PDA

Vis full versjon : Har jeg ødlagt hjærna på min 740FK ? =/



Olemm
03/01/12, 21:42
Hei, hadde et lite prob igår.. jeg kjørte og spann og da hadde ledningen til luftmengdemåleren dutte ned og låg på turboen, noe som gjor at isolasjonen smeltet på dem.
MEN jeg TROR også jeg hadde lite bensin på bilen når den stoppet..

Jeg tenkte at jeg fjernet ledningene og forlenget dem så dem gikk inntil torpedoveggen(så dem ikke ramler ned igjen). Ferdig, og fyllte 20L Bensin. Men neida, starter ikke...

dette er en 740 Turbo. med "ettermontert" 940FK motor.

Bilen er av 86mod...

Der er gnist! men bensin kommer det ikke! skal jeg høre bensinpumpen FØR jeg "chinner" ?
Det kommer ikke bensin frem ivertfall, kan jeg ha svidd hjærna? eller er det bare bensinpumpen som kan ha tatt kvelden?

Litt merkelig siden det skjedde akuratt når det begynnte og lukte svidd og da stoppet den.. men alt på bilen funker.. hva funker ikke om hjærna er dø? :p jeg har sjekket alt av sikringer ikke rilee :p

Håper på svar..

Olemm
05/01/12, 18:15
ingen som har peiling her?

Espen Hveding Nordgård
05/01/12, 18:41
Det kan være at den har blitt ødelagt av kortsluttning ja, om du åpner hjernen og ser på banene der så kan det henne at det er noen brente baner e.l.
Som du ser på skjemaet her så er det mer enn bare hjernen som er direkte tilkobla LMM, men tror ikke de er så fryktelig følsome..
Følg pinnene som sender signal til LMM i hjernen og se om det er noe synlig galt inni hjernen. Har desverre ikke noe tegninger over innsida av hjernen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/302.jpg