PDA

Vis full versjon : varmevifta i 850en skriker å hyler



Papasan
03/01/12, 17:42
Lurer på om noen andre har vert utsatt for at vifta inni bilen elle den utblåsningsåpningen på passasjersiå skriker noe voldsomt ...ka kan ver gale??

850GLTsilver
03/01/12, 18:29
Lagrene i vifta som er gåen.
Du finner gode erstatninger hos FCP og flere.
Anbefaler å kjøpe komplett viftemotor med vifte (squirrelcage) da disse må være balansert på motoren for ikke å bråke noe J**** når du får den på plass igjen. Reduserer levetiden også.

Jonas Soldal
03/01/12, 18:29
Skjedde det samme på en kompis sin bil. Der var lagrene i viften gåen, så vi bytta den ;)

Her er en til ok pris visst du må bytte: http://www.scstyling.no/kupevifte-volvo-850-p-8646-c-4474.aspx

Papasan
03/01/12, 18:53
Er d vanskeliglig å bytte? noen plass kor dår e sånn :how to do it ;)

Papasan
03/01/12, 18:55
KAn vel og nevne at eg måtte tjukoble vifta å så bare ha ein bryter i mellom ledningen sånn at eg kunne skru na av hehe kunne tenkt meg å fikse d men vet likosm ikkje ka som e galt ;(

Braathen142
03/01/12, 20:26
vifta ligger rett bak hanskerummet er kjempe lett och komme til bare skru av dekslet under også skru ut hanskerommet ;)
Så er det 3 skruer på selve vifta vis jag inte husker helt feil.

Vis du ikke er intr i og kjøpe ny vifte enda kan du bare ta den ut og smøre den opp, Gjorde det selv og holdt en god stund før den begynnte med ulydene igjen.

850GLTsilver
03/01/12, 20:54
KAn vel og nevne at eg måtte tjukoble vifta å så bare ha ein bryter i mellom ledningen sånn at eg kunne skru na av hehe kunne tenkt meg å fikse d men vet likosm ikkje ka som e galt ;(

Regner med at du har slik bryter til vifta med 0-1-2-3-4?
Virker vifta når du setter den i stilling 4?
Veldig sannsynlig at motstandene til hastighet 1-2-og 3 er gåen. Vanlig feil.
Denne sitter rett ved siden av selve vifta der under hanskerommet. Enkel sak å skifte det og.
Sjekka sikringa til vifta eller?

Med skam å melde: Den oppsmøringa fungerer såpass kort tid at den i grunnen er uten særlig glede.

Jonas Soldal
03/01/12, 20:57
540 Denne er grei å ha :)