juleaften, parkerte den. - Alt var bra.. Skulle starte den igjen, starta tvert, men fikk problemer med å få på den turtall. Hørtes ut som om den ikke gikk på alle 5. Så Bilen hosta å harka seg litt til jeg kom hjem. Noen dager etterpå skulle jeg igjen ut å kjøre, men da stoppa den rett etter at den hadde starta. Siden har den ikke villet starte noe mere. Så jeg er nå litt rådvill. Har sjekka plugger. Fin gnist på alle. Plukka av dysene, og di funker bra. Sjekka reg reima. At merker er på rett plass osv. Å hva blir det neste da? Håper noen her er til hjelp.
-Takk =)

850GLTsilver
04/01/12, 00:06
LAmbda?

På konebilen her i huset er det slik for tiden.

Conan079
04/01/12, 00:06
Den må da vel kunne starte selv om lambda er gåen ?

850GLTsilver
04/01/12, 00:12
Den må da vel kunne starte selv om lambda er gåen ?

Har inntrykk av at det spørs på hvilken måte den er gåen.
Konebilen her var vanskelig å starte en periode, og en sjekk av verdien på lambda avslørte at den var noe lav.
Etterhvert har den blitt slik at den starter til slutt, men når den er "halvvarm" så vil den ikke gå i det hele tatt under 2000 omdr.
Helt varm, så er alt i orden virker det som.

Relativt ekkelt i grunn.
Men du kunne jo sjekke releet til innsprøytinga. Er ikke sjelden det har bygget på seg grader, slik at det ikke blir god nok kontakt til å gi dysene nok strøm til å åpne.
Lukter det bensin når du kinner på den?
Går bensinpumpa? (Bensinpumpe + rele kan og være en årsak)

Folkvord
05/01/12, 08:27
Den må da vel kunne starte selv om lambda er gåen ?

min har altid startet selv om lambaen har vert tilkoblet eller frakoblet, men har du lest ut feilkoder?? noe som er svert behjelpelig for og slippe og lure;-)

men du sier du har gnist, har du tatt av fordelerlokket og sitt inni?? kan vere fukt inni. kan ver den får fint med gnist på lavt turtall, mens men gang du gjer flatt pedal så vil det gå mer gnist gjennom og ikke sikkert det vil gå nok gnist gjennom.

eller så har du og bensinpumpe rele som er en stygg synder når det virker som bilen ikke vil svive på alle sylindrere, prøv og mål bensintrykket, eller bare prøv og koble fra relet og tyvkoble det, Mrstfu har en link og to som han har kommentert på her ute om hvilken du skal koble ledningen mellom husker ikke hvilken det er i farten

eller så har du svinghjulsgiver og kamakselgiver som kansje er eit problem, men pleier kom opp feilkoder da så du ser fort det om du får lest ut feilkoder;-)

men holder ein fing på bensimpumpe relet..

men du har ikke fortalt noe om at det hørrest ut så den ikke vil i det helletat når du dra den på starteren, så rekner me du har komp, men i verste fall så er topp pakningen gåe, men du kan få målt kompen på den så ser du fort det;-)

Folkvord
05/01/12, 08:37
Hallo! Håper dere er til hjelp. Kjørte volvon min lille juleaften, parkerte den. - Alt var bra.. Skulle starte den igjen, starta tvert, men fikk problemer med å få på den turtall. Hørtes ut som om den ikke gikk på alle 5. Så Bilen hosta å harka seg litt til jeg kom hjem. Noen dager etterpå skulle jeg igjen ut å kjøre, men da stoppa den rett etter at den hadde starta. Siden har den ikke villet starte noe mere. Så jeg er nå litt rådvill. Har sjekka plugger. Fin gnist på alle. Plukka av dysene, og di funker bra. Sjekka reg reima. At merker er på rett plass osv. Å hva blir det neste da? Håper noen her er til hjelp.
-Takk =)



nå vett ikke eg hvilke årstid dere har der du holder til, men kan det ver at det rett og slett bare er kondens i tanken?? eller som eg sa fukt i fordelerlok?

JEPS
22/05/12, 09:55
kjekt om trådstarter skriver hva som var problemet, så er det lettere fo oss andre å bruke tråden når vi feilsøker.