Vis full versjon : Volvo 940 LT med Bilstein Racing dempere ???
Hey, har 940 og vurderer å kjøpe meg senkesett som er 40mm kortere fra Pedersen og kanskje bilstein racing dempere som er 35mm kortere.. Vil jeg da få dette godkjent tro ??
Jørgen
volvoRsport
03/01/12, 10:04
Så lenge fjørene er TÛV godkjente så ja, og det er de hvis det er Lesjöfors.
ja fjørene er det TUV på.. men hva med demperne? de jeg er mest usikkere på :P
http://www.pedersens-racing.no/bil/Bilstein/volvo.html
De som står under :
740 - 760 - 940 - 960
Pris pr stk.
Sport Fram 1395,-
Bak 895,-
Sprint 35mm kortere Fram 1695,-
Bak 1095,-
Ny! Clubsport 35mm kortere Fram 2195,-
Bak er det mulig å benytte Clubsport fra 240, men da må foringene i hver ende byttes
Racing 35mm kortere Fram 2250,-
Bak 1495,-
Rally Fram 1995,-
Bak 1395,-
På biler med nivåregulering som standard må bakfjærene byttes!
volvoRsport
05/01/12, 15:38
ja fjørene er det TUV på.. men hva med demperne? de jeg er mest usikkere på :P
Du trenger ikke å godkjenne demperene.
Jonas Soldal
06/01/12, 17:03
Anbefaler heller Club Sport. hvetfall fremme... De er mer enn stive nok etter norske veier ;) ;)
gull pilen
06/01/12, 18:03
kan skrive under på at med sprint dempere på bergens veier slår man istykker topplagringen etter en stund...:p
Jonas Soldal
06/01/12, 18:28
Har selv CS å de er litt vel harde ja :P Men hått å kjøre med på "gode veier" ;)
Man trenger ikke å godkjenne demperne? Bare fjører? Og hva er forskjellen på club sport og racing tru?
Jeg kjører sprint og er fornøyd med det. Fungerer helt strøkent til hverdagskjøring.
Forskjellen er "hardheten" i demperen. Du ser det står noen siffer f.eks 250/200 i teksten.
Jeg husker ikke eksakt, for det er en stund siden jeg drev med det, men tallene er noe ala:
"Den kraften som kreves for å komprimere/dekomprimere demperen en gitt avstand med en gitt hastighet".
Er bilen stiv da? 945 er jo ikke akkurat kjent for å være så stive:P
jeg kjører 945 med bilstein racing :D å jeg kan love deg det er stivt :) heilt perfekt, bortsett fra at alt av foringer og topplagringer må byttes :P
Det er vell dyrt det vell? Nye foringer? Må man ha nye originale eller stivere foringer også?
pr idag så har jeg 35 senk å bilstein sport f+b på min 945 med 18" å den er skikkelig stiv. men sprint er et bedre alternativ da de er beregnet for senk, så jeg anbefaler deg å bruke disse. skal bestille sånne selv nå :cool:
Sprint er jo ett bedre valg, da du får penere høyde, og en smule stivere bil ! Er bare å ta det pent når man ser dumper det, så går det fint ! Men foringer, bærekuler og topplager får jo mer påkjenninger såklart, men det er ikke så dyrt :)
På sommerbilen har jeg KW coilovere, å da kan man begynne å prate at det er for stivt til å bruke på norske veier :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.