PDA

Vis full versjon : problemer med kondens, hva gjør dere?



kompi
03/01/12, 18:25
hei, noen ganger når jeg starter bilen kjører på morra'n så hakker den hvis jeg gir full gass.
vet at dette er kondens, er det noe jeg kan gjøre for å forhindre kondens uten om å fylle tanken full?
det skjer ikke ofte, er bare når jeg er i porsgrunn/skien

MvH kompi

Jonas Soldal
03/01/12, 18:35
Kjøp kondens fjerner da vell??:)

Espen Hveding Nordgård
03/01/12, 18:45
Fylle tanken full er vel den beste medisinen uansett. Kondensfjerner funker jo det og.

JonasS
03/01/12, 19:56
La bilen stå en dag å la vannet settle seg. Skru så løs bensinledningen fremme i motor(forutsatt at du har el.sprut) å få hjelp til å sette på tenninga å tøm 10ltr+\- i en bøtte eller egnet kanne. Nå skal du teoretisk sett ha fått vekk vannet. Fyll så opp tanken med bensin og en flaske kondensfjerner og prøv å holde tanken full mest mulig. Kan også bruke kondensfjerner forebyggende etter en slik prosess! :)

kompi
14/04/12, 13:10
har veldig problemer med det nå, jeg trur jeg er oppi 4sifra tall på hvor mye penger jeg har brukt på kondensfjerner, diesel og bensin tilsetning å div.
har kjøpt nytt filter å bytta det, har tømt det noen ganger også. når jeg skal starte nå så må jeg enten dra den igang eller bruke diesel og bensin tilsetning, dette kan vel ikke være bra i lengda?

MvH kompi

850GLTsilver
15/04/12, 18:27
Aldri skjønt dette med kondens jeg.
I alle de år jeg har eid bil så har jeg aldri brukt kondensfjerner. Jeg har bodd på følgende steder:
Trondheim, Nesna, Meldal, Lørenskog, Oslo, Nittedal og nå Aurskog Høland.
Svært så varierende rent temperatur/klimamessig altså.
Jeg har aldri passet på å fylle tanken, bedrevet alt fra småkjøring til langturer.
Hatt bilene i både oppvarmet garasje, kald garasje og utendørs.
Og aldri noensinne hatt vansker med kondens.

Har i grunnen virket slik for min del at dersom man først begynner å helle innpå disse kondensfjernergreiene, så blir man sittende med problemer fremover.

Alle bilene mine har vært Volvoer, med unntak av et par avstikk innom BMW, Opel, FORD og Mitsubishi (men det var diesel varebil da)